fbpx

וויגסטוק 2018 – מלכי ומלכות הדראג מעלים מודעות ל-HIV

הפסטיבל שהפך לסמל למאבק הלהט"בי בישראל, התקיים השנה לציון 20 שנה למהומות וויגסטוק | עשרות מלכי ומלכות דראג הפיצו צבע וגאווה, יחד עם העלאת המודעות ל-HIV ואיידס
וויגסטוק2

בשנת 1998 התקיים אירוע מרהיב, מלא ביפים ויפות ובמלכים ובמלכות שצבעו את תל אביב בדגלי גאווה ושמחה, כיאה לאירוע וויגסטוק אמיתי. האירוע הופסק באופן פתאומי ע”י המשטרה. השאלטר ירד והשוטרים שבאו לפזר את האירוע עטו כפפות גומי בשל “חשש” מופרך להידבקות ב-HIV.

20 שנה לאחר מכן, הוועד למלחמה באיידס יחד עם המרכז הגאה ת”א קיימו את אירוע הוויגסטוק המסורתי, לציון 20 שנה לוויגסטוק שהופסק ע”י המשטרה. יותר מ-20 מלכות ומלכי דראג מופלאים ומופלאות הופיעו על במה אחת במטרה להעלאת המודעות HIV ואיידס.

וויגסטוק 2018 | צילום: דביר גיחז | © כל הזכויות שמורות

הוויגסטוק הראשון בישראל נערך בשנת 95′ והופק על ידי אבינוף פרומר. מטרתו הראשונית הייתה מסיבת התרמה ל”בלה דואגת” ורוכזו בה הופעות דראג יחד עם נוכחות רבה של דראג קווינס.הוויגסטוק הישראלי היה שני רק לוויגסטוק הניו-יורקי, אם כי לדברי מארגניו הייתה מטרתו התרמה למען המאבק באיידס.

בשנת 98′ אירעו מהומות בוויגסטוק בישראל, כאשר אירוע הוויגסטוק שנערך בגן העצמאות בת”א הופסק על ידי המשטרה בנימוק של הפרעה לשכנים. לאירוע באותה שנה הגיעו לפי הצהרת המשטרה, בין 2000 ל-3000 חוגגים, ו-200 ממשתתפי האירוע לא הסכימו עם החלטת המשטרה להפסיק את האירוע. מפגינים אלו חסמו את צומת ז’בוטינסקי והירקון במשך יותר משעה במחאה, דבר שהוביל לעימות חזיתי ואלים עם המשטרה ועם שוטרים שהגיעו לפנותם. בסופו של יום זה נעצרו ארבעה מהמפגינים.

האירוע הסתיים בהסכמה בין השוטרים למפגינים, כי האחרונים יצעדו דרך רחוב ז’בוטינסקי, ואז לכיכר רבין. במהלך העימות האלים השתמשו חלק מהשוטרים בכפפות גומי, דבר שעורר סערה ציבורית בישראל והיה סמל להומופוביה  מצד הממסד בישראל. חודש לאחר מכן, שחזרו הצועדים את המסלול שעשו מפגיני הוויגסטוק וצעדו מכיכר רבין דרך רחוב אבן גבירול ורחוב ז’בוטינסקי.


מנחות האירוע: ציונה פטריוט ורמה רימינג
רקדנים: פופארט בהובלת שי סוזנה
מופיעות ומופיעים: ג׳ואנה ראס, ז׳קלין ויזו, אישה, אסי מון שרי, גלינה פור דה ברה, צורבה וגבריאלה, סוזי בום, מייקל אנגלו, גניפר וואקר, אנגלינה היירי פוט, סלין לה דיווין, פלואיד סנואו, סירופ מייפלת’ורפ, סטפנו ז’יל-באנא, ניק דרעק, מג מן, fka אנטון, גיילורד רוטשילד, לילה קרי, קיי לונג, קלאריסה סנואייט, פאות קדושות – טלולה בונט, דיווה די, קיארה דופלה וציונה פטריוט
סאונד ודיגיי: דניאל מריומה.
הפקה בידי: מורן בויס ולינור אברג’ל.
האירוע במימון שגרירות האיחוד האירופי ושגרירות הולנד.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן