fbpx

מטרידים סדרתיים אורבים לטרנסג’נדרים ברשת

אדם שהתחזה לאישה בפייסבוק שכנע עשרות נשים טרנסיות לשלוח לו תמונות ערום. אחת הקרבנות: "הייתי מעוניינת במערכת יחסים. חשבתי שאני מוכנה לבלוע את הגלולה של הדרישות המיניות אם אולי יצא מזה משהו"
laptop
laptopdan barbusCC BY-NC 2.0

זה מתחיל ב”היי מה קורה יפה/ סקסית” ונגרר לשיחה על כמה שהעיניים שלך יפות? זה כנראה לא יסתיים שם.

פעם כשהיו מטרידים אותי מינית זה היה מפרופילים מפוקפקים, אנונימיים, שיכולתי לזהות ולחסום מיד. בחצי שנה האחרונה נתקלתי בתסריט מתוך סרט אימה: פרופילים חיים ונושמים, דינמיים, המכילים תמונות של א.נשים אמיתיים ואמיתיות, עם סיפור חיים ואפילו ברכות מזל טוב ליומולדת על ה’קיר’.

הכול התחיל לפני שנה, כששרגא שאל אותי אם אני ארצה לשחק איתו אמת אמת או חובה. תיקנתי אותו חמש פעמים לאורך השיחה כי הוא התעקש לפנות אלי בנקבה, אז חסמתי אותו. חצי שנה אחר כך אני מצטרף לקבוצה של חיילים בודדים. עם ההתגבשות של הקבוצה, ככל שמדברים יותר בוואצאפ,  כמה חבר’ה יוצאים מהארון, מתחילים להעיף באוויר בדיחות גייז- והכל תותים. כמובן שאני מקבל את תפקיד ה’טרנסג’נדר מחמד’ של הקבוצה, וכולם מכבדים ופונים אלי בלשון זכר ושמחה וששון ליהודים.

אז זהו, שלא.

מישהו שולח לי הודעות בפרטי על זה שהוא גיי, משחק איתי ‘אמת או חובה’ ומבקש ממני לשלוח לו תמונות של הגוף שלי. אני נחרץ מאוד ואומר לו שאני לא מעוניין לחשוף בפניו את הגוף שלי, כמו שסיכמנו בתחילת השיחה; שאלות אישיות כן, אבל לא דיבור גס.

אז מה השאלה הבאה שאני מקבל ממנו? “את מי נישקת בפעם האחרונה”, כשכולם בקבוצה ידעו שאני בזוגיות מונוגמית עם גבר איקס. הבנתי שהבחור הגיי האבוד והתמים לא באמת תמים כמו שהוא מציג את עצמו, עשיתי חיפוש של השם שלו בפייסבוק – והופ, זהו שרגא הנהדר, שהספיק להצמיח זקן ולהסוות את תווי פניו.

באותו יום קיבלתי כחמישים הודעות מבנות שונות שסיפרו לי שהבחור הנ”ל הטריד אותן מינית. הן חשבו שזה בסדר, כי אחרי הכול הוא גיי, אז זה בסדר לחדור לפרטיות שלהן, לא?

הפרופיל של שרגא נסגר באותו יום בעקבות שרשור הטרדות מיניות שפתחנו עליו בכמה קבוצות. נדהמתי לגלות שהשם משתמש של היוזר בפייסבוק תואם לשם החוקי של המטריד שאפילו לא השתמש בפרופיל מזויף.

הפרופיל הזה הטריד מינית כמה נשים בו זמנית

האם שרגא היה ראשון ואחרון לתופעה? מסתבר שלא. היום כששוטטתי לתומי ברחבי הפייסבוק נתקלתי בפוסט הבא שכתבה ר’:

“זה מסוג הפוסטים הללו שאני לא רגילה לכתוב, בסופו של דבר כשאת עוברת הליך לשינוי מין את נפרדת מהמון מהפריוולגיות שלך כגבר והחיים שלך כאישה הם לא פשוטים ולעיתים הם אפילו מאוד מסוכניםבמיוחד כשיש אנשים שמנסים לסחוט ממך מידע או לבקש ממך שתשלחי פרטים עלייך או ששואלים שאלות אישיות או שמבקשים שתשלחי להם תמונות שלך, תמונות חושפניות”

כשנכנסתי לפרופיל המדובר נדהמתי לגלות שמדובר בפרופיל חי ופעיל, שחברות בו לפחות 15 מחברותי, כולן אגב, קוויריות או לסביות. תוך כמה דקות התלוו לפוסט לינקים של שרשורים ארוכים של נשים מוטרדות מינית. שוב בכמויות גדולות. לא אחת ולא שתיים, אלא עשרות.

הייתי ממש בשוק. הבנתי שאני נמצאת בסיטואציה שהיא מאוד מפחידה. עמדתי בעצם לעשות משהו שבחיים לא עשיתי, לשלוח לבנאדם מפוקפק תמונות שלי…

“הפרופיל הזה הטריד מינית כמה נשים בו זמנית”, הסבירה לי ר’, “מסתובבת שמועה בקהילה שזה פרופיל מזויף של גבר. אני בתחילה לא חשדתי בכלום. שיתפתי דברים שלא הייתי מספרת אלא אם כן חשבתי שאני במקום בטוח. עבורי לא משנה מה הזהות המגדרית של בעל הפרופיל, אני מאמינה למתלוננות, אבל הזהות המגדרית לא באמת משנה. אני בתחילה לא הרגשתי שמשהו לא בסדר בפרופיל”

אמרת בפוסט שלך שאת מרגישה שהיא סחטה ממך מידע על עצמך?
“לאורך כל הדרך היו נקודות מסוימות של חוסר נעימות. לקראת סוף השיחה היוזר שאל אותי איך אני מרגישה לגבי השיחה, וציינתי מפורשות שאני הגבתי מתוך התעניינות במערכת יחסים, שזה מבחינתי דבר רגשי שכולל המון דברים חוץ מסקס, ואילו הגישה שלה ממש לא נוחה לי. הדרך שבה דברים מסוימים נאמרו לי – הרגישה לי לא נוחה. לקראת סוף השיחה אמרתי שאני אשקול לשלוח ‘לה’ תמונות בערום, כי היא ממש לחצה עליי”

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

למה בעצם המשכת בשיחה?
“בהתחלה ממש התרגשתי כי היא נשמעה מעניינת והיא הציעה דברים שמעולם לא חוויתי. זה היה נשמע לי מסקרן. לקראת הצהריים התחלתי לחשוב על זה, והרגשתי את האי נוחות הזאת, שאני מפספסת משהו, אז פניתי לאחת החברות שלי, כדי להתייעץ איתה. החברה הציעה לבדוק את  השם של הפרופיל, כדי לראות אם הוא פיקטיבי. היא חוזרת אלי ושולחת לי קישור שמזהיר נגד הפרופיל הזה… הייתי ממש בשוק. הבנתי שאני נמצאת בסיטואציה שהיא מאוד מפחידה. עמדתי בעצם לעשות משהו שבחיים לא עשיתי, לשלוח לבנאדם מפוקפק תמונות שלי… אני שמחה שעצרתי את זה לפני שזה הדרדר למקומות אחרים”

יש הרבה מתלוננות, היה אפשר לראות את זה גם בתגובות לפוסט. האם זיהיתם דפוס התנהגות מסוים שחוזר על עצמו אצל היוזר הזה?
“לפי מה שראיתי, הפנייה לכל אחת ואחת מהבנות שהתלוננו, הייתה כמעט זהה. המשפטי פתיחה היו כמעט זהים. יש המון תמונות וצילומי מסך בשרשורים שעלו בנושא”

gilimark

את חושבת שהפנייה דווקא לנשים מהקשת הטרנסג’נדרית היא מכוונת?
“יכול להיות שזה בגלל החשש של נשים טרנסג’נדריות בתחילת דרכן… אני לא יכולה לענות תשובה חד משמעית. יש הרגשה שא.נשים מרגישים שאפשר לנצל את התמימות של נשים טרנסיות בגלל המעבר הקיצוני מגבר פריווילגי לאישה”

למה את חושבת שלמרות שהרגשת חוסר נוחות, המשכת לקיים את השיחה?
“אני לא אמרתי די. סיימתי את השיחה בצורה הכי יפה שיכולה להיות… הרגשתי לא נעים שמבקשים ממני לשלוח תמונות והיוזר התעקש, לא הרגשתי בנח עם הפניות האלו, לא רציתי לשלוח תמונות ולא הרגשתי הזדהות עם הדרך שבה היא התייחסה לסקס ולמערכת יחסים. לא הרגשתי בנח עם דברים שנאמרו”

אם את בסיטואציה לא נעימה, למה לא לעצור ולהגיד לא?
“אני הייתי מעוניינת במערכת יחסים. אני רוצה משהו אמיתי. חשבתי שאני מוכנה לבלוע את הגלולה של הדרישות המיניות אם אולי יצא מזה משהו. רציתי משהו מעבר לזה. אני מחפשת חיבור, חיבוק, ללכת לסרט, להתכרבל. זה חסר לי. זה מה שאני אוהבת במערכת יחסים… סקס זה הדבר האחרון שמעניין אותי. במערכת היחסים הקודמת שהייתה לי הייתי רגילה להמון חיבוקים. התחבקנו בלי הפסקה עד שהרגליים שלנו היו מתעייפות. זה להרגיש את החיבור הכי מהמם עם בן אדם. זה מה שאני מחפשת. הפרופיל שלה היה נראה ממש טוב, היא נראית אישה מושכת, חשבתי שאולי עם נמשיך לדבר ייצא מזה משהו”

הסיפור של ר’ מכאיב לי אישית, כי גם אני הייתי במקום הזה שחושש שבחיים לא ימשכו אליו, בגלל הפרפורמנס המגדרי השונה. אבל אני עברתי את התהליך הזה תוך כדי מערכת יחסים עם גבר מהמם שתמך בי ונשאר לצדי. ר’ לעומת זאת, נאלצה לוותר על מערכת יחסים מדהימה תמורת המחיר האישי של להיות מי שהיא.

תרבות האונס פוגעת בכולנו, ואני בטוח שלנשים הטרנסיות שביננו זה מגיע ממש בהפתעה. ההחפצה, היחס הפטרוני, כל עסקת החבילה.

אני משלם את ה’מחיר’ האישי שלי בזה שלא הורדתי את התמונות הישנות שלי מהרשתות החברתיות. עשרות גברים הטרוסיסים פונים אלי בנקבה ומתעקשים שאני ‘חומר ראוי למערכת יחסים’ ולא גבר, זה כל כך מתיש לחסום את כולם.

עד שהדור הבא ילמד לא להיות הזאב, האם נצטרך להמשיך לחיות תחת כיפה אדומה בפחד?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן