fbpx

טקילה לכולם – נישואים גאים גם בגוודלחרה

החלטת בית המשפט במקסיקו מרחיבה את הנישואים הגאים למחוז נוסף במדינה ומאפשרת לבני זוג מאותו המין להנשא ללא צורך באישור בית המשפט, כפי שהיה עד היום
mexico pride
Esparta Palma | CC BY 2.0

בית המשפט העליון במקסיקו ביטל את ההגדרה בחוק של מחוז חליסקו, הקובעת כי נישואים יכולים להתקיים רק בין גבר לאישה. פעולה זו הופכת את חליסקו למחוז הרביעי במקסיקו בו בני זוג מאותו המין יכולים להתחתן באופן אוטומטי, אחרי קואווילה, קינטנה ומקסיקו סיטי.

בשנה שעברה פסק בית המשפט במקסיקו כי האיסור על נישואים בין בני זוג מאותו המין אותו נוקטות מדינות במקסיקו הוא אינו חוקתי. האמירה התקדימית לא הפכה להחלטה מחייבת, כך שכל זוג מאותו המין שהיה מעוניין להנשא במדינה, היה נאלץ לפנות לבית המשפט על מנת לתבוע את הזכות להתחתן, ולהמתין לפסיקתו של בית המשפט, בתקווה שזו תתבסס על אותה החלטה.

פסק הדין שניתן השבוע מכליל את הזכות לנישואים על זוגות מאותו המין ומאפשר להם להנשא ללא צרך באישור של בית המשפט. פסק הדין מתייחס למחוז חליסקו, בו שוכנת העיר גוודלחרה – העיר השניה בגודלה במדינה המונה מעל מיליון וחצי תושבים.

בשנת 2009 הפכה העיר מקסיקו סיטי לעיר הלטינית הראשונה המעניקה תוקף חוקי לנישואים גאים. בעקבות ההחלטה ההיסטורית, בשנת 2010, פסק בית המשפט כי על כל מדינות מקסיקו להכיר בנישואים אלו.

בשנת 2015 עשה בית המשפט צעד נוסף בנושא, כאשר פסק כי מדינות במקסיקו האוסרות נישואים של בני זוג מאותו המין עושות זאת בניגוד לחוקה המקסיקנית. האמירה התקדימית לא הפכה לפסיקה מחייבת, אך אפשרה כאמור לזוגות גאים להגיש בקשה לבית המשפט על מנת לקבל החלטה שתחייב את המדינה לרשום אותם כזוג נשוי.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן