fbpx

כמה לוקחים הידוענים על טקס חתונה גאה?

למרות שנישואים גאים בישראל עדיין לא נראים באופק, החתונות הגאות כבר כאן - טקסים אישיים, שוויוניים ומרגשים, ואם אפשר בהנחיית סלב מוכר ומוערך. יצאנו לבדוק כמה גובים הסלבס תמורת הזכות לחתן אותנו?
צילום: גלית סבג
צילום: גלית סבג

במסעדה טרנדית או באולם אירועים, בשחור ולבן מסורתי או בצבעי הקשת, יותר ויותר זוגות להט”בים בוחרים לקיים טקס חתונה / זוגיות / איחוד כזה או אחר, בו הם מציינים את הזוגיות ביניהם וומצהירים עליה אל מול החברים, בני המשפחה והמדינה.

למרות שהמדינה לא מכירה בטקס ואין לו משמעות משפטית, המשמעות הסמלית עבור הזוג ועבור החברה היא רבה. גם למי שמנהל את הטקס יש משמעות רבה עבור הזוג, וגם כאן האפשרויות הן בלתי מוגבלות – חברי כנסת, ראשי ארגוני הקהילה, שחקנים, זמרים, אמנים ועוד ועוד.

להחלטה מי יחתן אותנו יש מחיר, ולא תמיד הוא זול כל כך. אז כמה עולה טקס נישואים גאה? יצרנו קשר עם מחתנים שונים וניסינו לברר כמה יעלה לנו להשתמש בשירותיהם.

אביעד קיסוס
אחרי שיחה קצרצרה בווטאספ קבענו לדבר לשבוע אחרי. החיים הלא נוצצים שלי תפסו אותי ושכחתי מכל הנושא. ברגע שקבענו תאריך התקשרתי שוב. אביעד ענה לי ב”היי רותם” שזה כבר הדבר הכי כיפי בעולם. בשיחה אביעד הסביר שהוא שמח לחתן זוגות. הציע שנכתוב ביחד טקס של 20 דקות שכולל אמירות נעימות על אהבה וסיפור על הזוג. התהליך כולל 2 פגישות, כתיבה של הטקסט, שיחות טלפון עם כמה חברים וכמובן הטקס עצמו. אביעד סיפר כי התהליך הוא בתשלום כמובן (כמובן שכמובן) והמחיר הוא 6,000₪.

אורנה בנאי
פה ציפיתי לשיחה הכי נעימה בעולם. כולנו קהילה, והיי- לחתן זוג לסביות זה אמור להיות ממש כיף,לא? אז את אורנה בנאי אי אפשר להשיג. קיבלתי את הטלפון שלה, שלחתי הודעה ולא קיבלתי תשובה, שלחתי עוד הודעה והרמתי טלפון. רינגטון של שיר ישראלי וסוף סוף הלו המיוחל. “היי, אורנה?” ניתוק. ניסיתי שוב, סינון. שלחתי הודעה בסגנון של “היי אורנה, אני רותם. התקשרתי לפני רגע. אני מתחתנת באפריל ורציתי לשאול את תסכימי לנהל את החופה שלי ושל בת זוגי”. סינון.

אורי גוטליב
שמועה שמתרוצצת בין זוגות החברים שלי היא שאורי גוטליב לוקח 12,000 ₪ לחתונה. מה שעושה אותו למרצה הטוב ביותר בעולם או לאדם שמרוויח הכי הרבה כסף על הכי מעט עבודה בעולם. שאבתי השראה מהאנה הורבאת’ ולקחתי את עניין העיתונות החוקרת קדימה. שלחתי מייל לחברת ההפקה של אורי גוטליב, הם היו מאוד חמודים וענו בשיא המהירות. הנציגים של חברת ההפקה של גוטליב היו כלכך חמודים עד שהעזתי לחשוב שהוא ינהל לנו את הטקס בהתנדבות. אז לא, 11 אלף שקל איט איז. אני מרגישה ששום פירוט לא יסביר את הסכום ההזוי הזה אבל למען ההגינות: 2 פגישות עם אורי, שיחת טלפון וטקס חופה של 20 דקות. 11 אלף שקל, רק אומרת.

ליאור שליין
לא ידעתי אם הוא עורך טקסי חתונה אבל הרגשתי שהוא לגמרי יכול להיות הבנאדם שלנו. גם בסיבובים האקראיים שלי בגן העיר אני רואה אותו עם משקפי שמש מהניינטז ומפנטזת על הרגע בו הוא יקדש אותנו מתחת לחופה. אחרי שלא הצלחתי לגלות שום פרט אישי על ליאור החלטתי לפנות למנהלי עמוד הפייסבוק שלו. שלחתי הודעה והעבירו אותי למאיר קוטלר- ייצוג וניהול אומנים. במייל הכי קצר שקיבלתי בחיים שלי נכתב כי “היי רותם, תודה על ההצעה אבל ליאור לא יחתן אתכן. יום טוב”. יום טוב גם לך.

עברי לידר
עברי הוא הקראש ילדות האולטימטבי שלי. עוד לפני שידעתי שאני לסבית ולפני שעברי הצהיר שהוא הומו הייתי בטוחה שנבנה בית בישראל. הדיסקים הראשונים שלו ניפצו לי את הלב, בתקופתו נסעתי עם חברות ב2 אוטובסים מראשון לציון מערב לדרום תל אביב להרים בהופעה לנוח על ספסלים בציפייה לאוטובוס של 6 בבוקר שיחזיר אותי לעיר מולדתי. מאז עברו המון מים מתחת לאקס פקטור והלב שלי החליט שעיברי התמסחר. לכבוד החתונה החלטתי לשלוח מייל לחברת הפקה. ענתה לי בחורה מקסימה שאמרה שעיברי אוהב לחתן, שאלה אותי מתי החתונה ואיפה והכריזה שהתשלום הוא סימלי, ואפילו מאוד ושרק חשוב לה לציין שהמוניות הם על חשבון הזוג. כל זה בתנאי שאין הופעה באותו זמן. עיברי לידר- ידעתי שיש סיבה שרציתי שנתחתן.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

גל אוחובסקי
יקיר הקהילה הגאה היה הבחור הכי מקסים שענה לי לטלפון. שאל לשלומי ואפילו התקשר חזרה כשהייתי בממתינה. גל הסביר לי שיש לו המון ניסיון בתחום, שהוא מעביר את הזוג תהליך מסודר שכבר עבר כמה זוגות שכולל פגישה, בחירת נואמים מתוך החברים והמשפחה, כתיבת טקס ומעבר על הנאומים של הקרובים. כל החופה עורכת בסביבות ה20 דקות והיא תהיה “גם קצת מרגשת, וגם קצת מצחיקה ותיבנה לפי האופי שלכן”. כל התענוג שכולל פגישה עם גל, שיחות טלפון, כתיבת טקס והיגוי של הנאומים של החברים יעלה לנו 4,000 ₪. אני מרגישה שיש סיבה שגל הוא יקיר הקהילה אפטר אול.

מירב מיכאלי
אישתי לעתיד לא רוצה טקס פוליטי, אבל בעייני מירב מיכאלי היא לא רק פוליטיקה אלא גם קצת מה שהייתי רוצה להיות שאני אהיה גדולה ולכן בחרתי לברר. הפעם זה היה מאוד פשוט, מירב מחתנת דרך עמותת טקסים- עורכי הטקסים החילונים יהודים בישראל. מירב עורכת לכל זוג את הטקס האישי שלו, היא כותבת יחד עם הזוג את “טקס הנישואין האישי”. דרך העמותה המחיר הוא 1600 ₪ והחזר נסיעות. מדהים מדהים רק שכרגע בגלל עומס העבודה מירב לא מחתנת, וגם אישתי לא רוצה.

יאיר ניצני
גם יאיר עובד דרך טקסים, באתר התמונה שלו מופיעה עם חיוך ענק, כמעט אבהי אפילו. ברגע שאתה נכנס לעמוד האישי שלו מופיע הטקסט הכי לא כיפי בעולם “עורך טקסי נישואין בעברית ובאנגלית, מחיר הטקס 4680 ₪ ולא כולל החזרי נסיעה”. אני מתה על דברים אישיים ומרגשים כמו מחירים סופר מדויקים.

מיכל גבריאלוב
אני חולה על ריאלטי טראש, סיגי מהאלופה חזרה לחיי שוב בסדרת המופת זוג מנצח שהייתה בערוץ עשר ולא מזמן גם גיליתי שהיא עורכת טקסים דרך עמותת הוויה. את העמותה אי אפשר להשיג משום מה, לא בטלפון ולא במייל. את מיכל דווקא כן. התקשרתי, שמעתי ילדים חמודים ברקע ודיברנו שיחה קצרה אבל לגמרי נעימה. מיכל סיפרה לי שהיא עובדת דרך העמותה אבל תמיד שמחה להנחות טקסים, היא יושבת ל2 פגישות עם הזוג ומקיימת טקס של 20 דקות. כזה שהוא לא רק מצחיק, לא רק מרגש ולא מייגע. ואת המחיר אין לדעת, מתישהו הוויה יחזרו אליי ואעדכן.

החיפוש למי יקדש אותנו לגמרי ממשיך.


מהוויה נמסר בתגובה: “נהדר לשמוע שמיכל הייתה כתובת מדויקת עבור הזוג. כארגון ללא מטרות רווח, ישראל חופשית והויה שהיא מרכז הטקסים הפועל בתוכו, מנהלות מוקד אישי, ממוקד מאוד, וכן די עמוס. מצער אותי מאוד לשמוע שהדוברת נשארה ‘באויר’ ונשמח כמובן לחזור ולתת לה את השירות הטוב ביותר. ללא משאבים שמאפשרים צי טלפניות, אנחנו משתדלות להגיע לכל פניה, לא לפספס אף אחת ואם קורה ששיחות מתפספסות אנחנו תמיד שמחות לקבל ביקורת בונה ולהשתפר. מתוך שליחות חברתית אמיתית למען חופש בחירה בנישואים במדינה ישראל, אנחנו משתדלות להגיע לכולם ולאפשר נישואים לכל מי שרוצה. נשמח כמובן לערוך גם את טקס החתונה של הזוג המדובר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן