fbpx

“התכנית עוזרת לנו כקהילה מגוונת להתאחד יותר ויותר, ואנחנו צריכים את זה!”

נאור גינזבורג מנצרת עילית, נרשם לקורס 'תשתית' להט"ב עוד כשהיה בארון וגילה כיצד אקטיביזם משנה את החברה, אבל גם את האדם | "היה לי ברור שאני רוצה להיות שם. לא כי אני רוצה להיות הסופרמן של הקהילה, אלא נטו להיות סביב אנשים שאותו כאב ודמעות ירדו להם גם בקיץ האחרון"
תשתיתנאור4

בקיץ האחרון, כשעוד לא הבנתי למה אני נמשך יותר, נשים או גברים, ידעתי רק דבר אחד – זה כואב לי. אני עומד מול הטלוויזיה, עודד בן עמי מראיין את ח”כ אמיר אוחנה בתכנית “שש עם”, ואני פשוט מתפרק מבכי, לא מסוגל לעצור את הדמעות.

שמי נאור גינזבורג. אני בן 27 מנצרת עילית, סטודנט לתקשורת, ומאותו רגע בו צפיתי בראיון הבנתי שאני לא יכול למחות מהכורסא יותר. שאמנם אני סוג של בארון, אבל אני פשוט לא מסוגל לא להיות סביב אנשים שזה כואב להם כמוני.

תודה לאלוהי האלגוריתמים ששמע את זעקתי, ותוך כמה ימים הופיעה לי בפייסבוק הודעה על גיוס מחזור לתכנית ההכשרות ‘תשתית’ מטעם ‘ישראל חופשית’. כבר הבנתי שמדובר בפרויקט שחלק מהתכנים האקטיביסטיים שלו עוסקים בזכויות להט”ב.

וכשנכנסתי לאתר, הופתעתי לגלות כי העמותה מתכוונת לפתוח ספציפית קבוצת תשתית ללהט”ב בלבד. לא חשבתי פעמיים, היה לי ברור שאני רוצה להיות שם. לא כי אני רוצה להיות הסופרמן של הקהילה, אלא נטו להיות סביב אנשים שאותו כאב ודמעות ירדו להם גם בקיץ האחרון. לקחתי את האוטו מנצרת עילית לתל אביב, והגעתי לפגישה הראשונה. האמת, זה היה לי זר.

עוד בנושא:  האם את.ה אקטיביסט.ית?

כן, נכון, 2019 וכל זה, אבל בחיים שלי לא ישבתי לשיחת עומק עם טרנסג’נדרית שאומרת “לי לא אכפת, לא אכפת לי שירביצו לי, אני כבר רגילה, אכפת לי שלא ירביצו לאחרים כמוני”. משפט כזה היה לי פשוט הזוי. יכול להיות שאני עד כדי כך תמים? מה פספסתי? מה החברה שלנו פספסה? איך התופעה הזאת מוכרת וידועה אבל שום דבר לא קורה איתה. זה חייב להיות כאב של כולם, ולא רק של להט”ב ובמיוחד לא רק של הקהילה הטראנסית.

התעודה של סיום קורס תשתית להט”ב מבחינתי זאת התעודה הכי חשובה שקיבלתי בחיים. זכיתי להכיר, זכיתי להתייעץ, ואני שמח שהכנסתי את הקורס הזה לחיי במהלך התקופה שלי בארון, השאלות שעולות לי בראש על עצמי, והשיתוף עם החברים סביבי. הבנתי שיש משהו משותף בין אקטיביזם לתמיכה – שניהם רוצים למלא את החסר שבך, את החסר בחברה הישראלית. הקורס הזה באמת עוזר לנו כקהילה עם מגוון ההגדרות להתאחד יותר ויותר, ואנחנו צריכים את זה! אני ממליץ לכל אחד ואחת לעבור אותו כי זו זכות (זכות בתשלום – אבל זה הכי שווה את זה!).


הכותב נאור גינזבורג הוא בוגר המחזור האחרון של בית הספר לשינוי חברתי ‘תשתית’ מבית ‘ישראל חופשית’.

׳תשתית׳ היא תכנית הכשרות האקטיביזם של תנועת ישראל חופשית, התנועה המובילה בישראל במאבקי דת ומדינה. ׳תשתית׳ מפעילה קבוצות אקטיביזם שונות ומגוונות ברחבי הארץ, ובנוסף מקימה – זו הפעם החמישית – קבוצת אקטיביזם להט״בי – במטרה לקדם את המאבק של הקהילה הגאה לשוויון, בשיתוף עם האגודה למען הלהט״ב בישראל.

הצטרפו אלינו, ונעשה את ישראל חופשית | להרשמה למיונים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן