fbpx

חברת התרופות שחוגגת 30 עם מצעד הגאווה

חברת התרופות גיליאד תצעד במצעד הגאווה בת"א יחד עם המרכז הגאה לציון חגיגות ה-30 של החברה. " זו הזדמנות כפולה לחגוג, גם את השלושים של גיליאד וגם את הגאווה"
gilead30

חברת התרופות גיליאד, המציינת השנה 30 שנות פעילות, בחרה כחלק מהחגיגות, לחגוג יחד עם הקהילה הגאה, במצעד הגאווה.

“חברת גיליאד העולמית חוגגת השנה 30 שנות פעילות, ובתור חברה צעירה ולא כ”כ מוכרת, בטח לא בישראל, ניסינו לחשוב איך הכי נכון לחגוג”, אומרת עופרה פיינמסר, מנכ”לית גיליאד ישראל בראיון ל- WDG, “המרכז הגאה גן מאיר העלו בפנינו את האופציה להשתתף במצעד הגאווה וחשבנו שזו יכולה להיות הזדמנות מאד יפה לשלב את החגיגות שלנו עם חגיגות נוספות שקשורות לקהילה”.

למרות שמדובר ביזמה של הסניף הישראלי, שיתוף הפעולה של גיליאד העולמית עם הקהילה הגאה ועם מצעדי הגאווה אינו חדש. החברה השתתפה בעבר במצעדי גאווה בסן פרנסיסקו והשנה עושה את זה גם בצרפת.

“זו החלטה מקומית אבל היא מבטאת את הרוח של גיליאד העולמית”, מסבירה פיינמסר, “הסניף הישראלי הוא לא הראשון ולא היחיד שמשתתף במצעד הגאווה, ומבחינתנו זו הזדמנות כפולה לחגוג, גם את השלושים של גיליאד וגם את הגאווה”.

למצוא פתרון למחלות שאין להן פתרונות

גיליאד היא חברת ביו פרמצבטיקה צעירה מאד באופן יחסי. למרות שנולדה לתוך שוק בו פועלות חברות בנות מאה שנים ויותר, היא הצליחה להביא למספר פריצת דרך בטיפולים במחלות שונות, ביניהן פיתוח טיפול להפטיטיס C, המביא להחלמה בלמעלה מ- 95% מהמקרים.

“סיפור ההקמה של גיליאד שונה מסיפור ההקמה של חברות פרמצבטיקה אחרות”, מסבירה פיינמסר, “היא הוקמה על ידי שלושה חוקרים ששמו לעצמם למטרה למצוא פתרונות למחלות שאין להן מענה. שלושת החוקרים הם גם הצוות הניהולי. בניגוד לחברות רבות אחרות שמנוהלות על ידי אנשי עסקים, גיליאד מנוהלת על ידי חוקרים המתעסקים בפיתוח”.

פריצת דרך נוספת של החברה היא בתחום הטיפול ב-HIV ופיתוח STR – כדור אחד שמאפשר לנשאי HIV לחיות עם הנגיף כמחלה כרונית. אבל גם בתחום הזה החברה לא מרגישה שהגיעה לנחלה.

“תפקידנו כחברת תרופות הוא למצוא פתרון למחלות שאין להן פתרונות. אנחנו משקיעים המון במחקר ופיתוח, כשהמטרה היא לעשות את מה שעשינו עם ההפטיטיס C ולהביא לריפוי מלא. רק השנה חילקנו מענקים בסך 20 מיליון דולר לחוקרים ברחבי העולם, כדי שימשיכו לחקור ולחפש פתרונות”.

עד אז, דואגים בגיליאד להנגיש את הטיפולים הקיימים לכל אוכלוסיית העולם, גם זו המתגוררת במדינות עולם שלישי, בהן אין נגישות לתרופות מתקדמות. בזכות יוזמה זו, עד היום טופלו ברחבי העולם 10 מיליון בני אדם במוצרי גיליאד ל-HIV.

“גיליאד פועלת להנגשת התרופות לכל מדינות העולם, על ידי הסכמים שנחתמים עם מדינות עולם שלישי, המקנים ידע ויכולות לייצר תרופות גנריות לאוכלוסייה המקומית במחירים זולים יותר. מדיניות ההנגשה נקבעת בהתאם למצבה הכלכלי של המדינה, שכיחות המחלה והרצון של המדינה לטפל בבעיה, אבל לעולם לא נשאיר אנשים ללא תרופה”.

חלק מהתרופות המשמשות לטיפול בנשאי HIV שמייצרת החברה שינו את ייעודן המקורי והפכו לטיפולים מונעים.
“בטיפול בHIV יש כמה מישורים. יש את הנשאים שצריך לוודא שהם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר כדי שיוכלו ליהנות מאיכות חיים טובה ומאריכות ימים ככל הניתן. המישור השני הוא לפתח ולמצוא פתרון שיחסל את הוירוס. והשלישי הוא הניסיון למנוע את תהליך ההדבקה. היו מספר חוקרים שניסו לבדוק את מניעת ההדבקה, וכתוצאה ממחקר, שלא גיליאד יזמה, הם הוכיחו שעל ידי מתן תרופה מסוימת ניתן למנוע את ההדבקה. וזה הוביל לתפיסה שלמה שהולכת וצוברת תאוצה. זה נושא ששווה וראוי לשקול, הוא לא כ”כ פשוט אבל החלטה אינה בידי חברת התרופות, אלא תלויה במדיניות של משרד הבריאות בכל מדינה”.

יש אנשים שטוענים שהאינטרס של חברות התרופות הוא שלא ימצא ריפוי ל-HIV, כי הן מרוויחות ממכירת התרופות
“לתפיסתנו, חברת תרופות במהות שלה אמורה להמציא פתרונות שפותרים את הבעיה, לא משמרים אותה”, מסבירה פיינמסר, “האני מאמין של גיליאד הוא לרפא את המחלה. יש מספיק מחלות בעולם ולצערנו תמיד תהיה לנו עבודה. זה לא קל למצוא פתרונות, אבל אנחנו מאמינים שריכוז כוחות ומוחות יכול להביא לתוצאות, זו הסיבה שאנו מקיימים שותפויות עם מרכזי אקדמיה, בתי חולים ומרכזי מחקר ופיתוח במטרה למצוא ריפוי”.

שיתופי הפעולה הללו הם אלו שהביאו את גיליאד לישראל לפני קצת פחות משנתיים. “החברה נוסדה בארה”ב בסן פרנסיסקו ולאט לאט התפתחה לאירופה”, מסבירה פיינמסר, “ישראל נכנסה מהר למשוואה כי היא נחשבת למדינה עם רמת רפואה מאד גבוהה, המאמצת טכנולוגיות חדשות ובולטת בחדשנות ובייחודיות שלה. בשל כך היא מאד מוערכת בעולם. הכניסה שלנו לכאן היא כדי לחפש את הפוטנציאל למחקרים ושותפויות עם גופי מחקר וגם עם הקהילה”.

מה עושים אחרת בישראל?
“להיות בקהילה מסוימת זה לא רק לבוא ולשווק אלא גם להיות שותף איפה שאפשר להיות שותף. אנחנו עושים שיתופי פעולה עם גופים קהילתיים, בהתאם לרגולציה ולמה שמותר לנו”

מדוע חשוב שהצרכנים יכירו את חברות התרופות?
“אנשים נתקלים בחברות תרופות כשהם במצב קשה וחלש. זו לא חוויה נעימה ללכת לבית מרקחת ולקנות תרופות. חברות התרופות סובלות מתדמית שלילית בדרך כלל ואני חושבת שכדאי שאנשים יכירו גם את הצדדים החיוביים של חברות התרופות. העלייה בתוחלת החיים היא בזכות חברות התרופות, פיתוח התרופות החדשות הוא פרי עבודה מאומצת, הכוללת שנים רבות של מחקר ופיתוח והשקעה אדירה של חברות התרופות, וחשוב שאנשים יכירו את הפיתוחים.

הייתי מאד שמחה אם פציינטים היו שואלים את הרופא שאלות, מנסים ללמוד מה קיים ולמה הרופא ממליץ על תרופה מסוימת ולא על תרופה אחרת. זה מאד לגיטימי לדרוש מהרופא תשובות, כדי להבין איזה טיפול הכי מתאים לך באופן אישי. לפי החוק הרופא מחויב לענות ולהציג את כל האפשרויות. זה כמובן גם תלוי באישיות של הפציינט, אבל רק מי ששואל באמת מבין את מכלול האפשרויות ויכול לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור עצמו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן