fbpx

“הקהילה הלהט”בית נמצאת בשיא המאבק על הזכויות שלה – מאבק שמתחיל ונגמר בירושלים”

"המאבק הנוכחי על ירושלים הוא שיכריע אם מדינת ישראל תהיה מדינה חופשית, שבה יש לנו, חברות וחברי הקהילה, מקום אמיתי, לאושר, חיים, משפחה ואהבה – או, שנועדנו לחיות בנחת ושלווה בפינה קטנה בין כתלי שדרות רוטשילד לגלילות"
מרצירושלים
צילום: מולי גולדברג

הקהילה הלהט”בית נמצאת בימים אלו בשיא המאבק על הזכויות שלה – מאבק שמתחיל ונגמר בירושלים.

העיר שבה מצעד גאווה הפך לזירת רצח, שבריונים מכים זוגות להט”בים כי הם צועדים במרחב הציבורי ובעלי נכסים מסרבים להשכיר דירות לחברי הקהילה. העיר שבה קיצוניים טרופי דעת יכולים לזרוק אבנים על מסעדה בבעלות זוג לסביות, ולצאת ללא פגע.

מרצ ירושלים היא הרשימה היחידה בעיר הבירה שחתמה על מצע הגאווה של האגודה למען הלהט”ב בישראל, ואם תשאלו אותי, אני לא מופתעת. למעשה הוספנו למצע סעיפים ייחודיים שמותאמים לצרכי הקהילה בירושלים; בית קבע לבית הפתוח, קידום דירות מעבר לטרנסיות וטרנסים ושילוב תרבות להט”בית בקשת התרבות העירונית הירושלמית.

האירועים שתיארתי קודם נהנים מהגנת המפלגות החרדיות, כי גם אם הן לא תומכות באלימות הפיזית – הן לא מגנות אותה. נציגיהם דורשים את סגירתה של ירושלים בהתאם לאורחות חייהם, והראשונים להיפגע הם אנחנו והציבור החופשי, הפלורליסטי.

בעוד רשימות אחרות נלחמות ביניהן על קולות הדתיים והחרדים, ולכן מהססות להביע עמדה נחרצת באשר לזכויותינו, במרצ ירושלים העמדות ניצבות איתן ונאמנות לערכי השוויון והחופש. ערכים שמושרשים ומוטמעים היטב אצל כל חברות וחברי הרשימה, ואף אצל התומכות והתומכים שבחרו לחמישייה הראשונה שלושה נציגים מהקהילה לצד ד”ר לורה ורטון שמובילה את הסיעה ועו”ד ריקי שפירא – אייל לוריא-פרדס, ממובילי המחאה בירושלים, חבר בבית הפתוח, איגי והאחווה הסטודנטיאלית הגאה, דניאל יונס, פעיל זכויות אדם שכיהן בעבר כיו”ר ארגון ‘חברותא-הומואים דתיים’, ואני, נילי מדרר, אשת חינוך ופעילה חברתית, ובעלים-שותפה של ליין לנשים גאות ‘ושתי’ בירושלים.

המאבק הנוכחי על ירושלים הוא שיכריע אם מדינת ישראל תהיה מדינה חופשית, שבה יש לנו, חברות וחברי הקהילה, מקום אמיתי, לאושר, חיים, משפחה ואהבה – או, שנועדנו לחיות בנחת ושלווה בפינה קטנה, בין כתלי שדרות רוטשילד לגלילות.

יש לי די והותר סיפורים של זריקת אבנים מסכנות חיים בשל נסיעה בשבת בצירים מרכזיים בעיר. רוויתי מחוויות כואבות של בעלי ובעלות עסקים ומסעדות שפתוחים בשבת שבריונים מגיעים עם כניסת השבת ומבריחים את קהל הלקוחות. די לי מלחיות בעיר שבה יש לגיטימציה להדרת נשים – רק השבוע תמונות פנים שלי הושחתו כאשר תמונות המועמדים שלצידי נותרו בעינן.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רק במרצ ירושלים התייצבו למאבק הזה מאז ומתמיד בנחישות, בראש מורם ובלי משוא פנים. לא הייתה שום שאלה, לא עלה שום ספק – יש דברים שהם ברורים מאליו עבורנו. הרשימה היחידה שתשמור על הציבור החופשי בירושלים, שתפעל למימוש זכויות הקהילה הגאה בעיר הבירה היא – מרצ ירושלים.

הקהילה הלהט”בית נמצאת בשיא המאבק על הזכויות שלה – מאבק שמתחיל ונגמר בירושלים. כדי שלא נגיע שוב להפגנה בכיכר פריז צועקות “נמאס!” בגרון חנוק, הצטרפו אלינו. יהיה מה שיהיה אנחנו ננצח במאבק הזה.


הכותבת היא נילי מדרר, מספר 3 ברשימת מרצ ירושלים בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן