fbpx

הקהילה הגאה דורשת תקציב שווה: ממשלת השינוי – זה הזמן לשנות

לקראת אישור תקציב המדינה, נערכו ארגוני הקהילה הגאה עם הצעה לתקצוב פעולות המקדמות שוויון, ביטחון אישי והכרה בקהילת הלהט"ב בסכום כולל של 150 מיליון ש"ח בשנה | "אנו קוראים לשרי ושרות ממשלת ישראל: ממשו את ההבטחות וקדמו שוויון זכויות גם בתקציב"
ממשלת ישראל

לקראת אישור תקציב המדינה בממשלה, קואליציית ארגוני הקהילה הגאה, המונה 18 ארגונים, קוראת לממשלה לתקצב פעולות המקדמות שוויון, ביטחון אישי והכרה בקהילת הלהט”ב בסכום כולל של 150 מיליון ש”ח בשנה. בארגונים, שקיימו בחודש האחרון פגישות עם חלק ממשרדי הממשלה בנושא, מזכירים כי קידום שוויון לקהילה הגאה נעשה לא רק בחקיקה אלא גם באמצעות השקעת משאבים ובגיבוש תכניות עבודה המבוססות על תקציבים וכוח אדם.

“לראשונה בהיסטוריה, הכוח השלטוני נמצא בידי שש מפלגות בקואליציה מימין, מרכז ומשמאל (יש עתיד, כחול-לבן, העבודה, מרצ, תקווה חדשה וישראל ביתנו) שהתחייבו כולן, במפורש, לקדם שוויון, ביטחון אישי והכרה ללהט”ב”, אמרו באגודה, “המפלגות האלה והשרים.ות מטעמם מגבשים ממש בימים אלה את הצעת התקציב. זה המקום להזכיר: קידום שוויון לקהילה הגאה נעשה בחקיקה, אך לא רק בחקיקה. הוא נעשה גם באמצעות השקעת משאבים, כלומר בגיבוש תכניות עבודה המבוססות על תקציבים וכוח אדם. היום, אנחנו בקהילה הגאה דורשים ודורשות שוויון תקציבי”.

הדרישות של ארגוני הקהילה מתמקדות בשינויים תקציביים שיכולים להיטיב עם חברי וחברות הקהילה ולסיים נהלים של אפליה ודיכוי, ללא צורך בחקיקה. ממשרד הרווחה לדוגמא, הארגונים מבקשים להקים מסגרות חוץ-ביתיות נוספות להלנת חירום ללהט”ב שסולקו מבתיהם ולקדם מעני רווחה ללהט”ב בחברה הערבית, הדתית והחרדית. ממשרד הבריאות, הארגונים מבקשים לקדם מענים לאנשים על הקשת הטרנסית, כולל רפורמה מקיפה והסרת חסמים בהליכי התאמה מגדרית, קידום תכנית לאומית למאבק ב-HIV באמצעות חינוך, הסברה וטכנולוגיות רפואיות חדשות, וקידום מערך הכשרות מקצועיות לצוותים הרפואיים. ממשרד החינוך הארגונים מבקשים להיאבק בלהט”בופוביה באמצעות הגדלת תקנת החינוך לסובלנות לטובת הכשרות לצוותים החינוכיים ולתלמידים.

עו”ד אור קשת, מנהל קשרי הממשל של ארגוני הקהילה באגודה למען הלהט”ב מסר: “אישור תקציב המדינה הוא המבחן הראשון של הממשלה ביחס לקהילה הגאה ואנחנו דורשים ודורשות שוויון תקציבי. זאת הזדמנות לעשות צדק עם האוכלוסיות המוחלשות ביותר בתוך הקהילה הגאה ואת ההזדמנות הזאת אסור לממשלת השינוי לפספס. אנו קוראים לשרי ושרות ממשלת ישראל: ממשו את ההבטחות וקדמו שוויון זכויות גם בתקציב”.

עיצוב: רן לוטסקי

בשנת 2016 ולאחר מחאה חריפה של ארגוני הקהילה הגאה, הזמין שר האוצר דאז, משה כחלון, את נציגי הארגונים להשתתף “בשולחן עגול” עם אגף התקציבים ונציגות ממספר משרדי ממשלה. אז הושג על הגדלת היקף המשאבים המופנים ללהט”ב מ-2 ל-11 מיליון ש”ח בשנה, כאשר רוב התקציב הופנה (ועדיין מופנה) לצרכים בסיסיים ביותר בתחומי הרווחה.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

בשנת 2020, בשלהי ממשלת נתניהו-גנץ, הצליח ח”כ איתן גינזבורג מכחול-לבן להביא להקצאת 20 מיליון ש”ח מתוך הכספים הקואליציוניים לטובת להט”ב. בשל תסבוכות בירוקרטיות הקשורות להיעדר תקציב מדינה, חלק מסכום זה אמנם ירד לטמיון, אך רובו מממן פרויקטים במשרד לשוויון חברתי ובמשרד הרווחה. אולם, מדובר בהקצאה חד-פעמית שלא משוריינת בבסיס התקציב לטווח ארוך.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן