fbpx

ישי שליסל הורשע ברצח שירה בנקי ז”ל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר את הדוקר ממצעד הגאווה בירושלים ברצח ושישה ניסיונות לרצח, וביקר את התנהלות המשטרה: "הכתובת הייתה על הקיר, אך האחראים לכך לא קראו אותה"
shira_banki

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את ישי שליסל ברצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים באוגוסט שעבר. כמו כן הורשע שליסל בפציעה בנסיבות מחמירות ובשישה נסיונות רצח.

“הוכח מעבר לכל ספק סביר כי הנאשם גרם למותה של שירה ז”ל בכוונה תחילה וניסה לרצוח עוד שישה נוספים”, נכתב בפסק הדין, “העובדה שהפגיעות באחרים לא היו קטלניות, לעתים אף שטחיות, אינה מוציאה את מעשיו מגדר ניסיון לרצח”.

הרכב השופטים, שכלל את השופטים נאוה בן אור, רפאל יעקובי וארנון דראל, התייחס בפסק הדין גם לאזלת ידה של משטרת ישראל, שאפשרה לשליסל להגיע פעם נוספת אל מצעד הגאווה ולבצע את תכניותיו. “הקלות הבלתי-נסבלת שבה הצליח הנאשם לחדור בין הצועדים ולבצע זממו עד שנעצר אינה נתפסת. התמונה העגומה המצטיירת היא כי הלקחים שהיו אמורים להיות מופקים מהמצעד ב-2005 לא הוטמעו. הכתובת הייתה על הקיר, אך האחראים לכך לא קראו אותה”.

השופטת נאווה בן אור התייחסה גם לשירה ז”ל והוסיפה: “שירה הגיעה למצעד כדי לתמוך בחבריה המשתייכים לקהילה הגאה. היו לה חלומות ותקווה ולהוריה היו חלומות ותקווה לגביה. נאשם במעשה חשוך ואכזרי כיבה את אור חייה. למרבה הצער והחלחלה, קנאות קשה המוזנת בדברי הסתה קונה שביתה בקרב המוציאים לפועל. חייה של שירה כבו, אולם כל הרוחות שנשבו כל הלילה לא יכבו את האור”.

בעקבות פסק הדין הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי תדרוש הטלת עונש מאסר עולם חובה על הנאשם.

יש הקלה שלא יגיע למצעד הבא

בין הנוכחים בהקראת הדין היו גם נועם אייל ושלי בר ניב, שנדקרו במצעד הגאווה בירושלים על ידי שליסל. השניים הסבירו כי הגיעו כדי לראות בכמה סעיפים יורשע אדם שישב עשר שנים והחליט לדקור שוב. “הכלא לא עושה את העבודה”, אמר אייל, “מבחינתי כמה שיותר סעיפים שבהם יורשע – כך יוקל לציבור”. ובר ניב הוסיפה: “באנו לשמוע ולראות, ובאמת הוא הורשע בכל הסעיפים ובאמת נקווה שלא יראה יותר אור יום. יש הקלה שלא יגיע לשום מצעד להבא”.

“יש דין ויש דיין”, נמסר מהבית הפתוח בירושלים, “מערכת המשפט הישראלית מגנה עלינו בפעם אחר פעם, אך לא בזאת ננוחם: מוסדות השלטון צריכים להתקדם ולהעניק לנו את את חירותינו בזכות ולא בחסד. אנחנו תקווה שלהבא נזכה להגנה בימים כתיקונם ולא רק כלאחר יד. אין דבר שיוכל לפצות על הכאב העצום באובדנה של שירה ז”ל. לצד זאת, אנו מקוות ומקווים ששליסל יקבל את העונש המקסימלי ובכך תהיה, אולי, מעט נחמה, וכי הדיון בנושא, תוך עשייה חינוכית חיובית ובונה בשטח ימנעו מעשים אלה בעתיד. בימים אלו, בהם אנו נערכות ונערכים למצעד הגאווה והסובלנות המתקרב בירושלים, המשמעותי והחשוב כל כך, אי אפשר שלא להיזכר בדקות הנוראיות, בתמונות המשתקות ובטראומה אותה חווינו כולנו אשתקד. אנו תקווה כי המצעד הקרוב יביא אליו תומכות ותומכים רבים מאי פעם, שמטרתם אחת – תמיכה בגאווה, בסובלנות ובאהבת חינם”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

האגודה למען הלהט”ב הגיבה אף היא להרשעתו של שליסל: “הקהילה הלהט”בית עדיין חשופה לפשעי שנאה והרשעתו השנייה של המחבל ישי שליסל היא תזכורת מצמררת למאבק המתמשך שלנו. מאבק שמתרחש באופן יומיומי ובכל רחבי הארץ. מאבק שבשמו הקהילה יוצאת לצעוד במצעדי גאווה בירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה ואילת. ממשלת ישראל אינה רואה בנו אזרחים שווי זכויות. האמירות וההבטחות שנשמעו רק לפני שנה בעקבות הרצח המזעזע של שירה בנקי ז”ל נותרו באוויר. ראוי להזכיר שבאופן תמוה ומקומם המחבל שליסל לא הועמד לדין על ביצוע פשע שנאה. ביום כזה חשוב לחזור ולהגיד: מאסנו באמירות חלולות. לא נפסיק לדרוש שוויון זכויות מלא. לא נפסיק להיאבק באלימות ובאפליה יחד עם חברות וחברים מתוך הקהילה הלהט”בית ומחוצה לה. לבנו היום עם בני משפחת בנקי, משפחת “הבית הפתוח” בירושלים, חבריה ואוהביה הרבים של שירה ז”ל”

שליסל הגיע למצעד הגאווה שהתקיים בירושלים ב-30 ליולי 2015, כחודשיים בלבד לאחר ששוחרר מעשור בכלא, לאחר שדקר צועדים במצעד הגאווה בשנת 2005. הוא עבר בקלות את השוטרים והתקדם לעבר הצועדים, שלף את הסכין שהסתיר בבגדיו ודקר את מי שנקרה בדרכו. עד שהשוטרים השתלטו עליו, הספיק שליסל לדקור שבעה אנשים, ביניהם את שירה בנקי ז”ל, שנפטרה מאוחר יותר מפצעיה.

שליסל סירב לשתף פעולה עם החוקרים ואף סרב לייצוג משפטי מכיוון שהוא אינו מכיר במוסדות המדינה, אך בית המשפט הורה לסנגוריה הציבורית לייצג אותו. במהלך המשפט אמר שליסל כי דקר את הצועדים על מנת להציל את ישראל מגל פיגועים קשה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן