fbpx

הקרב על הבית – האם יוקם בית גאה בכפר סבא?

חברת מועצת העיר כפר סבא, קרן גרשון - חגואל, מתכוונת להעלות לראשונה בשרון הצעה לסדר היום שקוראת להקמת מרכז גאה בכפר סבא. נציגי הקהילה הגאה בעיר פועלים ליצירת לחץ ציבורי על מנת להבטיח את אישור ההצעה | "מדובר כאן בצעד היסטורי לא רק לקהילה הגאה בכפר סבא ובשרון אלא לכל הקהילה הגאה בארץ"
דגליםבכפרסבא
גאווה 2018 בכפר סבא | צילום: איגי כפר סבא

בחודשים האחרונים מנסים נציגי הקהילה הגאה בכפר סבא לקדם את הקמתו של מרכז גאה בעיר. תשובת העירייה עד כה הייתה שצריך שיהיה תורם שיממן את הקמתו של המרכז, דרישה שלא הועלתה במרכזים אחרים בעיר.

מי שהחליטה לסייע לחברי הקהילה הגאה בעיר היא חברת מועצת העיר כפר סבא, קרן גרשון – חגואל, שלאחר שיח עם הקהילה החליטה להעלות את ההצעה לסדר היום במפגש הקרוב של מועצת העיר, שיתקיים ביום רביעי.

“כשהבנתי שעדיין לא קיים משכן של קבע לקהילה הגאה בעיר, לא ראיתי דרך אחרת אלא לפעול במלוא המרץ מול העיריה במטרה לקדם את הנושא”, אמרה חברת מועצת העיר, קרן גרשון – חגואל, “שמנו לעצמנו למטרה לחנוך מרכז חדש לקהילה בשנת 2020. אני רואה בכך מחוייבות אישית שלי ואפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי בתור חברת אופוזיציה בכדי להעלות ההצעה לסדר היום, וחשוב מכך לדאוג שהיא תגיע לכלל מימוש. אני קוראת לחבריי הקואליציה במועצה בכלל ולסיעת מרצ בפרט לתמוך בהצעה כלשונה ובפה אחד בישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום רביעי הקרוב”.

למרות קריאתה של גרשון-חגואל, מובילי הפורום הגאה בעיר צופים ניסיון של גורמים בקואליציה למנוע את אישור ההצעה, וחוששים מהשפעה של אותם גורמים על הצבעתם של חברי סיעת מרצ היושבים בקואליציה.

“החשש הוא כי מרצ כפר סבא יהיו הרשימה שתקבע את התוצאות. הם יכולים להכריע את התוצאה מאחר והם הרשימה הכי גדולה, אך אנחנו חוששים מזיגזוג שלהם מאחר והם בקואליציה”.

בניסיון ליצור לחץ ציבורי על חברי המועצה הזמינו חברי הפורום הגאה את חבר וחברות הקהילה הגאה, תושבי העיר וסביבתה, להגיע ולהפגין נוכחות בישיבות המועצה בה תידון ההצעה.

“מדובר כאן בצעד היסטורי לא רק לקהילה הגאה בכפר סבא ובשרון אלא לכל הקהילה הגאה בארץ”, הסבירו, “לפי קריאה של המפה הפוליטית העירונית אפשר לראות שיש רשימות מתנדנדות שרק לחץ ונוכחות הקהילה הגאה במועצה יקבע את החלטתן. אני קורא לכולםן לבוא לקחת חלק ולתמוך בהקמת המרכז, חוסר האדישות שלכם היא שתקבע מה יעלה בגורלו. זאת לא מחאה עם דגלים אלא להראות נוכחות, וכל שיהיו יותר אנשים הלחץ על מרצ יהיה גדול יותר והסיכוי שההצעה תעבור יגדל”.

תגובת עילאי הרסגור חבר מועצת העיר מטעם מרצ: “סיעת מרצ עובדת מתוך הקואליציה מזה כשנה על נושא המרכז הגאה ונושאים נוספים הקשורים לקהילה בשיתוף הנהגת הקהילה הגאה בעיר. הרמנו את אירועי הגאווה, דאגנו לכך שמצעד הגאווה יצעד בכפר סבא בלבה של העיר, למרות ההתנגדויות החריפות, והמשכנו לעמוד בצורה חד משמעית ובלתי מתפשרת לטובת הקהילה. הקמנו צוות היגוי לנושא בו חברים נציגי ארגוני הלהט”ב, ואנחנו פועלים מאחורי הקלעים ובעקביות בצורה פרודוקטיבית ולא מתוך רצון להשיג כותרות. אם יש צעד שיכול להבטיח שבשורה כזאת תיתקל בהתנגדות זהו העלאת העניין למועצת העיר לפני שהדברים מבושלים וסגורים. אני מזמין את קרן גרשון חגואל להצטרף אלינו לצוות ההיגוי כדי להיות חלק מהשינוי שאנחנו מובילים. מרכז גאה הוא בהחלט היעד שלנו, אבל זה לא יקרה בהצבעה במועצה שאין בה החלטה על הקצאת קרקע, מימון, לוחות זמנים וכל מה שנדרש כדי שהדברים יתממשו. אני כל כך רוצה שזה יקרה. מדובר בחלום שאעשה הכל כדי שיתגשם. אמשיך לעבוד קשה לשם כך ביחד עם מחזיקת תיק הקהילה פליאה קטנר וחברי סיעתי. כל חיי הבוגרים פעלתי למען זכויות הקהילה, מאז שהייתי חניך ומדריך בנוער מרצ ורבים מהחברים סביבי היו להטב”קים. יו”ר מרצ וחברי הטוב ח”כ ניצן הורוביץ הוא בשר מבשרה של הקהילה. חברת המועצה פליאה קטנר היתה בעברה מנהלת התקשורת של איגי. נמשיך לעבוד עם כותרות שהן מימוש ולא רק הבטחה והצהרות ונביא לעיר מרכז אמיתי”.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן