fbpx

“המקווה יהיה בית לכל אותם אנשים ששמעו “לא” כל החיים”

אריקה קולוסוב מסכמת את השנה הראשונה של ערב הדראג "מקווה" | "הרצון ליצור שפה אמנותית חדשה, מקצועית, שמפרקת את המוסכמות הוא שהפחיד אותי כל כך, אך גם הניע אותי לעשייה מטורפת"
מקוה1
ליידי צ’וקלייט, תומר ורסאצ’ה ואריקה היסטאריקה מיס אמריקה | צילום: בן פלחוב

מידי חודש מתקיים ב”כולי עלמא” ערב הדראג “מקווה”, בבימויו של שקד הררי ובהנחייתי “אריקה היסטאריקה מיס אמריקה”, שבו אני מארחת דרגיסטיות שונות. בזמן החזרות למופע הראשון הייתי בטוח שהוא יהיה מופע חד פעמי. לא האמנתי שמישהו יצא מהבית במוצאי שבת, הרי כולם מותשים מסוף השבוע ובטוח מעדיפים לשבת בבית ולראות טלוויזיה. כשהתחלתי עם המופע דבר אחד עמד לנגד עיניי, המקווה יהיה בית לכל אותם אנשים ששמעו “לא” כל החיים – הקווירים, הצבעוניים והחריגים – והגיע הזמן שיתחילו לשמוע אותם. היה חשוב לי לתת במה גם לשוליים ולמה שנחשב פחות מקובל בתרבות הדראג. הרצון ליצור שפה אמנותית חדשה, מקצועית, שמפרקת את המוסכמות הוא שהפחיד אותי כל כך, אך גם הניע אותי לעשייה מטורפת.

בדיעבד, מסתבר שהחששות היו לשווא, אנחנו בעידן חדש שבו דראגיסטית יכולה להיות אנדרוגנית ולא ליפול לתבניות מגדריות מיותרות, היא לא חייבת ללבוש חזייה או שדיים מלאכותיים וזה גם בסדר לעלות לבמה בלי עקבים – מי אמר איך אישה צריכה להיראות? מבחינתי כשיוצרים אמנות מקצועית וטובה שנוגעת בקהל, הייצוג הויזואלי של הפרפורמר אינו המרכז, אלא חלק מפאזל שמרכיב תמונה גדולה יותר ומורכבת. מעניין אותי להביא למקווה דראגיסטיות שלא תמיד מתאימות בדיוק למשבצת וזהו כל הכייף, לייצר מסגרת שתתאים לכולם, לכל סוגי המלכות והמלכים, גם מלכות שעירות, שריריות דראג קינגז וכו’…

כריסטינה פוקס תומר ורסאצ’ה ואריקה היסטאריקה מיס אמריקה | צילום: בן פלחוב

תומר ורסאצ’ה ואריקה היסטאריקה מיס אמריקה | צילום: בן פלחוב

למה “מקווה” אתם שואלים? נשים המגיעות למקווה ברצונן להיטהר מטומאה, ובמפגשן זו עם זו נחשפים כל הסודות. בתחילת הדרך שקד ואני חשבנו כיצד לקרוא לליין הדראג החדש שלנו, וחשבנו שזו אנאלוגיה מאוד מצחיקה. מיקום המועדון ברחוב מקווה ישראל עזר לנו לקבל את ההחלטה על השם.

אחד הדברים שבעיניי מסמלים מאבק להט”בי הוא שהמועדון מיועד במקור לגמרי לסטרייטים, ואז יום אחד בכל חודש הוא נהפך להיות הממלכה הצבעונית שלי, כשכולם באים לאותה המטרה: ליהנות ממופע שלוקח אותך למסע דמיוני, שמנתק אותך לרגע מכל מה שמנוכר בעולם שבחוץ.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

אריקה היסטאריקה מיס אמריקה | צילומים: בן פלחוב

ערב הדראג של מיס אמריקה חוגג שנה | מוצאי שבת ה-22.12.18 בשעה 22:30 | “כולי עלמא”, מקווה ישראל 10 ת”א | הכניסה מגיל 18 | לינק לאירוע


הכותבת היא פרפורמרית, דראג קווין והבעלים של ערב הדראג “מקווה”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן