fbpx

טראמפ מתייחס לראשונה לחודש הגאווה, אך הממשל ממשיך בפעולות לעידוד האפליה

לכבוד תחילת חודש הגאווה צייץ נשיא ארה"ב בשבחם של הלהט"בים האמריקאים ואף קרא לסולידריות עם להט"בים במדינות בהן הומוסקסואליות היא מחוץ לחוק | הפעילים הלהט"בים לא מתרגשים וטוענים: "זו זריית חול בעיני הציבור"
דונלדטראמפ
דונלד טראמפ | Matt Johnson | CC BY 2.0

Make America Gay Again? בשנתיים האחרונות מאז נבחר, נמנע טראמפ מלהזכיר את חודש הגאווה או את הארועים המצויינים במהלכו, ואף הביא אל קיצה מסורת שהנהיג קודמו בבית הלבן לארח את הקהילה הגאה בבית הלבן.

אך נראה כי השנה משהו גרם לטראמפ לחרוג ממנהגו, ולהתייחס לחודש הגאווה, לראשונה מאז נבחר לנשיאות. אתמול, 31 במאי, שבר נשיא ארה”ב את מגמת ההתעלמות, צייץ בשבחם של הלהט”בים האמריקאים שתרמו רבות לאומה האמריקאית ואף התייחס למצבם של להט”בים במדינות בהן הומוסקסואליות היא מחוץ לחוק, וקרא לסולידריות עימם:

“בעוד אנחנו חוגגים את חודש הגאווה ומכירים בתרוממתם יוצאת הדופן של הלהט”בים ביצירת האומה הגדולה שלנו, בואו נעמוד לצידם של הלהט”בים הרבים החיים בעשרות מדינות ברחבי העולם אשר מענישות, כולאות ואפילו מוציאות להורג אנשים על סמך נטייתם המינית. הממשל שלי השיק קמפיין כלל עולמי לביטול כל החוקים נגד הומוסקסואליות ואנו קוראים לכל אומות העולם להצטרף אלינו במאמץ זה”.


צילום: Twitter @realDonaldTrump

הציוץ החריג לא ריגש את הלהט”בים בארה”ב, שמיהרו לגנות את טראמפ ואת ממשלו על שימוש ציני בקהילת הלהט”ב.

“זו זריית חול בעיני הציבור”, אמרה נשיאת ארגון GLAAD שרה קייט אליס, “טראמפ וממשלו תקפו את הקהילה הלהט”בית במדיניות ובדיבורים ביותר מ-100 הזדמנויות שונות”.

שארלוט קלימר, מנהלת ארגון זכויות האדם HRC, הוסיפה: “יומו הראשון של הממשל הזה, דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס עבדו באופן שיטתי כדי להגביל את הזכויות המשפטיות ואת פרנסתם של הלהט”בים בארה”ב. הם התעלמו מעוולות נגד הלהט”בים בצ’צ’ניה ומהאלימות נגד טרנסג’נדרים המתרחשת כאן בבית. הם אסרו על טרנסג’נדרים לשרת בצבא ודחו תלונות של ילדים טרנסג’נדרים על אפליה במוסדות החינוך”.

קלימר המשיכה ותקפה את מדיניות טראמפ והסבירה כי לא מדובר רק בפעולות שנעשו בעבר, אלא גם פעולות נוספות שמתוכננות. “בשבועיים האחרונים ישנם דיווחים כי הממשל מתכנן למנוע מאנשים טרנסג’נדרים גישה שווה למקלטי חירום, וכך מכניס את אחת הקבוצות הפגיעות ביותר במדינה לסכנה גדולה יותר. טראמפ ופנס הבהירו היטב מהי עמדתם בנוגע ללהט”בים, ואנחנו מסתכלים על מה שהם עושים יום אחרי יום, ולא על ציוץ לא אמין שטראמפ החליט להעלות”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

הציוץ של טראמפ מגיע ימים ספורים לאחר שמשרד החוץ הכריז על ועדת זכויות אדם חדשה, שרבים חוששים כי היא עלולה לשמש נגד קהילת הלהט”ב וקבוצות שוליים אחרות.

על פי הפרסומים, מטרת הועדה היא “לספק למזכיר המדינה עצות והמלצות הנוגעות לזכויות האדם הבינלאומיות”, אך פעילים להט”בים מודאגים במיוחד מהתמקדותה של הועדה ב”משפט הטבעי” זאת מכיוון שבפוליטיקה המודרנית, רבים רואים את המונח “טבעי” בחיבור ישיר עם האמונה הדתית, ומשתמשים בטיעון זה על מנת להצדיק אפליה נגד להט”בים בתעסוקה ובדיור, וכן כבסיס להתנגדות חריפה לנישואים גאים ואפילו איחוד אזרחי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן