fbpx

העגבת שלך חזרה – כיצד מטפלים בעגבת (סיפיליס)?

בעקבות עלייה מחודשת במקרי העגבת, רופאות מרפאת ככר הבימה מציינות עשרה דגשים חשובים, מהזריקות ועד למעקב, שמסייעים להצלחת הטיפול
venereal-diseases
pixabay | cc0

בשבועות האחרונים מדווחות המרפאות הגאות על עלייה חוזרת במקרי העגבת (סיפיליס), כאשר רבים מהמקרים מתאפיינים בקשיים של מטופלים בקבלת הטיפול.

רופאות מרפאת ככר הבימה, המרפאה הגאה של מכבי שירותי בריאות, ביקשו לעדכן את חברי וחברות הקהילה במידע לגבי אופן קבלת הטיפול והכינו רשימה של עשרה דברים שחשוב לדעת לגבי הטיפול בעגבת, כדי לקבל אותו כמה שיותר מהר ובלי טירטורים מיותרים.

1. התכשיר לטיפול בעגבת הוא אנטיביוטיקה מסוג פניצילין ולו מספר שמות: Benzetacil, Durabiotic, Benzathine benzylpenicillin.

2. הטיפול אסור עבור מטופלים עם מחלת לב פעילה. אם ידוע לכם על מחלת לב, ידעו את הרופא/ה.

3. המינון לטיפול בעגבת הוא 2.4 מליון יחידות של פניצילין, כלומר: שתי אמפולות של התרופה.

4. יש לקנות את שתי האמפולות בבית המרקחת ולגשת איתן לאחיות לקבלת הטיפול. גם אם הופניתם לקבלת הטיפול במוקד יש לגשת תחילה לבית המרקחת לקנות את האמפולות ולהגיע לאחות במוקד עם האמפולות.

5. לפי שלב המחלה שבו אובחנתם יחליטו הרופא/ה בכמה זריקות יש צורך: אם אובחנתם בשלב מוקדם של המחלה, יש צורך בדרך כלל במנה חד פעמית (שתי אמפולות). אם האבחון מאוחר יותר יש צורך בשלוש מנות (אחת כל שבוע, במשך שלושה שבועות). אולם אם האבחנה מאוחרת מאוד ממועד ההדבקה, יש צורך בטיפול ממושך יותר במסגרת אישפוז. לשמחתנו בגלל ערנות לגבי מחלה זו בשנים האחרונות, הרוב המכריע של מקרי ההדבקה שאובחנו במרפאתנו טופלו בשלבים מוקדמים ולא נזקקו לאשפוז.

6. הזריקה כואבת! אם אתם יכולים לעמוד בכאב, ניתן לקבל את הזריקה ללא חומר מאלחש (יש סיכון קטן במתן מאלחש). אולם אם אתם מעדיפים אלחוש, בקשו מהרופא/ה לכתוב הנחיה לאח/ות למהול את החומר שבאמפולה בחומר מאלחש.

7. ניתן למהול את החומר שבאמפולה בכמה אופנים, כל אפשרות יעילה:
• מים בלבד (Water for injection).
• חומר מאלחש בלבד (Lidocaine 1%).
• שילוב של מים ומאלחש (Lidocaine 1% ,Water for injection): זו שיטת המיהול הנפוצה אצלנו והיא המועדפת עלינו.

8. יש לקבל את הזריקה בסניף של קופת החולים או במוקד, כדי שבמקרה של תגובה אלרגית או תגובה אחרת לטיפול ניתן יהיה לתת טיפול מיידי.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

9. יום עד יומיים לאחר קבלת הטיפול יכולים להופיע חום, חולשה וכאב ראש. זו תגובה מוכרת לטיפול בעגבת, אל תיבהלו ממנה. אתם מוזמנים למרפאה להיבדק במקרה שהיא מופיעה.

10. לאחר קבלת הטיפול יש צורך להיות במעקב רפואי כדי לוודא שאכן הטיפול הצליח והחיידק חוסל. אל תוותרו על מעקב זה, הוא חשוב ביותר.


הכותבת ד”ר רותי גופן היא יו”רית משותפת של החברה לרפואת להט”ב בהסתדרות הרפואית ורופאת משפחה במרפאת כיכר הבימה של מכבי שירותי בריאות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן