fbpx

מארגן ארועי הגאווה בביירות נעצר ונדרש למנוע את המשך קיום הארועים

שלושה ימים לאחר פתיחתם, הופסקו ארועי הגאווה בביירות, לאחר שמארגן הארועים אולץ על ידי המשטרה לבטלם | "המטרה העיקרית של המשטרה הייתה לעצור את האירועים"
מצעדבירות
צילום: מתוך טוויטר

ביום שבת האחרון (12 למאי) נפתחו בביירות בירת לבנון ארועי “גאווה לביירות”, זו השנה השניה. אך כמו בשנה שעברה, אז בוטלו האירועים מסיבות ביטחוניות אחרי איומים, גם השנה נאלצו מארגני הארועים לסגת מהתכניות ולבטל את מרבית הארועים.

הארועים נפתחו בערב השקה שהתקיים בשבת, ולאחריו התקיימו מופע ריקודים, פאנל שעסק בקהילה הטרנסג’נדרית ויוזמה לאחריות תאגידית.

הארועים היו אמורים להמשך כשבוע ימים, אך הופסקו ביום שלישי לאחר שמארגן ארועי הגאווה, האדי דימיאן, נעצר על ידי משטרת לבנון ועוכב לחקירה, במהלכה התבקש להתחייב בכתב על ביטול כל האירועים המתוכננים לשאר השבוע, כתנאי לשחרורו.

בפרסום שהעלה באתר האינטרנט שלו, הסביר דמיאן כי המשטרה עצרה אותו בעקבות תלונות שהתקבלו מהציבור לגבי אופי הארועים שארגן.

לדברי דמיאן, מעצרו בוצע בעקבות תכניה של ארועי הגאווה שהגיעה לידי המשטרה, שלדבריו הייתה “מסולפת לחלוטין, וגרמה לאירועי שבוע הגאווה להיראות כמו אירועים של הוללות וחוסר כבוד לחוק, תוך שימוש בביטויים מעליבים נגד חברי הקהילה הלהט”בית”.

בניסיון לסיים את מעצרו, הסביר דמיאן לשוטרים את אופיים האמיתי של הארועים שהתקיימו. “הסברתי לשוטרים על ‘גאווה לביירות’, משמעותה ויוזמותיה”, אמר, “כדי לתקן את הרושם המוטעה שהם קיבלו ולטפל בפרטים החשובים”.

שוטרי משטרת לבנון לא התרשמו מההסבר של דמיאן ואילצו אותו לחתום על התחייבות להפסיק את כל אירועי הגאווה. במידה ויסרב לחתום, הבהירו השוטרים, הוא “ייחקר על תכנים שנוגעים להסתה לחוסר מוסריות ולהפרת המוסר הציבורי”.

“מדובר ללא ספק במעצר שהתבצע במטרה להשפיע ולאיים, כאשר המטרה העיקרית של המשטרה הייתה לעצור את האירועים”, אמר עורך דינו של דמיאן, ליאל סאקר, “יעצתי לו לחתום מכיוון שאנחנו רוצים אותו בחוץ ולא מאחורי הסורגים”.

למרות החוק הלבנוני האוסר על יחסי מין “לא טבעיים”, לבנון נחשבת למדינה ליברלית יותר ממדינות ערביות אחרות בכל הנוגע להומוסקסואליות. יחד עם זאת, חברי קהילת הלהט”ב במדינה מעידים על יחס מפלה מצד הממסד והחברה.

בשנה שעברה קבע שופט לבנוני כי יחסים הומוסקסואלים לא סותרים את דרך הטבע, אך למרות הקביעה של בית המשפט, הרשויות מנצלות את הנוסח המעורפל של החוק כדי לפעול נגד הקהילה הגאה.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

ארועי הגאווה בשנה שעברה בביירות, שהיו ארועי הגאווה הראשונים במדינה ערבית, בוטלו בשל סיבות בטחוניות לאחר איומים שהגיעו אל מארגני הארועים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן