fbpx

טאיוואן בדרך לנישואים גאים?

הערים הגדולות בטאיוואן הגיעו להסכם לרישום משותף של זוגות מאותו המין
טיוואן
Taiwan | Mirage D.Y. | CC BY-SA 2.0

בשנה האחרונה החלו שלוש הערים הגדולות בטאיוואן ברישום זוגות מאותו המין, על מנת שאלו יוכלו ליהנות מהזכויות המוענקות לזוגות נשואים על ידי המדינה.

העיר הראשונה לעשות זאת הייתה העיר גאושיונג (המונה קרוב ל-3 מיליון תושבים), שהחלה לרשום זוגות מאותו המין כבר בחודש מאי השנה. מיד אחריה, בחודש יוני, החלו ברישום גם שלטונות הבירה טאיפיי ובחודש אוקטובר הצטרפה גם העיר טאיצ’ונג.

כעת הגיעו שלטונות הערים טאייפיי וגאושיונג, כי החל מהראשון לינואר 2016, הזוגות הרשומים באחת הערים, יוכרו אוטומטית בשתיהן. בעתיד הקרוב אמור ההסכם להתרחב ולכלול גם את העיר טאיצ’ונג.

לדברי השלטונות, ההסכם נעשה על מנת “לאפשר לזוגות מאותו המין נוחות רבה יותר, ועל מנת להבטיח כי ההבטחות שהעניקו בני הזוג זה לזה בעניין חייהם יוכלו להתקיים”.

במקביל, ביום שבת האחרון צעדו 2000 איש במצעד הגאווה שנערך בעיר טיינאן, בקריאה לשלטונות עירם להפוך לעיר הרביעית המאפשרת רישום שותפות של זוגות מאותו המין.

ממשלת טאייוואן אינה מכירה בנישואים חד-מיניים. בשנת 2013 הוגשה לפרלמנט הטיוואני הצעת חוק נישואים גאים, שעברה בקריאה הראשונה, אך אז נתקעה על ידי מיעוט נוצרי קטן אך קולני.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן