fbpx

מגשימים משפחה – סדרת מפגשים לאבות גאים בתהליך פונדקאות

עמותת אבות גאים בשיתוף עם עמותת Men Having Babies מקיימת סדנת מפגשים לאבות גאים בתהליך פונדקאות העוסקת בשלל ההיבטים האישיים, החברתיים, המשפטיים, הרפואיים והאתים הכרוכים בתהליך. "ידע הוא כח, וכאשר חולקים אותו בקבוצה אפשר להוריד את רמות אי הוודאות והאתגרים בצורה משמעותית"
MHB

הורות להט”בית היא כבר עניין שבשגרה, ובכל שנה מצטרפים עוד ועוד הורים למעגל המשפחות הגאות. הורות משותפת, פונדקאות ובמקרים בודדים גם אימוץ, מאפשרים לזוגות גאים להביא ילדים לעולם ולהגשים את החלום להפוך למשפחה.

הנסיון הרב שנצבר לאורך השנים באמצעות עוד ועוד זוג שעבר הליך פונדקאות, או עוד ועוד הורים שבחרו בהורות משותפת,  מסייע לבאים אחריהם בבחינת האפשרויות והכנה לקראת האתגרים הכרוכים בהליכים השונים.

עמותת אבות גאים בשיתוף עם עמותת Men Having Babies, החליטה להעביר את הניסיון הזה הלאה ולקיים סדרת מפגשים לאבות גאים בתהליך פונדקאות.

המפגשים, המתקיימים אחת לחודש, עוסקים בכל הנושאים הרלוונטים בדרך להגשמת ההורות, החל משיקולים לבחירת סוכנות, דרך ההליכים הרפואיים והמשפטיים של הורות להט”בית ועד לקווים האתיים והפסיכולוגיים של הליך הפונדקאות.

“אף אחד לא כתב חוברת הנחייה לתהליך הפונדקאות”, מסבירים בעמותת אבות גאים, “ואף אחד לא יוכל לעולם לכתוב אחת מכיוון שכל תהליך פונדקאות הוא ייחודי וטומן בחובו אתגרים ואושר ייחודיים. עם זאת, ידע הוא כח, וכאשר חולקים אותו בקבוצה אשר עוברת תהליך דומה אפשר להוריד את רמות אי הוודאות והאתגרים בצורה משמעותית”.

מה כוללת הסדנא?
הסדנה בנויה מסדרה של 10 מפגשים באורך של כשעתיים, אשר נשענת על הפורמט אשר ארגון Men Having Babies  מנהל יותר מ-10 שנים בניו יורק. את המפגשים ינחה אסף רוזנהיים וחברי הוועד המנהל של עמותת אבות גאים יחד עם מומחים מהתחומים השונים והורים אשר יחלקו את החוויות שלהם.

כל מפגש יסתיים בהזדמנות לשאול שאלות, להחליף מידע, ליצור קשרים ולתמוך בשאר החברים במעגל. לאחר כל מפגש נאכל יחד ארוחת ערב באזור המפגש כדי להמשיך את השיחה.

עמותת אבות גאים תנסה ככל יכולתה לתת מידע ניטרלי, אך לעיתים המומחים אשר ישתתפו במפגשים הם בעלי אינטרסים עסקיים. במהלך המפגש מומחים אלו לא יקדמו את העסק שלהם והמנחים המקצועיים ישמרו על שיחה ניטרלית. ככל שניתן, מומחים שלהם אין זיקה עסקית יוזמנו לסדנאות הרלוונטיות. ובכל מקרה עמותת אבות גאים לא תקבל כל תמורה עבור השתתפות מומחים.

למי מיועדים המפגשים?
המפגשים מיועדים לגברים גאים אשר שוקלים את תהליך הפונדקאות או נמצאים כבר בתוכו. מכיוון שהמפגשים עוסקים בכל ההיבטים השונים המלווים את התהליך, כל אחד יכול להגיע ולהשתתף במפגשים הרלוונטיים לו ולשלב בו הוא נמצא בתהליך.

מהי עלות הסדנא?
המפגשים ניתנים בחינם לחברי עמותת אבות גאים. משתתפים שאינם חברי העמותה יכולים להצטרף בעלות סמלית של 20 שקל למפגש או 100 שקלים לסדרה כולה. לרישום למפגשים ניתן לפנות לעמותת אבות גאים.

רשימת המפגשים:

מפגש ינואר – 24.1 – בחירת המסלול להורות: פונדקאות או הורות משותפת

המפגש יעסוק בהסדרי הפונדקאות השונים הזמינים לגברים הומוסקסואלים, במטרה להכין את ההורים בקבלת ההחלטות לגבי תהליך הפונדקאות שלהם. בחלק השני של המפגש נדבר על התהליכים שמביאים את ההורים המיועדים לבחירה בפונדקאות או בהורות משותפת (וכן אימוץ) וכן בהיבטים השונים של שתי הבחירות החשובות הללו. הורים אשר עברו את שלושת התהליכים יספרו לנו על המסעות שלהם.

מפגש פברואר – 21.2 – תוכנית המלגות של Men Having Babies ועמותת אבות גאים

עלויות הן ללא ספק דאגה גדולה מאוד לרבים מאיתנו, כולל אלה שכבר הורים ושוקלים מסע נוסף של פונדקאות. במפגש זה נחלוק כמה מההתפתחויות, המגמות המתפתחות ו-“הגיון כללי” על הנושא, ונזמין הורים ואנשים שנמצאים בתהליך לשתף בתובנות שלהם גם כן. נשוחח על דרכים לחסוך בעלויות ישירות כמו סוכנות ותשלומים רפואיים, כיצד לחסוך בעלויות צד שלישיות כגון ביטוח, תרופות, נסיעות ותשלומים מנהליים ונציג הנחות הזמינות כעת באמצעות תכנית הסיוע שלנו (GPAP), ולוחות זמנים עבור בקשות לסיוע ישיר.

מפגש מרץ – 21.3 – הפן המשפטי של יצירת משפחות באמצעות פונדקאות, החזרה לארץ והסדרת מעמד הילד והוריו בישראל אחרי פונדקאות חו”ל

הדיון יכסה את כל ההיבטים של התהליך המשפטי ששני אבות יכולים לצפות להם כאשר הם יוצרים משפחה, מההיבטים המעשיים והשונים בין הורה חורג או שני מאמץ וכן צו טרום לידה, התיעוד הנדרש להבטחת זכויות האב הלא ביולוגי במהלך תהליך אימוץ של הורה חורג או שני, השפעת סטטוס הנישואין בעניין הליכים אלה, האתיקה של ייצוג משותף והחשיבות של תכנון עזבון מקיף. אנו נדון גם בסוגיות משפטיות שונות העלולות להתעורר מייד עם לידת הילד שלכם כגון בקשה לתעודת לידה וגישה לילדיכם החדשים בבית החולים, וכמובן ההשלכות על הרישום בישראל.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

מפגש חובה לכל מי ששוקל או כבר בתהליך של הבאת ילד באמצעות פונדקאות!

מפגש אפריל – 25.4 – ייעוץ עמיתים על עבודה עם סוכנויות פונדקאות

כיצד בוחרים סוכנות פונדקאות? חבר מועצת המנהלים של “Men Having Babies”, אסף רוזנהיים. וכן מספר הורים שעבדו עם סוכנויות שונות ישתפו מהתובנות והחוויות שלהם. כמו כן, יוצג מערך הדירוג “Men Having Babies” ושל”SurrogcyAdvisor”  הכולל מאות תגובות לסקרים כמו גם ביקורות על עשרות סוכנויות ומרפאות. בפגישה נחלוק את מסמך “ייעוץ עמיתים על עבודה עם סוכנויות פונדקאות”. ונשתמש בו על מנת לדון ביתרונות וחסרונות בקשר עם סוכנות, תפקידים ותחומי אחריות הטיפוסיים לסוכנויות, האפשרות של מו”מ על המחיר ומשתנים אחרים, וטיפים להפוך את החוויה עם סוכנות ליותר מוצלחת.

מפגש מאי – 23.5 – מההפרייה ועד הלידה והסדרת המעמד בישראל

הקשר עם הפונדקאית: איך לשמור על האיזון העדין בין ההיבטים העסקיים והאישיים, הציפיות שלכם לתינוק בריא וכבוד לאוטונומיה שלה בהחלטות הנוגעות לגוף שלה, החלטות שאתם עשויים להיות מעורבים בהן בנוגע לבדיקות רפואיות במהלך ההריון, שלבים חשובים של ההריון בהם מומלץ להיות נוכח (אולטרסאונד, ביקורים אצל רופא, וכמובן – הלידה)

במהלך המפגש נדון גם בצעדים הלוגיסטיים והמשפטיים להסדרת מעמדם של ילדי הפונדקאות והוריהם בארץ אחרי לידה בחו״ל, כולל: הסדרת כיסוי לביטוח רפואי לתקופת המעבר, איזרוח הילד, ההכרה באב הביולוגי והסדרת מעמד האב הלא ביולוגי במקרה של זוג אבות, הסדרת מעמדם של הורים הטרוסקסואלים, אופציות לגיור, וכו׳

מפגש יוני – 20.6 – חווית הפונדקאית וחגיגת חודש הגאווה

מפגש עם זוג גברים ועם הפונדקאית שלהם. הזדמנות מצוינת לקבל תובנות לגבי החוויה האישית של שני הצדדים במסע הזה.

הדוברים ישתפו את המשתתפים לגבי מה מניע פונדקאית בכלל, ובעבודה עם להט”בים בפרט? מהי מערכת היחסים בין הפונדקאית לבין ההורים המיועדים – במהלך ואחרי התהליך, כיצד פונדקאיות מתמודדות עם עמדות של משפחותיהם והקהילה לגבי פונדקאות בכלל, ונשיאת תינוק עבור גברים הומוסקסואלים בפרט? איך זה מרגיש “לצאת מהארון” כפונדקאית ללהט”בים  וכן על ההתמודדות עם הפרידה מהתינוק לאחר הלידה

מפגש יולי – 18.7 – היבטים רפואיים של תהליך הפונדקאות ובחירת תורמת הביצית

כל מה שצריך לדעת על תרומת ביציות! נדון בתהליך הבחירה והסינון של תורמות הביציות, כיצד לבחור בתורמת שתואמות ליעדיהם ומצבם של ההורים המיועדים, הקריטריונים לבחירת תורמת אופטימלית, בדיקות גנטיות ואחרות טרם יצירת העוברים ולאחריהן, ההחלטה לגבי התזמון ומספר העוברים שיועברו לרחמה, שיקולים לגבי הריון ולידה של תאומים מול ילד אחד וכו׳.

מפגש אוגוסט –  22.8 – קווים אתים לפונדקאות

דיון פתוח על הקווים המנחים של ארגון “Men Having Babies” לאתיקה בתהליך פונדקאות עבור הורים והורים מיועדים. אורח המפגש יהיה עופר בית הלחמי, ממקימי היוזמה ״פונדקאות אחראית”, להנגשת מידע על סוגיות אתיות בתהליכי פונדקאות בארץ ובעולם לטובת שיפור רווחתן של פונדקאיות ותורמות ביציות.

בפגישתנו, נדונו בשאלות כגון האם הפיצוי הכספי של פונדקאית ותורמת יכול להיות מוגבל כדי למנוע “פיתוי שאין לעמוד בפניו” שעלול לגרום לנשים להפוך לתורמות או פונדקאות גם בהעדר כל עניין אלטרואיסטי? או שמא יותר, כן ייטב? האם חוזי פונדקאות מאוזנים ועורכי דין של הפונדקאית באמת עצמאיים? האם על הורים מיועדים להיות מסוננים על רקע פלילי והתאמתם לתהליך הפונדקאות? וכן האם על הפונדקאית להיענש כלכלית אם היא בוחרת לבטל את ההריון?

מפגש אוקטובר – 10.10  – היבטים פסיכולוגים של מסע הפונדקאות

את המפגש ינחה ד”ר אילן טבק-אבירם, פסיכולוג קליני מומחה, מטפל ומדריך ביחידה לגיל הרך במרכז לבריאות הנפש ע”ש בריל, שרותי בריאות כללית ובקליניקה פרטית בתל אביב

המפגש יעסוק בסוגיות פסיכולוגיות ובינאישיות אצל השותפים לתהליך הפונדקאות: קבלת החלטות ותיאום ציפיות, מערכת היחסים הרגישה עם הפונדקאית ומשפחתה, התמודדות עם חוסר וודאות וניהול משברים, התמודדות עם מצבי לחץ הקשורים לציפיות של משפחות מורחבות, מחזורים לא מוצלחים, ומתח כלכלי, טיפול בבעיות שליטה והיבטים אחרים של יחסים עם תורמות, פונדקאיות ובני משפחותיהן התמודדות עם מתח אפשרי לגבי זהותו של האב הביולוגי ועוד.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן