השעיית התקציב שנועד לקמפיין לעידוד התיירות הגאה לישראל לא מדאיג רק את בעלי העסקים הגאים בישראל, אלא גם את תושבי אירופה כולה. הסיבה: חלקו הראשון של הקמפיין, שכבר יצא לדרך, נראה ונשמע, במודע יש לציין, כמו קמפיין הומופובי.
הקמפיין, שחלקו הראשון כבר פורסם בפייסבוק, מורכב מתמונות של ערים מרכזיות בעולם, ועליהן טקסט המזמין את הצופה לדמיין את עיר מגוריו ללא הומואים.
“דמיינו את לונדון ללא גייז”, “דמיינו את ברלין ללא גייז”, “דמיינו את מדריד ללא גייז” ו”דמיינו עולם לא גייז”, אלו הם הטיזרים שפורסמו עד היום בעמוד הפייסבוק של הקמפיין, ובאזור ווטרלו שבלונדון כבר נתלו אתמול שלטי חוצות המציגים את לונדון ללא גייז.
מטרת הטיזרים הייתה לעורר את סקרנות הצופים לפני חשיפת המסר המלא, אך בפועל הם גרמו ללהט”בים רבים להביע את דאגתם שמא מדובר בקמפיין אנטי להט”בי, כשהם מסתמכים על השימוש במילה “גייז”, שבשפה האנגלית משמשת בעיקר גורמים עויינים לקהילה, בניגוד למילה להט”בים, שנפוצה יותר בשיח הפנים קהילתי.
מסר דומה התקבל גם אצל רוב המגיבים ברשתות החברתיות, שהגיבו לטיזרים שפורסמו בפייסבוק עם משפטים כמו: “טוב מאד, הגיע הזמן”, זה יהיה עולם נהדר” ועוד. האזרחים המודאגים מיהרו לדווח לפייסבוק על העמוד הפוגעני, והוא הוסר.
בבדיקה שערך אתר החדשות הגאה PN עם חברת הפרסום נמצא כי לא מדובר בקמפיין אנטי להט”בי, אלא בחלקו הראשון של קמפיין לקראת אירועי הגאווה 2016 בתל-אביב. חלקו השני של הקמפיין אמור לחשוף את הסיבה לכך שהערים המרכזיות ריקות מהומואים – הם כולם בת”א.
כעת, עם השעיית תקציב הפרסום על ידי משרד התיירות, נשאלת השאלה האם חלקו השני של הקמפיין יעלה לאוויר וירגיע את הצופים בכך שיגרום להם להבין שכל ההומואים פשוט נסעו לת”א, או שמא הקמפיין יסתיים עם הטיזרים וישאיר אותם להמתין בדאגה לעתיד לבוא.
בינתיים, הגולשים הישראליים כבר העלו את הגרסאות שלהם לקמפיין – חלקן סתם לשם השעשוע וחלקן כניסיון לייצר גוש מחאה לקראת מצעד הגאווה.