fbpx

התכנית לחיסולה של קונצ’יטה וורסט

אחרי שהפכה לגיי אייקון וסמל למאבק למען זכויות להט"ב, קונצ'יטה וורסט "מחוסלת" על ידי הזמר שהמציא אותה לטובת דמות חדשה. "השגתי את כל מה שרציתי. אני חייב להרוג אותה"
conchita_wurst
Conchita Wurst |  Tommy Engström, EuroVisionary | CC BY-SA 4.0

לפני שלוש שנים זכתה דמות הדראג המזוקנת באירוויזיון והפכה לאייקון גאה בינלאומי ולפנים של המאבק עבור זכויות להט”ב. היא הופיעה באו”ם, בפרלמנט האירופי וכמעט בכל פסטיבל גאווה שהתקיים באותה שנה, כולל בישראל.

אך למרות ההצלחה, השבוע הודיע האיש מאחורי קונצ’יטה, תום נויווירת’, כי סופה של קונצ’יטה קרוב.

בראיון למגזין הגרמני  Die Welt, הסביר נויווירת’ כי לדעתו פרסונת הדראג שהמציא עברה את תוחלת החיים שהוא ייעד לה, וכי הוא מתכוון לנטוש את הדמות ולהמשיך הלאה.

“אני מרגיש שאני רוצה ליצור דמות חדשה”, הסביר נויווירת’, “בתקופה הזו אני מאתגר את עצמי יותר מבעבר בניסיון לחפש את הדבר הבא שאני אעשה טוב. עם הליידי המזוקנת השגתי כל מה שרציתי מאז הזכייה באירוויזיון, אני לא צריך אותה יותר. אני חייב להרוג אותה”.

לוח הזמנים למותה של קונצ’יטה עדיין אינו ברור, אך ניתן לשער שהוא לא יקרה לפני שהזמר יוציא את האלבום השני שלו, שמתוכנן לצאת בהמשך השנה. מעריצי האירוויזיון כבר מצביעים על כך שבשירים האחרונים קונצ’יטה החלה לשיר בקול עמוק יותר ולזנוח סממנים נשיים, ורואים בכך סימן לרצונו של תום להפטר מקונצ’יטה על מנת להתפתח כזמר עצמאי.

לפני שהוא הורג את קונצ’יטה, נויווירת’ מבקש להתייחס לתפיסה השגויה שקונצ’יטה היא אישה טרנסית, ומבקש לחדד את העובדה שהיא בסך הכל דמות. “אני תמיד אהיה תום. אני לא רוצה להיות אישה. אני אוהב גברים, אבל כגבר. כשאני לבוש כקונצ’יטה גברים לא מעניינים אותי, אני מרגיש לחלוטין א-מיני”.

נויווירת’ וקונצ’יטה מתייחסים גם לתואר גיי אייקון בו הוכתרו בעקבות הפיכתם לסמל למאבק לזכויות להט”בים.

“אני לא מרגיש בנוח עם התואר הזה”, הוא אומר, כי אני לא רואה את עצמי כאייקון. כמובן שזה כבוד שקוראים לי כך, אבל בשביל להיות אייקון או דמות לחיקוי צריך לעשות מאמץ, ואין שום מאמץ בלהיות אני עצמי. כך שאני חושב שאני פשוט אמשיך להשמיע את הדעות והאמונות שלי, ואמישם להלחם עבור מה שאני חושב שצודק, ואם יש אנשים שחושבים כמוני, הם מוזמנים להצטרף אלי”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

קונצ’יטה וורסט נולדה בשנת 2011 כשהופיעה לראשונה בטלוויזיה. עוד באותה שנה הוציאה וורסט את השיר “בלתי שביר” (“Unbreakable”), שהגיע למקום ה-32 במצעד השירים האוסטרי, ובשנת 2012 היא סיימה במקום השני בקדם אירוויזיון של אוסטריה, עם השיר “זה מה שאני” (“That’s What I Am”).

בשנת 2013 נבחרה וורסט לייצג את אוסטריה באירוויזיון 2014, על ידי ועדה של רשות השידור הציבורית של אוסטריה. בחירתה לוותה בעצומות הן מצד גורמים אוסטריים שחששו מייצוג מדינתם על ידי “אישה עם זקן”, והן מצד משתתפות נוספות, כגון בלרוס ורוסיה, שהביעו חשש שהופעתה תקדם “מעשי סדום”.

העצומות לא הצליחו למנוע מוורסט להשתתף באירוויזיון. ב-10 במאי 2014 היא השתתפה באירוויזיון שנערך בדנמרק, וניצחה עם השיר “לקום לתחייה כמו עוף החול” (“Rise Like A Pheonix”) בתחרות.

זכייתה עוררה גל שמועות ותאוריות לגבי זהותה, שנעו מאישה טרנסית לדמות דראג, והיו שהשוו את זכייתה לזכייתה של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון 1998, עקב העובדה ששתיהן מכופפות את התפישות המגדריות המקובלות.

וורסט המשיכה להתראיין ולהופיע ולחזק את הדמות, שהפכה לאחת האיקונים המזוהים ביותר עם הקהילה הגאה.

בשנת 2015 הוציאה וורסט את הספר “אני קונצ’יטה”, שתורגם לאנגלית וצרפתית ובמאי אותה שנה היא הוציאה שני סינגלים מתוך אלבום הבכורה שלה שיצא במאי באותה שנה. באירוויזיון 2015 שנערך בוינה, וורסט הייתה חלק מצוות ההנחייה וראיינה את היוצרים והאמנים מה”גרין רום”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן