fbpx

לוח השנה של הקהילה – הימים שחייבים להופיע בלוח השנה שלכם

חגי ומועדי ישראל מופיעים לכם בלוח השנה באופן אוטומטי? אז למה שמועדי הקהילה לא יופיעו? וודג' מזמין אתכם לפתוח יומנים ולסמן את החגים, הימים והמועדים של הקהילה הגאה. לגזור ולשמור
wdg_thedate2018

חודש דצמבר מתקרב לסיומו ויחד איתו שנת 2017, שהייתה גדושה אירועים והישגים לצד כעסים ואכזבות. בעוד שבוע בדיוק נפתח לוח שנה חדש, ונתחיל לסמן בו את ההישגים של שנת 2018.

אבל עוד לפני ההישגים החדשים, יש כמה ימים משמעותיים שחובה שיופיעו בלוח השנה החדש שלכם.

במשך כל השנה אנחנו מעדכנים אתכם בלוח הארועים שלנו בכל הארועים המתקיימים ברחבי הארץ – פסטיבלים והופעות, סדנאות והרצאות, הפגנות ומחאות, מפגשים חברתיים ועוד שלל פעילויות.

לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה, אנחנו שמחים לעדכן אתכם בימים מיוחדים, מקומיים ובינלאומיים, שרלוונטים לנו כקהילה. ימים בהם אנחנו, יחד עם כל העולם, חוגגים אהבה, הכלה וקבלה, מציינים את חשיבות הקהילה, החופש והבטחון של כל אחד וזוכרים את אלו שלא זכו לחופש והבטחון האלו.

בין אם אתם משתמשים באפליקציית קאלנדר בסמארטפון, או בלוח שנה של ספורטאים עירומים מסוקסים, דפדפו בין התאריכים ועדכנו את הימים הבאים:

ינואר

1 בינואר – יום המשפחה הגלובלי – תאריך ציון יום המשפחה הגלובלי, כפי שהוא מוכר על ידי האו”ם

2 בינואר – יום מאמן הכושר האישי – מוקדש למאמני הכושר שעושים לילות כימים על מנת לשמור על כושרנו ובריאותנו

27 בינואר – יום השואה הבינלאומי – מצוין ברחבי העולם החל משנת 2006, ביום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בידי הצבא האדום.

פברואר

9 בפברואר –  יום נגד בריונות – מוקדש להעלאת המודעות לבריונות כלפי חלשים קיימת בכל מקום. בבית הספר, בצבא, בעבודה וגם באינטרנט.

14 בפברואר – יום האהבה  – ולנטיין, חג אהבה שמקורו נוצרי, המצוין במדינות רבות ברחבי העולם, ונחגג בצורה בלתי רשמית גם בישראל, בנוסף לחגיגות של יום האהבה העברי, המצוין בט”ו באב.

15 בפברואר – יום המשפחה – יום המשפחה (בעבר יום האם) מצוין בישראל בתאריך ל’ בשבט, וים פטירתה של הנרייטה סאלד, שהקימה את ההסתדרות הציונית הדסה, ארגון הנשים הציוניות, וכונתה “אם הילדים”.

מרץ

1 במרץ – יום המחמאות – היום החיובי ביותר בעולם. מוקדש לאנשים שמרגישים טוב עם עצמם ומעבירים את זה הלאה.

8 במרץ – יום האישה הבינלאומי – היום שהחל כאירוע פוליטי סוציאליסטי לציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של נשים, הפך ליום שבו גברים מביעים את אהבתם לנשים. בשנים האחרונות חזר הגוון הפוליטי ליום הזה, המשמש יום מיוחד לסקירת מאבקי הנשים ולהעלאת מודעות פוליטית וחברתית לזכויותיהן.

31 במרץ – יום הנראות הטרנסג’נדרית הבינלאומי – מצוין בעולם החל משנת 2009, ומוקדש לאנשים טרנסג’נדרים ולהעלאת מודעות לאפליה ואלימות כלפי אנשים טרנסג’נדרים ברחבי העולם.

אפריל

7 באפריל – יום הבריאות הבינלאומי – יום הבריאות העולמי שנקבע ע”פ ארגון האו”ם, ומוקדש לנושאים של בריאות הציבור בעולם כולו,כאשר בכל שנה נבחר נושא מרכזי מתחום אחר.

20 באפריל – יום הקנאביס הבינלאומי – מצוין ברחבי העולם מדי שנה בחסותו של ארגון הגג הבינלאומי ללגליזציה של סמים קלים. מטרת האירוע למחות, באופן חוקי, כנגד החוק האוסר על שימוש במריחואנה, ולהוות קול קורא לשינוי התייחסות החוק ודעת הקהל לצמח הקנאביס ולמריחואנה המופקת ממנו

מאי

17 במאי – יום הבינלאומי למאבק בלהט”בפוביה – היום, הידוע גם כיום הבנ”ה (IDAHOT). נקבע לתאריך זה לציון המועד שבו הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות על ידי ארגון הבריאות העולמי, בשנת 1990. הוכרז לראשונה בעולם בשנת 2005, ומצוין גם בישראל החל מ-2006

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות
יוני

8 ביוני – מצעד הגאווה בתל אביב – מצעד הגאווה התל אביבי חוגג עשרים שנה!

המלצה שלנו – סמנו, הדגישו ושריינו את כל חודש יוני – חודש הגאווה, לשלל ארועי הגאווה ברחבי הארץ.

יולי

16 ביולי – יום הדראג הבינלאומי – יום להוקרת אמנות הדראג

אוגוסט

14 באוגוסט – יום הגאנקל (gay uncle)  – יום הדודים הגאים, או כפי שהם מכונים – Guncle (שילוב של המילים Gay ו-Uncle), הוא סיבה לחגוג את הקשר המיוחד בין הדודים הגאים לבין האחיינים, להעניק לדודים תחושה טובה שהמשפחה שלהם מקבלת אותם בלי קשר למיניות שלהם, אך במקביל גם מקבלת את המיניות שלהם

1 באוגוסט – יום השנה לרצח בברנוער – יום השנה לפיגוע הירי במועדון הברנוער שהתרחש במוצאי שבת, 1 באוגוסט 2009, בו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ז”ל ונפצעו אחד עשר בני נוער.

ספטמבר

10 בספטמבר – יום למניעת התאבדויות- מצוין במטרה להעלות את המודעות לסימני מצוקה ולאפשרויות למניעת התאבדות. מצוין בעולם החל משנת 2002.

15 בספטמבר – יום הדמוקרטיה הבינלאומי – מצוין עולם החל משנת 2007 בעקבות החלטה של האסיפה הכללית של האו”ם במטרה לקדם את עקרונות הדמוקרטיה

23 בספטמבר – יום הנראות הביסקסואלית הבינלאומי – מצוין מאז 1999 ומהווה תגובה לדעות הקדומות ולדחיקה לשוליים של א.נשים ביסקסואלים.ות הן בקהילה ההטרוסקסואלית והן בקהילת הלהט”ב

אוקטובר

2 באוקטובר – יום הבינלאומי במאבק באלימות

10 באוקטובר – יום בריאות הנפש הבינלאומי – יוזמה של ההתאחדות העולמית לבריאות הנפש (WFMH) וארגון הבריאות העולמי, במטרה לקדם את המודעות והידע תחום בריאות הנפש. מצוין בעולם מאז שנת 1992

11 באוקטובר – יום היציאה מהארון הבינלאומי – יום מודעות שנתי המעודד את היציאה מהארון בפני מכרים, חברים ובני משפחה מתוך התפיסה כי הצורה הבסיסית ביותר של אקטיביזם למען מתן שיוון זכויות לקהילה הגאה היא יציאה מהארון.

נובמבר

16 בנובמבר – יום הסובלנות הבינלאומי – נקבע על ידי הו”ם לציון חשיבותה של הסובלנות כלפי האחר והשונה מאיתנו, וכדי לחולל מודעות ציבורית, להדגיש את הסכנות שבאי-סובלנות, ולחדש את המחויבות ואת הפעולה למען קידום הסובלנות והחינוך.

20 בנובמבר – יום הזיכרון הטרנסג’נדרי – לזכר אלו שנרצחו כתוצאה מטרנספוביה ולהעלאת המודעות לאלימות המופנית כלפי הקהילה הטרנסג’נדרית. נוסד בשנת 1999 כדי להנציח את ריטה הסטר, אישה טרנסג’נדרית שנרצחה באלסטון, מסצ’וסטס.

25 בנובמבר – יום המאבק באלימות נגד נשים הוכרז על ידי האו”ם ב-17 בדצמבר 1999 כיום המיועד למאבק באלימות נגד האישה. התאריך נקבע ל-25 בנובמבר לציון רצח האחיות מיראבל, שלוש פעילות פוליטיות ברפובליקה הדומיניקנית שנרצחו בשנת 1960 בהוראת הדיקטטור רפאל טרוחיו.

דצמבר

1 בדצמבר – יום האיידס הבינלאומי – מוקדש להעלאת מודעות העולם למגפת האיידס הנגרמת על ידי התפשטות נגיף ה-HIV. מצוין בעולם החל משנת 1988

10 בדצמבר – יום זכויות האדם –  נועד להעלאת המודעות בקרב האוכלוסייה לזכויות היסוד הטבעיות שיש לכל אדם ואדם מרגע לידתו ועד מותו, ובהן: הזכות לחיים ולביטחון, לחירות, לשוויון ולכבוד. נקבע ביום החתימה על ההכרזה בדבר זכויות האדם אשר נחתמה באספה הכללית של האו”ם ב-10 בדצמבר 1948.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן