fbpx

לראשונה: תינוק נרשם בתעודת הלידה כבעל מגדר נייטרלי

בקנדה נרשם לראשונה יילוד בעל מגדר נייטרלי ובוושינגטון החלה הנפקת תעודות רשמיות עם סמון המגדר X לתושבים א-בינאריים. "שמח שיש לי תעודת זהות שמתאימה למי שאני"
doty2

לראשונה מאז החלו הרשויות בעולם לעקוב אחר ילודה ולתעד אותה, נרשם תינוק ללא זהות מגדרית.

קורי דוטי, אישיות א-בינארית על הקשת הטראנסית, הצליח לאחר מאבק שנמשך שמונה חודשים לאלץ את רשות הבריאות הקנדית לוותר על הסימון M או F ׁ(המגדיר זכר או נקבהׂ) בקטגוריית המין ולסמן במסמכים של תינוקו סיריל אטלי את האות U המסמלת Unspecified, לא מפורט.

בשל העובדה שסיריל בא לעולם בלידה ביתית, לרופאים לא ניתנה ההזדמנות לבחון את אברי המין של הילוד. דוטי סרב לקבוע מגדר לסיריל ולספק לרשויות את המגדר של סיריל לאחר הלידה, ואלו מצידן התעכבו בהוצאת התעודות בטענה שאין בידיהן את כל פרטי הילוד.

“אני מנסה להעניק לילדי את מרבית האהבה והתמיכה להיות אדם שלם כפי שהוא יכול להיות מחוץ למגבלות שמגיעות יחד עם קופסת הילד או הילדה” אמר דוטי לכתבת רשת אןביסי, והבהיר כי הסירוב של הרשות, הממונה על רישום כל הלידות, הנישואין, מקרי המוות ושינויי השמות, מהווה הפרה של זכותו של סיריל לשוויון ולחופש הביטוי.

“אני לא מגדיר את הילד שלי”, אמר דוטי, “זה תלוי בסירל להחליט איך הם מגדירים את עצמם ברגע שיהיו מבוגרים מספיק כדי לפתח את הזהות המגדרית שלהם. אני לא מתכוון לחלט את הבחירות שלהם בהתבסס על הקצאה שרירותית של מגדר בלידה על בסיס בדיקה של איברי המין שלהם. כשאני נולדתי הספיק לרופאים מבט אחד חטוף על אברי המין שלי כדי להחליט באיזה מגדר אחיה את חיי. ההנחה השגויה הזו ליוותה אותי ואת הזהות שלי לאורך כל חיי, ובסופו של דבר נאלצתי לעשות הרבה התאמות”.

מגדר שלישי נייטרלי בתעודות זהות ורשיונות נהיגה בארה”ב

התקדמות משמעותית בהכרה של אישיויות א-בינאריות נרשמה גם גם בארצות הברית, כאשר בשבוע שעברה הפכה וושינגטון די.סי לאזור הראשון בארה”ב שמכיר באזרחים הא-בינאריים בתעודות הרשמיות, כשהודיעה על האפשרות להנפיק תעודות זהות ורישונות נהיגה בהן מצוין X בסעיף המגדר, במקום M או F.

בתחילת החודש הודיעו גם קליפורניה ואורגון כי ינהיגו מדיניות דומה, המאפשרת סימון של מגדר שלישי נייטרלי בתעודות הרשמיות שהן מנפיקות, אך זריזותה של וושינגטון בהוצאת המדיניות לפועל, הפכה את אחד מתושביה לאמריקאי הראשון שקיבל את תעודת הזהות עם הזיהוי הנייטרלי.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

“אני לא רואה את המגדר כמשהו שהוא חלק מחוויית הליבה שלי”, סיפר ל-CNN ניק סקוראי, תושב וושינגטון, שזכה להיות האמריקאי הראשון שקיבל את תעודת הזהות עם הזיהוי הנייטרלי, “אני שמח שיש לי תעודת זהות שמתאימה למעשה למי שאני”.

ראש עיריית וושינגטון די.סי מוריאל באוזר הסבירה כי העירייה עבדה על פיתוח המדיניות במשך חודשים. “הבטיחות והרווחה של כל תושבי וושינגטון היא בראש סדר העדיפויות שלנו. בכל פעם שאנו מקבלים הזדמנות לשפר את חייהם של התושבים ולייעל את המדיניות שלנו אנו עושים זאת. המזהה החדש של המגדר הנייטרלי מציע לתושבים המחוזיים הלא-בינאריים זיהוי מגדרי המאשר את מי שהם, ועולה בקנה אחד עם ערכי העיר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן