fbpx

מועצת העיר כ”ס החליטה על תכנית להקמת בית גאה בעיר, אך לא החליטה מתי

מועצת העיר כפר סבא דנה אמש בשתי הצעות להקמת בית גאה בעיר, ואישרה הצעה לפיה תתבצע עבודה עם נציגי הקהילה לבניית תכנית עבודה להקמת בית גאה | "הקצבנו שנה לתהליך התכנון, אז נדע מה דרוש כדי להביא להקמה עצמה"
מועצהכפרסבא

בישיבת המועצה שהתקיימה אמש, 4/12/19, הועלו 2 נושאים בוערים לקהילה הגאה בעיר – תקן לעו”ס להטב והקמת בית גאה באזור השרון..

על סדר היום במועצה עמדו 2 הצעות. הראשונה – מטעם האופוזיציה ביוזמת חברת המועצה קרן חגואל-גרשון, הצעה להקמת בית גאה בעיר והשנייה מטעם סיעת מרצ ביוזמת עילאי הרסגור ופליאה קטנר, הצעה שמפרטת תכנית להקמת מענים לקהילה הגאה תוך ליווי של הפורום הגאה העירוני בעיר.

לפני ההצבעה עלו לדבר נדב וינוקור, חבר קהילה צעיר שפירט על מקרי להט”בפוביה חמורים שקרו בעיר לאחרונה לחברות ולחברי הקהילה בעיר, שנכחו בקהל והשמיעו את קולם לאוזני ראש העיר, חברי המועצה ותושבי העיר. אחריו עלתה שלי נתן, תושבת העיר ומנהלת המערך הפסיכוסוציאלי של האגודה למען הלהט”ב שדיברה על נגישות לקהילה ועל חשיבות תיקון עו”ס להט”ב בעיר ובית גאה.

לאחר מכן הוקראו ההצעות תוך דיון ער ומתוח. חברי הקהילה הגאה שגדשו את האולם לבושים בחולצות של תהל”ה, פורום גאווה כפר סבא, הפנתרות הוורודות ועוד התעקשו להבין האם יוקם בית גאה בעיר.

בסיום הדיון התקיימה הצבעה בה התקבלה ההצעה של סיעת מרצ ברוב קולות. בניגוד להצעתה של חגואל-גרשון, שקבעה מפורשות כי “בתוך שלושה חודשים, הנהלת העיר תציג חלופות לייעוד מבנה זמני לקהילה הגאה ותגבש במהלך שנת העבודה תכנית ייעוד מבנה קבע לקהילה הגאה בכפר סבא”, ההצעה שהתקבלה מעורפלת יותר וכוללת מספר סעיפים הנוגעים לעבודה המשותפת עם הקהילה הגאה בעיר, בהם עריכת סקר צרכים עמוק בכל תחומי החיים, שמטרתו זיהוי הפערים בצרכי הקהילה הגאה וסגירתם באמצעות שירותים שונים, השלמת העבודה המשותפת עם צוות ההיגוי של נציגי הקהילה הגאה בעיר את בניית תכנית העבודה המסודרת לכתובת לקהילה הגאה, במטרה לעשות זאת בשיטה הטובה ביותר והמתאימה ביותר לפעילות העתידית, וקבלת החלטה על הקצאת תקן לעו”ס עבור קהילת הלהט”ב או פתרון מקצועי אחר.

כפתרון בטווח הזמן המיידי, ובנוסף לפעילות הקיימת כיום, הוחלט על הקצאת מקומות לפעילות להט”בית במבנים עירוניים, לפי צרכי הקהילה ותוך התייעצות עם ארגוני הקהילה לגבי מיקום הפעילויות.

“מטרתי היא אחת: להביא לכך שיוקם מרכז גאה בכפר סבא בפועל, ואשתמש בכל האמצעים הפרקטיים כדי שהדבר יקרה”, מסביר סגן ראש העיר וחבר סיעת מרצ, עילאי הרסגור, “הצלחנו להשיג החלטה היסטורית בקואליציה העירונית, שהיא המוסד הביצועי בעירייה, החלטה שמגיעה בהמשך לעבודת צוות ההיגוי בראשות חברת המועצה פליאה קטנר, בו נמצאים נציגי פורום גאווה בכפר סבא. כפר סבא היא המקום בו הוקם איגי ויש לה היסטוריה של הובלת הפעילות הגאה בשרון, אך עבודה רבה עוד לפנינו. שמענו בישיבת המועצה סיפורים קשים של חברי הקהילה, שרק המחישו את חשיבות הנושא: סיפורים של אלימות פיזית ומילולית, לעג ואי קבלה של השונה. עד שנשנה את העולם, נדרש מקום בטוח בכפר סבא בו בני נוער ותושבים בכל הגילאים יוכלו להיות הם עצמם. כך יהיה”.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

מה לוחות הזמנים למימוש ההצעה?
“אני לא רוצה לתת הערכות על סמך ספקולציות בלבד. נשלים את מיפוי הצרכים והעבודה בצוות ההיגוי ונציג את האפשרויות השונות מבחינת גודל שטח, סוגי פעילות ומימון. הקצבנו שנה לתהליך התכנון. אני מאמין שנוכל לסיים בזמן קצר יותר. אז נדע מה דרוש כדי להביא להקמה עצמה”.

“הקהילה הגאה וצרכיה הם מעבר לויכוחים בין קואליציה לאופוזיציה, ימין או שמאל, חילונים או דתיים, אמרה רחל בועז, מובילת פורום גאווה כפר סבא, ומתנדבת בעמותת תהל”ה, “בקשר שלי עם בני הנוער, הצעירים והבוגרים אני שומעת ויודעת מה הצרכים. הקמת בית גאה בעיר שישמש את כל איזור השרון הוא בראש וראשונה צורך קיומי. אני שמחה על כל יוזמה של חברי מועצה ועובדי עירייה בנושא הקהילה הגאה. אני חושבת שעצם העלאת השאילתה במועצה אתמול, על שני נושאים חשובים, הקמת בית גאה ומינוי של עו”ס להט”ב בעיר, זו הצלחה גדולה וזה לא הגיע כך פתאום. זה בזכות פעילות של 3 שנים של הפורום הגאה שפועל בעיר, ובשנה האחרונה בסיועם של נבחרי מרץ בעיר, עילאי הרסגור שהוא גם סגן ראש העיר ופליאה קטנר חברת המועצה. זה בנשמתם ואסור לזלזל בזה. אתמול הנושא הועלה בגדול למודעות הציבורית ולשיח הציבורי בעיר, אנחנו על זה ולא נניח לנושאים להתמסמס”.

“יצאתי עם רגשות מעורבים מישיבת המועצה שהייתה”, אמר לי-ים גבאי, מוביל פורום גאווה כפר סבא, ל-WDG, “ההצעה המבורכת של קרן גרשון להקמת מרכז גאה נפלה כצפוי, במקומה עלתה הצעה אלטרנטיבית מצד הקואליציה, הצעה יחסית דומה שפשוט מערבת בה יותר שיתוף פעולה עם הקהילה הגאה ובדיקת צרכיה לעומק. ההצעה של הקואליציה הייתה מאוד מעורפלת אך מי שקרא בין השורות הבין שההצהרה הייתה שאם הקהילה הגאה צריכה מרכז גאה בעיר יהיה כזה ומי שיחליט את זה יהיו נציגי הקהילה הגאה בעיר שכמובן תומכים בצעד הזה בצורה חד משמעית. היו הרבה חבר’ה שלא הבינו את ההצעה ומיהרו לתקוף את מרצ כפר סבא, היו גם שני פרובוקטיבים קבועים שבאים לישיבות מועצה שהלהיטו את הקהל וצעקו שטויות לאוויר בשביל לחמם את האווירה ולצערי הצליחו במידה רבה. אני מאמין כי מרצ כפר סבא יעשו מעל ומעבר בשיתוף הקהילה הגאה על מנת להקים בית גאה לקהילה בעיר, כמובן שאנו, פורום הגאווה העירוני נתמוך בזה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן