fbpx

הנקודות הגאות של מונדיאל ברוסיה ההומופובית

עולם הכדורגל עושה את צעדיו הראשונים לקראת פתיחות וקבלה של הקהילה הגאה, עם שחקנים שיוצאים מהארון ומשחקים המוקדשים למאבק בהומופוביה | רון כהן על הנקודות הגאות של מונדיאל ברוסיה ההומופובית
מונדיאל18.2
צופה נלהב בכל משחקי המונדיאל | צילום: משה לביא

שבוע שעבר יצא מהארון קשרה של קבוצת מיניסוטה יונייטד, שמשחקת בליגה האמריקאית, קולין מרטין. מרטין יצא מהארון בפוסט מרגש בטוויטר, בו צייץ לכולם את מה שכבר היה ידוע לכל הסובבים אותו, כולל חבריו לקבוצה. בימים אלה, קולין הוא השחקן הפעיל היחיד מחוץ לארון בליגה האמריקאית, מאחר שהשחקן הקודם שיצא מהארון ב-2013 בליגה האמריקאית, רובי רוג’רס כבר תלה את נעליו ופרש ממשחק פעיל.

בשנים האחרונות אנו רואים התקדמות קלה בפתיחות לקהילה הגאה בעולם הכדורגל. מדי שנה ההתאחדות האנגלית מקדישה מחזור אחד בפרמייר לייג למלחמה בהומופוביה ובאותו מחזור השרוכים של השחקנים מוחלפים לשרוכים בצבעי הגאווה והקפטנים של הקבוצות עונדים סרט קפטן מיוחד בצבעי הגאווה. מעבר לכך, דגלי גאווה ביציעי הקבוצות זה כבר לא מחזה נדיר.

גם בארץ יש התקדמות – את דגל הגאווה ניתן למצוא ביציע במשחקים של הפועל קטמון, בתחילת חודש הגאווה מכבי נתניה העלתה פוסט מיוחד עם תמונה של חולצת הקבוצה עם עיצוב גאה במיוחד, באולפן המונדיאל ניתן לראות את עמית לוינטל, פרשן ספורט מעולה וגאה ולפני כמה חודשים ההתאחדות לכדורגל הישראלית לקחה לראשונה חלק במיזם למען הקהילה הגאה באירוע חגיגי באצטדיון רמת גן. במשחק זה שיחקו הפועל קטמון יחד עם קבוצת הכדורגל הגאה, ריינבול תל אביב נגד נבחרת האמנים של ישראל. האירוע התקיים בחסות הארגון בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים בשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל שפתחה עבור האירוע את שעריו של אצטדיון רמת גן.

הצביעות של פיפ”א

אבל גם כשצועדים קדימה, נראה שלפעמים אנחנו הולכים שני צעדים אחורה. המונדיאל הנוכחי מתקיים ברוסיה ההומופובית ובעוד ארבע שנים יתקיים בקטאר, שם העונש המירבי על יחסים הומוסקסואלים הוא חמש שנות מאסר. אז אם אתם מתכננים לטוס לקאטר אז כדאי שתקשיבו לעצתו (שנאמרה בבדיחת הדעת) של ספ בלאטר, נשיאה לשעבר של פיפ”א “להימנע מפעילות מינית הומוסקסואלית בקאטר”.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

בתחילת המונדיאל, במשחק של מקסיקו נגד גרמניה, קרא הקהל של מקסיקו קריאות הומופוביות (“puto”) נגד מנואל נוייר, שוער נבחרת גרמניה. בתגובה לקריאות ההומופוביות של הקהל ממקסיקו, החליטה פיפ”א לקנוס את ההתאחדות המקסיקנית לכדורגל ב10 אלף אירו. מהלך נכון לכל הדעות, אבל גם צבוע לאור העובדה שזוג להטב”י אינו יכול ללכת יד ביד ברוסיה, וזוג חד מיני שנשא את דגל הגאווה בחגיגות פתיחת המונדיאל בסנט פטסבורג הותקף בברוטליות על ידי שני גברים הומופובים.

עם יד על הלב, למרות הצביעות של פיפ”א, אני צופה נלהב בכל משחקי המונדיאל. המונדיאל הנוכחי משוגע ומפתיע עם משחקים שאין מצב שאפספס. נכון לעכשיו מסתמן שארצות שיש בהן אישור לנישואין חד מיניים הן המצליחות במונדיאל – מתוך שמונה נבחרות שהעפילו לרבע גמר המונדיאל, רק באחת מהן (רוסיה) יש איסור על נישואין חד מיניים.

אז יאללה ישראל, לא הגיע הזמן להגיע למונדיאל?


הכותב רון כהן מנהל קבוצת הכדורגל וחבר ועד מנהל במועדון הספורט הגאה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן