fbpx

מיטל להבי: “פניתי לראש העיר על מנת שיפעל בהקדם ויגיש לאיגוד השידור האירופי את מועמדות תל אביב יפו לאירוח אירוויזיון 2019”

סגנית ראש עיריית ת"א מכוונת לאירוח האירוויזיון בת"א | "כולם יודעים שאם מדינת ישראל רוצה תחרות אירוויזיון מוצלחת, מקצועית, מלהיבה, מכבדת ומכובדת, רק תל אביב-יפו, עיר עולם, יכולה לספק את הסחורה, ובגדול"
מיטל להבי
צילום: שבי גטניו

בערב זכיית נטע המדהימה שלנו באירוויזיון קפצתי, כפי שהבטחתי, לבריכה בכיכר רבין לשמוח יחד עם תושבי עירי. לצערי, עוד בטרם יבשו בגדי החל להתעורר שיח קולני לגבי מיקום אירוויזיון 2019. כסגנית ראש עיריית תל אביב יפו, וכזו שפועלת מרגע זכייתה של נטע לאירוח האירוע בעירי, אני סבורה שאת האירוויזיון יש לקיים בת”א-יפו. כי זו ההחלטה הנכונה ביותר למדינת ישראל.

בסופו של יום, כולם יודעים שאם מדינת ישראל רוצה תחרות אירוויזיון מוצלחת, אירוע שיעשה לנו שירות טוב בקרב אומות העולם, תחרות מקצועית, מלהיבה, מכבדת ומכובדת, רק תל אביב-יפו, עיר עולם, יכולה לספק את הסחורה, ובגדול.

רק לאחרונה נוכחנו לדעת עד כמה קבלת החלטות באמצעות מדיניות “מדינת ירושלים” ולא מתוך שיקולים ענייניים, מובילה בסופו של דבר לפגיעה במדינת ישראל, לפגיעה במעמד ירושלים כבירתנו ומעניקה ניצחונות מיותרים לאנשים דוגמת ג’יבריל רג’וב וחבר מרעיו.
מדוע לקיים את אירוויזיון 2019 בתל אביב? ראשית פשוט כי תל אביב יפו תעניק לתיירות האירוויזיון מגוון רחב יותר של שירותי תיירות: ההסעדה אצלנו מגוונת יותר ופחות כשרה (וכן, מדובר לרוב בתיירים “לא כשרים”), אצלנו חיי הלילה הרבה יותר מפותחים מאלו שבירושלים והיצע המסיבות, ההופעות ואירועי תרבות לתיירות האירוויזיון מביא מגוון רחב יותר. בתל אביב קיימת “תרבות אירוויזיון” מפותחת כל ימות השנה ופועל בה מועדון מעריצי אירוויזיון שנחשב לאחד הידועים באירופה. אצלנו יהיה נכון יותר וידידותי יותר להקים את כפר היו-קלאב שמלווה את האירוע המרכזי באירועי האירוויזיון. ועל כל אלו מיותר לציין שתל אביב היא העיר הכי להט”בית שיש במזרח התיכון ושתיירות האירוויזיון מושכת קהל להט”בי גדול מכל העולם.

תחרות זמר אינה מסע כומתה או יציאה למלחמה, אלא אירוע שהמתח היחיד שבו אמור לסוב סביב זהות השיר הטוב יותר והמדינה הזוכה

בנוסף, ירושלים אירחה כבר פעמיים את תחרות האירוויזיון. תקנון האירוויזיון לא קובע שתחרות צריכה להתקיים בעיר בירה של מדינה. למעשה 18 מתוך 62 תחרויות אירוויזיון התקיימו שלא בעיר בירה של מדינה, במיוחד במקרים של מדינות שאירחו יותר מפעם אחת את התחרות. מדינות אלו, אציין כי ברוב חוכמתן, בחרו לקיים את התחרות במגוון של ערים בתחומן. קיום האירוויזיון בתל אביב לא יפגע במעמד ירושלים ומי שאומר אחרת הוא פופוליסט ותו לא.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

לכל אלה אוסיף שתי סיבות נוספות והראשונה בהן היא הסוגיה הביטחונית. כולנו יודעים ומבינים שאבטחת התחרות, מול איומים ביטחוניים שבוודאי יצוצו, היא משימה לא קלה. בתל אביב יהיה קל יותר לאבטח את אירוע האירוויזיון מאשר בירושלים ולא רק בהיבט הביטחוני. שנית, לרבים מתושבי ירושלים תחרות מסוג האירוויזיון זרה לאורח חייהם ואף מנוגדת לו. אוכלוסיית תיירות האירוויזיון אינה טבעית להגעה לירושלים והשילוב עשוי ליצור חיכוכים ומחאות מיותרות שבתל אביב כלל לא יהיו על הפרק.

תחרות זמר אינה מסע כומתה או יציאה למלחמה, אלא אירוע שהמתח היחיד שבו אמור לסוב סביב זהות השיר הטוב יותר והמדינה הזוכה. ההחלטה על מיקום ואופן קיום התחרות צריכה להתקבל משיקולים מקצועיים גרידא ולא מצרכים פופוליסטיים של פוליטיקאים רודפי פרסום ופריימריס, המובילים להחלטות שחוזרות לאזרחי ישראל כמו מסי לפרצוף.

אם תחשבו על זה באמת, רוב תושבי ישראל יודעים בתוך-תוכם שתל אביב זו העיר הנכונה לאירוח תחרות אירוויזיון מוצלחת באמת, תחרות שמחה, מקצועית, באווירה הכי מדהימה שאפשר. מכל הסיבות האלה, יום אחרי זכיית נטע באירוויזיון, פניתי לראש עיריית תל אביב יפו על מנת שיפעל בהקדם ויגיש לאיגוד השידור האירופי את מועמדות תל אביב יפו לאירוח אירוויזיון 2019 לראשונה בתחומה.
לשם אני מכוונת. ולתפארת מדינת ישראל.


הכותבת היא סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. דן הגב

    צודקת לחלוטין. כל העולם חושב שתל אביב צריכה לארח את התחרות. אבל, וזה אבל גדול ומכריע – אין לתל אביב אולם לאירוויזיון. במנורה, יש 6000 בקהל. תיירות לא ייצא מ6000 אנשים בקהל. בגני התערוכה, משהו מזערי של 5000 אנשים. גם מזה לא ייצא תיירות או שידור הולם. בקיצור, אין אפשרות לארח בעיר מכוון שהעיר לא חשבה על זה מראש ולא הכינה את עצמה להופעות גדולות.

  2. רונן הגב

    נשמח לשמוע איזה אולם את מציעה עם ההזמנה הזו, כדי להבין .. כי כרגע זה רק ססמאות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן