fbpx

חברי קהילת הלהט”ב הפגינו נגד סגירת בית דרור – “צעד ציני וכואב על חשבון הנוער שלנו”

כ-200 פעילים מהארגוניםהשונים הגיעו למחות נגד שביתת המנע של עמותת 'אותות' שהובילה לסגירת 'בית דרור' | "במקום שבו שר רווחה להט"ב לא פוצה פה כבר עשרה חודשים ופועל אל מול הנהלת עמותת אותות, גם כשקורת הגג היחידה לנוער להט״בי נסגרת, זה מחמם את הלב לקבל את הגב הרחב והתמיכה של כל כך הרבה א.נשים וארגונים מקהילת הלהט"ב"
הפגנהאותות
צילום: שושן אצמן

כ-200 מפגינים, פעילי תנועת עומדים וארגוני קהילת הלהט”ב, הפגינו היום אחה”צ בצומת עזריאלי בתל-אביב, בדרישה להעסקה הוגנת ופתיחת בית דרור. המפגינים דרשו מעמותת אותות, שמפעילה את כל המסגרות החירומיות עבור קהילת הלהט”ב, לפתוח מיד את בית דרור, שהוא המסגרת היחידה שנותנת מענה לנוער להט”בי מחוסר בית, ובנוסף לשפר את תנאי העסקתם של המדריכים והמדריכות העובדים בעמותה, במקום לשבור את מאבקם דרך השימוש בבני הנוער כקלף מיקוח. בין העובדים המאוגדים בכוח לעובדים לבין הנהלת עמותת אותות מתקיים מו”מ כבר עשרה חודשים, ללא התקדמות משמעותית.

את ההפגנה ארגנה תנועת “עומדים ביחד” בשיתוף עם ועד העובדים של עובדי העמותה וחלק מארגוני קהילת הלהט”ב שבינהם: איגי, האגודה למען הלהט”ב, מעברים, הבית השונה, חוש”ן, פסטיבל הקולנוע הגאה, האחווה הסטודנטיאלית הגאה, מועדון הספורט הגאה, בת -קול, תהל”ה ועוד.

במהלך ההפגנה, המפגינים הניפו דגלי גאווה ודגלים של תנועת “עומדים ביחד”, כרזו במגפונים סיסמאות כמו “גאים גאות, לעמוד עם העובדות”, “תמר אלון תתביישי, צוברת הון על חשבוני!” שדרשו מהעמותה לחזור בה ולהגיע להסדר עם העובדים והעובדות ולפתוח את בית דרור בחזרה, והניפו שלטים עליהם נכתבו “עבודה עם גאווה, משכורת ראויה”, “איפה אתה שמולי” וגם “לא לסגירת בית דרור” כביקורת על סגירת המסגרת.

צילום: שושן אצמן

הלל משאלי, חבר בועד העובדים, הביע התרגשות ומסר את תגובתו בשם הועד: “אנחנו מודים ומודות מקרב לב לכל מי שהגיע.ה לתמוך ולחזק אותנו ולזעוק יחד איתנו. תודה רבה לכל מי שלקח.ה חלק בארגון ההפגנה. אני מקווים שעמותת “אותות” תתעשת במהרה ותציע לנו הצעה ראויה לתנאי העסקה וכן מחכים בקוצר רוח לשמוע את תגובתו של שר הרווחה והעבודה איציק שמולי”.

הילה אסיה, פעילה בתנועת ‘עובדים ביחד” שלקחה חלק בארגון ההפגנה אמרה: “עובדי בית דרור נמצאים כמעט שנה במשא ומתן מתיש על תנאי השכר הבאמת מביכים שלהם. בתגובה לעיצומים של העובדים ההנהלה החליטה פשוט לסגור את בית דרור בצעד ציני וכואב, על חשבונם של בני הנוער שלנו. הבחירה של עובדי בית דרור להתאגד ולהאבק עבור תנאים ושכר שאינו שכר רעב, הוא מאבק ראוי וצודק. הבטחון התעסוקתי שלהם הוא הבטחון של כולנו כקהילה וכחברה. אנחנו עומדות מאחורי המאבק שלכם כקהילה וברצוני למסור תודה לעובדי ועובדות עמותת אותות ולכל מי שהגיעה היום”.

אלעד אהרון, מדריך במסגרת “אבני דרך” לצעירים להטב”ים, וחבר ועד העובדים בכוח לעובדים, מסר: “במקום שבו שר רווחה להט”ב לא פוצה פה כבר עשרה חודשים ופועל אל מול הנהלת עמותת אותות, גם כשקורת הגג היחידה לנוער להט״בי נסגרת, זה מחמם את הלב לקבל את הגב הרחב והתמיכה של כל כך הרבה א.נשים וארגונים מקהילת הלהט”ב. היום העובדים והעובדות וחשוב מכך, הנערים והנערות שלמענם אנחנו נאבקים, מבינים שאנחנו לא לבד”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

מוחמד נאטור, פעיל בארגון ההפגנה שהשתתף אתמול ציין: “אתמול יצאתי להפגין כי לא יכולתי לשבת בחיבוק ידיים אל מול תופעת ניצול העובדים בבית דרור מה שהביא לצו סגירה למקום כי מבקשים לקבל זכויות ושכר הולם. אין ספק שמקומות כמו בית דרור בעיניי מצילים חיים של נערים ונערות רבים, שהמקום הזה הופך לבית עבורם ,ובית חייב שיהיה לו את המדריכים הכי מקצועניים שיכלים לתת בטחון ואופק לאותם נערים ונערות. בעיניי זה מצב בלתי נסבל שנערים ונערות הופכים להיות בני ערובה למחלקות כספיות בין עובדים הדורשים שיפור בתנאים לבין העמותה המפעילה. כל נער ונערה המגיע.ה למצב שחייבים לקבל קורת גג והדרכה צמודה המדינה חייבת לקחת אחריות ולא להיות תלויים בחסדם של עמותות כאלה ואחרות. התחלנו את המאבק ולא נסיים אותו עד שימצא לעובדים.ות ולנערים.ות פתרון הולם”.

נגה רחל טל, מוזיקאית ופעילה חברתית שהשתתפה בהפגנה, תיארה את מה שהתרחש: “הגעתי להפגנה מהראשונים וחוויתי חוויה של המן הזדהות, כאב, חוסר אונים והליכה אל הלא נודע. הרגשתי רצון אמיתי מצד כל המפגינים להביע את הקול של ההזדהות עם העובדים של בית דרור ואבני דרך. הגיעו לא מעט אנשים מכל מיני גילאים וצבעים, ומצאתי את עצמי צועקת וקצת נהיית צרודה את כל הסיסמאות שמעודדות את השיח החשוב הזה. אני מקווה שנמשיך לעסוק בלעודד את רוחם של העובדים כדי שישיגו את מטרתם”.

תגובת עמותת “אותות” לא התקבלה עד למועד סגירת הכתבה.

צילום: שושן אצמן

מי שהגיע בשבוע האחרון ל’בית דרור’ או ל’אבני דרך’, שני בתים המשמשים כמחסה נוער להט”ב שהוצא מביתו בשל נטייתו המינית או המגדרית, נתקל בדלת סגורה ועליה נכתב שהבתים סגורים לרגל שביתה של העובדים.

אחרי עשרה חודשים בהם ניסו העובדים לנהל מו”מ על תנאי ההעסקה עם עמותת “אותות” המפעילה את ההוסטלים, העובדים החליטו להרים את הכפפה והודיעו לעמותה על שיבושי עבודה חלקיים באורך של חמישה ימים כחלק מהמאבק. כתגובה לכך, החליטה העמותה לסגור מיידית את בית דרור ואבני דרך למשך שבועיים ולהעביר את כל הנערים והנערות למסגרות אחרות שאותם היא מפעילה.

ההחלטה של העמותה עוררה  עם רב בקרב חברי הקהילה הגאהא, שהקימו עצומת מיילים הקוראת לשלוח מייל או הודעת SMS למנכ”ל העמותה תמר אלון או למנהל המסגרות אסף שמול, המביע תמיכה בעובדים ומוחה על סגירת ההוסטלים.

בעקבות המחאה העמותה הגיעה להסדר עם מנהל המסגרת ‘אבני דרך’ שבחר לאייש את המשמרות החסרות ובכך ההוסטל המשיך לתפקד ולא נסגר.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן