fbpx

החוק לאיסור טיפולי המרה אושר בקריאה טרומית

הצעת החוק לאיסור על טיפולי המרה עברה בקריאה טרומית בעזרת ח"כ מהקואליציה שהצביעו בניגוד לעמדת הממשלה | "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק"
הצבעהטיפוליהמרה2

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה, שיזמו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (העבודה).

42 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, בהם חברי הכנסת של כחול לבן, שהצביעו בניגוד לעמדת הממשלה, לעומת 32 ח”כים שהתנגדו, וכן חברי הכנסת של מפלגת העבודה. גם ח”כ אמיר אוחנה וח”כ מיכל שיר מהליכוד תמכו בהצעת החוק.

הצעת החוק קובעת כי ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה וטיפולים שמטרתם לשנות נטייה מינית, וכן לקבוע עבירת משמעת בשל הפרת הוראה זו. החוק מתייחס לפסיכולוגים מורשים, וקובע כי “מי שרשאי לעסוק בפסיכולוגיה לא יבצע טיפולי המרה או יציע לבני אדם טיפול מסוג טיפולי המרה”. עוד נכתב בהצעה כי פסיכולוג שימצא אשם בעבירת משמעת זו, יותנה רישומו בפנקס הפסיכולוגים לתקופה שלא תפחת מחמש שנים. כמו כן, לפי הצעת החוק, הפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית.

יחד עם זאת, הצעת החוק אינה מתייחסת למטפלים שאינם פסיכולוגים, לרבנים ואנשי דת המבצעים טיפולי המרה שונים מטעם עצמם.

“אני שמח ומתרגש לספר שהצעת החוק שלי לעצירת טיפולי ההמרה עברה עכשיו במליאת הכנסת”, כתב ניצן הורוביץ בסיום ההצבעה, “טיפולי המרה הם זוועה שצריכה להיעלם מהעולם. אני שמח שהם בדרך להיעלם ממדינת ישראל. זה רגע חשוב לקהילה הגאה ולכל מי שמאמין בחופש ובשוויון. רגע חשוב שהוא כולו בזכותכם. כל מי שפעל, יזם, כתב, שיתף ונלחם עבור החיים של הקהילה הגאה. תודה”.

עוד בנושא:  טיפולי המרה – אין עדות ליעילות, יש עדות לנזק אפשרי למטופלים

למרות המשמעת הקואליציונית, בסיעת כחול לבן החליטו להצביע בעד החוק של ח”כ הורוביץ, ובניגוד לעמדת הקואליציה.

גנץ כתב לפני ההצבעה בקבוצת הוואטסאפ של חברי הכנסת של כחול לבן: “חברים, לגבי החוק של ניצן הורוביץ – לתפיסתי וגם לפי רבים מכם טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. זכרו, לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. לדבר אפשר ויהיו משמעויות. בכל זאת מדובר בעניין ערכי מהמעלה הראשונה וזהו הדבר הנכון לעשותו. סומך עליכם”.

ההצבעה התקיימה לאחר קמפיין אינטנסיבי שקיימו פעילים חברתיים במטרה ליצור לחץ על הח”כים להצביע בעד החוק. הקמפיין כלל קמפיין ברשתות החברתיות, סמסים שנשלחו לח”כים והסבירו להם על הנזק של טיפולי ההמרה, וכן עבודת לובינג מאחורי הקלעים שנועדה לשכנע את הח”כים המתנדנדים להצביע בעד הצעת החוק, או להעדר מההצבעה על מנת לאפשר את אישור הצעת החוק.

מהאגודה למען הלהט”ב נמסר: “חברי וחברות הכנסת עשו את הדבר המתבקש והנכון ואמרו לא להתעללות באלפי נערים ונערות. זאת התשובה לכל מי שחושב שאפשר להמיר אותנו. אנחנו מודות ומודים לכל חברות וחברי הכנסת שהצביעו בעד הצעת החוק, אשר עברה גם בזכות לא מעט חברי כנסת שפעלו בניגוד למשמעת הקואליציונית. “טיפולי המרה” הם תופעה מסוכנת שכל בר דעת צריך להתנגד לה. היום התחילה כנסת ישראל תהליך תיקון מציל חיים שמבהיר שאין מה להמיר או לתקן בנו, איננו חולות וחולים, ומי שיעשה אחרת הוא לא פחות מפושע. זו היא רק ההתחלה, נמשיך לפעול עד שהחוק יאושר סופית”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן