fbpx

יום העצמאות בכחול, לבן וקשת – מאות דגלי גאווה נתלו בכל רחבי הארץ

ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל נתלו מאות דגלי גאווה בשילוב מגן דוד בעשרות ישובים ברחבי הארץ כחלק מקמפיין של קבוצת הרוב החילוני | "את חגיגות יום העצמאות 2021 נחגוג באמירה: מדינת ישראל היא שלנו באותה המידה"
עצמאותהרובהחילוני2

ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל  – האם יש לכם דגל ישראל בחלון או במרפסת? ומה עם דגל גאווה?

אנחנו רגילים למראות של דגלי גאווה ששוטפים את רחובות הערים הגדולות לקראת אירועי הגאווה המתקיימים בחודש יוני. אך במראה של מאות דגלי גאווה התלויים בכל רחבי המדינה ביום העצמאות עדיין לא יצא לנו להתקל.

היום, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, נתלו ברחבי הארץ מאות דגלי גאווה עם סמל מגן דוד, כחלק מקמפיין של קבוצת הרוב החילוני בפייסבוק. בעשרות ישובים ברחבי הארץ, ממטולה ועד אילת, נתלו דגלי גאווה לצד דגלי ישראל, כדי להדגיש שהמדינה הזו היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, ואנחנו חלק בלתי נפרד ממנה.

הקבוצה נערכה לקראת רכישה מרוכזת של דגלי גאווה לקראת חודש הגאווה, אך עם פרסום תוצאות הבחירות, ולאחר שהובהר כי מפלגת הציונות הדתית הכניסה לכנסת נציגים של מפלגות להט”בפוביות שמקדמות פגיעה אקטיבית בזכויות הקהילה הגאה, החליט מנהל הקבוצה יקי הרץ לשנות כיוון ולהקדים את מבצע הדגלים ליום העצמאות.

“ברגע שראיתי שהמפלגה של סמוטריץ’ בכנסת, ובמיוחד כשהיה חשש בבוקר למחרת הבחירות, שנפתלי בנט ישלים 61 לחש”ך (ליכוד, חרדים, שקד, כהנא), פרסמתי פוסט בקבוצת הפייסבוק שלנו בו שאלתי מי רוצה לתלות בחודש הקרוב דגל כדי להראות לבנט מה החברה הישראלית חושבת על הממשלה ההומופובית שהוא ירכיב. ההיענות הייתה גבוהה במיוחד והבנתי שהזמן הנכון לצבוע את הארץ צבעי הגאווה הוא דווקא עכשיו.

המיזם עלה לאוויר ב- 24.3 ובתוך שלושה ימים גייסה הקבוצה 100% מהיעד – 10,000 ש”ח. מכירת הדגלים המשיכה והיום המבצע הושלם עם 150% מהיעד שהושג על ידי 380 תומכים/ות שרכשו מאות דגלים.

הדגלים חולקו במהלך השבועות האחרונים במעל 30 נקודות חלוקה בכל הארץ, ותורמים רבים נוספים שגרים בישובים מרוחקים קיבלו את הדגלים בדואר. ובערב יום העצמאות מאות מרפסות ברחבי הארץ נצבעו גאווה וסובלנות.

עיצוב גרפי: רוני-לי דובנוב

“בימים אלה, בהם לראשונה נכנסת לכנסת ישראל מפלגה שחרטה על דגלה להילחם בלהט”ב”, מוסיף הרץ, “אנשים שמתיימרים לייצג את היהדות, עושים בה קרדום לחפור בו, ושופר להשמיע דעות חשוכות, פרימיטיביות ומדירות. אנחנו לא מתכוונות ולא מתכוונים לעמוד מנגד. בכל מרפסת ובכל חלון, נתלה דגל עם מסר של סובלנות. דגל הגאווה בשילוב מגן דוד. את חגיגות יום העצמאות 2021, נחגוג גם באמירה: שלכל אחת ואחד הזכות לגופו, להגדרתו המינית או המגדרית באופן עצמאי. הגאווה שלי להיות אני, הגאווה שלך להיות את, להיות אתה. מדינת ישראל היא של הלסבית, ההומו, הטרנסית, הטרנס, הביסקסואלית, הביסקסואל לא פחות משהיא של ההטרוסקסואל או ההטרוסקסואלית”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן