fbpx

טיולי הכרויות לגברים גאים – “הקבוצה פתוחה לכל מי שפתוח לקשר זוגי עם גבר”

קבוצת הטיולים לגברים גאים כוללת צעירים ומבוגרים, חילונים, דתיים וחרדים, יהודים וערבים, בארון ומחוצה לו, כולם מגיעים במטרה לטייל ולהכיר | "אנשים עברו שינוי מאנשים בודדים לאנשים שנפתחו קצת יותר להכיר, או סתם הרוויחו חברים טובים"
קבוצתטיולים2

חילונים ודתיים, יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים, מקומיים ותיירים, בארון ומחוצה לו – לתמהיל המגוון של חברי קבוצת הטיולים לגברים גאים יש דבר אחד במשותף – האהבה לטייל בארץ.

הקבוצה, המטיילת יחד מאז נובמבר 2015, יצאה עד עכשיו ל-74 טיולים משותפים בהם השתתפו כ-600 מטיילים.

“אני מאוד אוהב לטייל ומפחד מאד להשאר רווק”, מספר טל, מקים הקבוצה, “בעבר הייתי מקבל עדכון על קבוצת טיולים לגייז שמטיילת בשבתות, אך מכיוון שאני בחור דתי מעולם לא יכולתי להצטרף אליהם. חבר שידע שאני מתוסכל מזה שאין איפה להכיר בחורים (ושאני אוהב לטייל), הציע לי לפתוח קבוצת טיולים לגייז דתיים בלבד. מכיוון שידעתי שלא יהיו מספיק חבר’ה החלטתי שהקבוצה תהיה פתוחה לגברים שפתוחים לקשר זוגי עם גבר (הומואים / ביסקסואלים / פאנסקסואלים וכו’)”.

רשימת התפוצה של הקבוצה כוללת כיום כ-2350 חברים, בהם 580 חברים שונים שכבר טיילו עם הקבוצה.

“רוב החבר’ה בני 25-35, יהודים חילונים מגוש דן”, אומר טל, “כרבע מהמטיילים דתיים, כולל חרדים אך הרוב דתיים לאומיים. קבוצות גילאים של 20-25 ו-35-45 הן השניות בגודלן. יש גם בני 17-19 שבאים לטייל איתנו והם קבוצה קטנה יותר, וגם בני 70 וגם הם קבוצה קטנה. יש כמה חבר’ה ערבים שהיו מטיילים איתנו קבוע במשך שנה או שנתיים ומגיעים מדי פעם. היו גם דרוזים שטיילו איתנו בעבר, יש מעט חבר’ה מיו”ש וגוש עציון שהצטרפו אלינו ויש ברשימת התפוצה חבר’ה בדואים שלצערי עוד לא הצטרפו אלינו.

יש בחור טרנס שטייל איתנו כמה פעמים ועוד חבר’ה טרנסג’נדרים ברשימת התפוצה. יש מעט זוגות שבאים לטיולים, וגם תיירים אפשר למצוא כשחברים מזמינים אותם. יש מדי פעם חבר’ה של חילופי סטודנטים שגרים בישראל שנה שנתיים ובאים לטייל איתנו כמה פעמים בעונה הזו”.

בתדירות של פעם בשבועיים יוצאים חברי הקבוצה לטיולים ברחבי הארץ, במהלכם הם פוגשים אנשים חדשים למטרות היכרות או זוגיות. התדירות הגבוהה של הטיולים והמספר הרב של חברי הקבוצה מבטיחים שבכל טיול תפגשו אנשים חדשים.

“יצאו מהטיולים כמה עשרות זוגות לדייטים (האמת שבשלב מסוים הפסקתי לספור), שיצאו תקופה כלשהי. אני יודע על אנשים שיצאו במשך כמה חודשים אחרי שהכירו בטיול אבל לא מכיר זוג שעדיין יחד לצערי. ראיתי גם אנשים שעברו שינוי משמעותי בחיים שלהם, מבודדים לאנשים שהם בהחלט קצת פחות לבד היום, שנפתחו קצת יותר להכיר. או סתם הרוויחו חברים טובים. אני באופן אישי יצאתי עם שני בחורים מסורתיים מהקבוצה בעבר”.

אחד המאפיינים המיוחדים של הקבוצה היא כמות המשתתפים הנמצאים בארון, והקבוצה היא עבורם הקשר הכמעט יחידי עם גברים נוספים מהקהילה.

“כמעט חצי מהמטיילים בארון או על הרצף וחצי מחוץ לארון”, מסביר טל, “מכיוון שאני בארון ולא הרגשתי בנוח בעבר מהסיבה הזו כמעט באף קבוצה לגייז זה גם גרם לי להבין שחסרה קבוצה שרגישה יותר לנושא הזה”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

לפני היציאה לטיול דואג טל לעדכן את המשתתפים בכל הפרטים החשובים, כדי שיכינו את עצמם וידעו לקראת מה הם באים, וגם כדי לאפשר לכל אחד להשתלב בטיול ובמסלול בדרך שנוחה לו.

“אני משתדל לפרט לאנשים כל מה שאני יודע לגבי רמת הקושי של המסלול, אם יש סלעים, סולמות, מצוקים, מצרף קישור בוייז ובגוגל מפות לתחילת וסוף המסלול, דף מידע על המסלול, קישור שמראה כמה מקום החניה בתחילת וסוף המסלול נוח, ואם מדובר במסלול שאפשר להצטרף אליו באמצע אז יש התייחסות גם לזה. השנה ישבתי לתכנן הצעות גם איפה כדאי לאכול אחרי כל טיול אם נרצה, כדי שמי שירצה יוכל להצטרף אלינו רק לאוכל שאחרי הטיול. בנוסף אני משתדל לתאם בין מי שמגיע ברכב למי שצריך טרמפ”.

באיזה מקומות מטיילים?
“אנחנו מטיילים בנחלים והרים בישראל, בשבילים מסומנים, רוב הטיולים באיזור חיפה וירושלים-בית שמש, יש מעט טיולים בגליל העליון ובנגב, והשנה לראשונה יש כמה טיולים ברמת הגולן. הטיולים הם טיולי הליכה, אנחנו לא מבלים באטרקציות או בנקודות עניין כמו סתם לשבת במעיין, אלא הולכים יחד ובקצב רגוע. באזור מרכז הארץ אין טיולים, אבל לפעמים נערכים סיורי תרבות בערים, וכבר היו לנו סיורים בתל אביב, ירושלים, באר שבע, נס ציונה וחיפה.

בעבר היינו נוסעים בכל פסח לטייל בהר כפיר, הלל, שפנים למסלול של 11 ק”מ שמתחיל ונגמר בנקודות שונות בבית ג’אן. בעצמאות היינו עושים באופן קבוע מסלול מעגלי בנחל כזיב (גם הוא בגליל העליון) מכיוון שיש שם מים כל השנה. היו טיולים קבועים בתחילת העונה בשביל המעיינות בירושלים ולחלמונית הגדולה ביער להב ליד באר שבע, מכיוון שאין עדיין הרבה פריחה בעונה הזו ורציתי לאזן גם עם טיולים קלים, וכל עונה אנחנו מסיימים בטיול לילה”.

איך אתה בוחר את היעדים לטיול?
“בעבר הייתי מחפש מסלולים מומלצים והולך אליהם, בהמשך גיליתי את מפת סימוני השבילים אונליין והתחלתי לקחת את הטיולים ולשנות אותם שיתאימו לצרכים של הקבוצה, ואחר כך פשוט הייתי משוטט במפה ומחפש שבילי הולכי רגל צרים באיזורים מיוערים שמתאימים באורך המסלול לטיול של שעתיים שלוש, ושיהיו מגוונים מבחינת רמת קושי ואיזור גיאוגרפי.

תמיד שילבתי כמה מסלולים שהקבוצה עושה “פעם ראשונה” כדי לגוון, בשנה שעברה אנשים הציעו שדווקא בחגים יהיו מסלולים חדשים, אז החלטתי שהשנה כל המסלולים יהיו מסלולים חדשים שהקבוצה מעולם לא טיילה בהם”.

הטיול הקרוב ייערך בחול המועד סוכות באזור רמת הגולן. להצטרפות לקבוצה והרשמה לטיולים ניתן לפנות בעמוד הפייסבוק או בקבוצת הפייסבוק או במייל tiulimg@gmail.com

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Eli

    אני גם השמח לקבל עידכון מצב בבקשה או אפילו טרמפ לטיול הבא🧗👶🚰⁦,,,,,,,,,בעיית נכות קלה אולי הצטרך מקל הליכה ואוזן קשבת.. יד גם מי יודע!

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן