fbpx

הקמפיין שיהפוך אתכם לאקטיבים

קמפיין חדש קורא לחברי וחברות הקהילה הגאה להתפקד למפלגות על מנת להשפיע בבחירות המוניציפליות שיערכו השנה | יוזם הקמפיין איתי פנקס: "לגרום למאות אלפי הלהט"בים לדעת שיש להם יכולת להיות מעורבים ולהשפיע במה שיקרה בעיר שלהם בחמש השנים הקרובות"
actieve_campaign

שנת 2017 היתה שנה רווית אתגרים וחזיתות עבור קהילת הלהט״ב בישראל. עדויות על אפליה, פגיעות פיזיות ומילוליות, מקרים של הדרה והומופוביה לוו במאבקים משפטיים בולטים ובראשם בג״צ האימוץ בו קבעה המדינה שאין לאפשר אימוץ לזוגות חד מיניים ופסיקת בג״צ שהאפליה נגד זוגות חד מיניים בפונדקאות היא אפליה בלתי חוקית שדורשת תיקון חקיקה.

לצד זאת, פועלים ארגוני הקהילה להעמקת התודעה בקרב חברי הקהילה, שנחשפו למאבקים הציבוריים השונים, כי גם להם כיחידים יש כוח שיכול להשפיע על מקבלי ההחלטות בקביעת המדיניות המקומית והארצית כלפי קהילת הלהט”ב.

אחד המיזמים הוא יוזמת ‘החזית הגאה’ הפועלת לעידוד חברי הקהילה להתפלגות למפלגות על מנת ליצור תשתית של פעילות גאה בתוך המפלגות.

להתפלגות למפלגות יש משמעות רבה כבר עכשיו, זאת מכיוון שגם אם עדיין לא ברור אם שנת 2018 תהיה שנת בחירות לכנסת, היא בוודאות תהיה שנת בחירות מוניציפליות. במאות רשויות ומועצות מקומיות יתקיימו השנה בחירות שיקבעו את האופי של השלטון המקומי בחמש השנים הקרובות. לראשי הערים ולמועצות הערים סמכויות רבות המשפיעות על חייהם של התושבים ברשות ומכאן שהבחירות הללו משפיעות באופן ישיר על אזרחים רבים.

לקראת הבחירות המקומיות הושק קמפיין לעידוד מעורבות פוליטית, התפקדות והשפעה על הבחירות המקומיות בקרב הקהילה הגאה בישראל, במטרה לתרגם את המאבקים הציבוריים הזוכים לפופולריות רבה בקרב קהילת הלהט”ב ותומכיה לכוח פוליטי שישפיע על הרשימות הפוליטיות המתמודדות ברשויות המקומיות.

הקמפיין, שהוכן ועוצב בהתנדבות על ידי חברת we יופיע באתר ובאפליקציית אטרף שתרמו את שטחי הפרסום, פונה ומציע לגברים להיות אקטיביים ולנשים לשלוף ציפורניים ולהתפקד למפלגות השונות על מנת להבטיח את בחירתם של כמה שיותר רשימות ונציגים שיתמכו הזכויות הקהילה הגאה ובאג׳נדות החשובות לה. הוא מעורר את המודעות לקיומן של הבחירות המוניציפליות בנובמבר השנה, מדגיש את חשיבות המעורבות בבחירות המקדימות (פריימריס) שנערכות בחלק מהמפלגות בישראל וכן ברשימות לא מפלגתיות ומבהיר שעצם ההתפקדות וההשתלבות בשלב זה של קביעת הרשימות למועצות הערים ולמועמדים לראשות העיר, יאפשר לקהילה הגאה לקדם אג׳נדות שחשובות עבור להט״בים ברמה המקומית.

“כמי שפעיל פוליטית במסגרת הקהילה בשני העשורים האחרונים, ראיתי את המשמעות שיש לכוח פוליטי במפלגות השונות גם בשלטון המקומי וברשויות עצמן, ולכוח העצום שיש לקהילה שכמעט לא מתורגם להשפעה פוליטית”, מסביר יוזם הקמפיין, חבר מועצת העיר תא (מרצ) איתי פנקס ארד, “ישנן מעט מאד חברות וחברי מועצה גאים בישראל ופחות מדי ראשי רשויות וחברי מועצה שתומכים ופועלים לקידום השוויון במדינה- בוודאי באופן שלא מייצג את חלקנו באוכלוסיה. בנוסף, אצלנו בקהילה קיים חוסר מודעות בכל הקשור ליכולת של אדם בודד להשפיע באמת על מה שקורה בעיר ובמרחב שלו. קמפיין המעודד להשחיז ציפורניים ולהיות אקטיביים בבחירות המוניציפליות בכל המפלגות והרשימות ברחבי ישראל נועד בראש ובראשונה לגרום למאות אלפי הלהט״בים שגולשים באתרים השונים לדעת שהבחירות הללו מתקיימות ושיש להם יכולת, בלחיצת כפתור אחת, להיות מעורבים ולהשפיע במה שיקרה בעיר שלהם בחמש השנים הקרובות. ימין, שמאל או מרכז- זה כוח שיכול להיות קיים ולהשפיע, מעבר למאבקים שניהלנו ועוד ננהל בכנסת ובבתי המשפט- הגיע הזמן לתרגם את הזעם והתסכול לכוח פוליטי שיכול להיות לנו, ולעצב במו ידינו את העתיד של כולנו. ברמה האישית אני מנוסה במערכות בחירות מהסוג הזה אבל רוצה לתת מוטיבציה לעוד להט”ב שישתלבו ויובילו”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן