fbpx

“כבוד הוא לי לקחת חלק באירוע הוויגסטוק השנה, כשאני יודעת מאיפה הכל התחיל”

גל דוניצה (אנג'לינה היירי פוט) היה בן שנתיים כשארועי הוויגסטוק 1998 הסתיימו בפיזור החוגגים על ידי שוטרים עוטי כפפות גומי, מחשש לאיידס | בשבוע הבא הוא ישתתף בוויגסטוק 2018 לציון 20 שנה לארוע ההסטורי
אנגלינה היירי פוט

לפני 3 וחצי שנים נכנסתי לעולם הדראג, קראתי לעצמי אנג׳לינה היירי פוט, ומאז הדמות הזאת היא התרופה שלי להמון פצעים מהעבר.

עולם הדראג קיבל אותי בזרועות פתוחות, כשהוא מאחד סביבו את מה שאני טובה בו בעיקר – איפור ועיצוב בגדים, מה שתרם לעשייה שלי בתחום. אני רואה בעולם הזה אמנות שהיא פתוחה לכולם, מקבלת את כולם ומבדרת את כולם.

לאורך השנים לקחתי חלק בעשרות הפקות, הופעות, קליפים ואירועי גאווה שונים. כיום אני בתפקיד פרזנטורית של ליין פיור המצליח בתל אביב. מאירוע לאירוע אני מרגישה שאני מתפתחת, לומדת, ותמיד משתפרת. התגובות של הקהל הן הדלק שלי להמשיך.

ההופעה הראשונה שלי באירוע הוויגסטוק של הוועד למלחמה באיידס היתה לפני שנתיים, כאשר הוויגסטוק היה בסימן אירוויזיון. זו הייתה ההופעה הכי גדולה שלי מול הקהל הכי גדול בזמנו. שמחתי לראות המון סוגים של אנשים – מבוגרים, צעירים, ילדים, להט”בים וסטרייטים שבאים ליהנות מהמופע.

אירוע הוויגסטוק ידוע כאחד האירועים היותר נוצצים בין שלל אירועי הגאווה. מאז ומתמיד ידעתי שהוויגסטוק מהווה אירוע בעל מסר חשוב והוא הבמה הגדולה ביותר בישראל למלכות דראג. לאור העובדה שהשנה אנו מציינים 20 שנה לוויגסטוק שנעצר ב-1998 ע”י כוחות המשטרה, הרגשתי צורך לחקור קצת יותר על אירועי העבר של וויגסטוק, נקודתית בתקרית המדוברת לפני כ20 שנה. צפיתי בסרטונים, קראתי כתבות והופתעתי. התקדמנו המון בזכות אותו אירוע מהעבר, וכבוד הוא לי לקחת חלק באירוע השנה, כשאני יודעת מאיפה הכל התחיל. נוכחתי לדעת שכבר לפני 2 עשורים הייתה כאן קהילה מאוחדת ובועטת שלא מוכנה שישתיקו אותה, גם כאשר הלהט”בפוביה הייתה טהורה ומכוונת יותר מהיום. חשבתי לעצמי על השינוי המשמעותי שוויגסטוק עבר, על השינוי שלנו כקהילה וכחברה. ככל שאני מביטה אחורה בזמן, אני מבינה את המשמעות והמסר הגדול שעומד מאחורי האירוע.

השנה אשתתף בפעם השלישית במופע המדהים הזה, יחד עם אחיותי לאומנות הדראג. כולנו מקדישות מזמננו למען מטרה אחת. בתור דמות צעירה ומוכרת בקהילה הגאה, אני מרגישה מתאימה לקחת חלק ולהוות דוגמא לקהל ולאנשים הסובבים אותי. גם בעבר התנדבתי בארגון ‘בלה דואגת’- זרוע המניעה וההסברה לקהילה הגאה של הוועד למלחמה באיידס, ואני מודעת לחשיבות ולמורכבות בנושא שימוש באמצעי הגנה בקיום יחסי מין. כן, גם אני מקפידה על בדיקה שגרתית בוועד למלחמה באיידס כל כמה חודשים ועל יחסי מין מוגנים. יחד עם החשש הגדול מהתשובה, אני לוקחת איתי את החבר הכי טוב ומתמודדת עם הפחד. אני יודעת שכיום קיימים אמצעי מניעה נוספים כמו ה-PrEP שניתן לקחת כאמצעי מניעה נוסף לצד הקונדום.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

עולם הדראג בארץ נמצא בתנופה אדירה ומבורכת. זה הזמן לקרוא לקהל להגיע לאירועים השונים, לתמוך, ולהרים לנו כמו שהקהילה יודעת. כל פיסת עידוד מהקהל נראית טוב מאוד מהצד שעל הבמה, ואני שמחה לראות שהקהל הזה רק הולך וגודל עם הזמן, ולא מפחד לפרגן. כל הכבוד ענק למפיקים ולמארגני האירוע, מבטיחה לא לאכזב אתכם ואת הקהל!

אירוע ההתרמה הנוצץ פסטיבל וויגסטוק 2018 המתקיים משנת 1993, יתקיים השנה ב-6 ביוני, יומיים לפני מצעד הגאווה בתל-אביב, בציון 20 שנה לאלימות המשטרתית שהתרחשה בוויגסטוק של 1998.

בשנה זו, הוויגסטוק נחרט בתודעה הציבורית בישראל כסמל להומופוביה ממסדית. עימות אלים התפתח עם כוחות המשטרה, שניסו לפזר את באי הפסטיבל בטענה שהם מרעישים ומפריעים לשכנים. השוטרים פיזרו את ההמון כשהם עוטים כפפות גומי, בגלל חשש מופרך להידבקות ב-HIV.

20 שנה לאחר מכן, הוועד למלחמה באיידס, בשיתוף המרכז הגאה של עיריית תל-אביב-יפו, גאים לקיים את אירוע הוויגסטוק המסורתי, לציין 20 שנה לוויגסטוק שהופסק ע”י המשטרה.

האירוע, המתקיים במימון האיחוד האירופי ושגרירות הולנד, נועד להעלאת המודעות למחלת ה-HIV/איידס, שבירת הסטיגמה על אלה אשר חיים עם הנגיף, עידוד קיום יחסי מין בריאים ומוגנים תוך שימוש באמצעי המניעה השונים הכוללים את הקונדום וה-PrEP, ועידוד בדיקות HIV. במהלך הערב יעלו על הבמה למעלה מ-20 מלכות ומלכי דראג שיבצעו שירים שונים באנגלית ובעברית של גדולי הזמרות והזמרים מהארץ ומהעולם.

במתחם האירוע יפוזרו קופות למתן תרומה לטובת הוועד למלחמה באיידס, מתנדבי הוועד ימכרו מניפות ממותגות ועוד. את האירוע מפיקים מורן בויס ולינור אברג’יל ואליו נרתמות מלכות הדראג המובילות בישראל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן