fbpx

הזמר אמיר פרישר גוטמן נפטר בגיל 41

אחרי 24 שעות של מאמצים רפואיים להצלתו של אמיר פרישר גוטמן, קבעו רופאי בית החולים רמב"ם את מותו
אמיר פרישר גוטמן | Reut Steinberg | CC BY-SA 3.0
אמיר פרישר גוטמןReut Steinberg | CC BY-SA 3.0

24 שעות אחרי שפונה לבית החולים במצב אנוש, נפטר אמיר פרישר גוטמן בבית החולים רמב”ם, כשבני משפחתו לצידו.

פרישר גוטמן הגיע אתמול לבית החולים רמב”ם בחיפה במצב אנוש לאחר שטבע. ניסיונות ההחייאה בחוף לא צלחו והוא הובהל לבית החולים ללא דופק, שם קיבל טיפול במשך 24 שעות שהוגדרו קריטיות. במהלך היממה האחרונה נאבקו הרופאים בבית החולים רמב”ם בחיפה על חייו של הזמר אמיר פרישר גוטמן, ובסופה מסרו כי מיצו את כל היכולות הטיפוליות.

המקרה התרחש בחוף לא מוכרז באזור נווה ים, בו שהה  גוטמן עם חברים ובני משפחה לרגל חגיגות שנה ליום בו גילה כי לא חלה בסרטן.

על פי המשטרה, פרישר גוטמן נכנס לים יחד עם אחייניתו בת החמש ובת משפחה נוספת, שנסחפו אל עומק המים. חבורה של גולשים הצליחה להציל את הנשים, אך פרישר גוטמן נמשה מהמים במצב קשה.

אנשים ששהו באזור ניסו לבצע בו פעולות החייאה בסיסיות עד להגעת צוות מד”א, שהעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ופינה אותו לבית החולים רמב”ם חיפה במצב אנוש – שם ממשיכים הרופאים להלחם על חייו.

לדברי הרופאים פרישר גוטמן הגיע לבית החולים במצב קריטי, אחרי כ-50 דקות בהן היה ללא דופק. גם הטיפולים הכימותרפיים שעבר לאחר שאובחן בטעות כחולה סרטן משפיעים על הטיפול שניתן לו היום, ורק בעוד 48 שעות ניתן יהיה לדעת מה מידת הנזק שנגרם לו.

מוקדם יותר היום נמסר מבית החולים כי לפרישר גוטמן אין סיכויי הישרדות יותר. “הוא קיבל מגוון מאוד רחב של טיפולים וניסיון להציל אותו, אבל אין יותר אפשרות לעשות שום דבר”, הסביר סגן מנהל בית החולים רמב”ם בחיפה, דוקטור מיקי הלברטל, “הוא לא בתהליך הרדמה אלא מחוסר הכרה כתוצאה מהפגיעה. לבו עדיין פועם ולא נקבע מוות מוחי, אבל הוא מאוד לא יציב. ההחלטה היא בידיו, אבל לנו כרגע אין יותר מה להוסיף על כל הטיפולים שהוא קיבל עד עכשיו”.

אמיר פרישר גוטמן בהפגנת המחאה | צילום: גלית סבג

גוטמן נכנס לתודעה הציבורית כשהיה חלק מלהקת הבנים הישראלית הראשונה “הי פייב”. הוא בנה קריירה מוזיקלית בפסטיגלים, מחזות זמר (“מרי לו”) ואפילו הוציא אלבום.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

בשנת 2007 יצא גוטמן מהארון בראיון לידיעות אחרונות, לרגל צאת אלבומו השני, “דבש בכווורת”.

בספטמבר 2009 ערך את מסיבת החתונה שלו עם בן זוגו ינאי פרישר, באירוע הנישואים החד מיניים הפומבי הראשון בישראל של ידוען מתחום השירה והמשחק.

לאחר נישואיו החל לכנות עצמו בשם משפחה המשותף לו ולבן זוגו – פרישר גוטמן. בפברואר 2013 נולד לזוג ילד בשם רוי מאם פונדקאית בהודו.

בשנת 2015 נבחר אמיר לבצע את השיר Things can only get better, במסגרת קליפ הגאווה הרשמי של ארועי הגאווה בתל אביב.

באפריל 2016 אובחן כחולה בסרטן מסוג לימפומה של תאי ה-T, בבית החולים איכילוב. לאחר סדרת טיפולים כימותרפים אינטנסיבים וממושכים, נודע ביולי אותה שנה שהאבחנה הייתה שגויה וכי פרישר גוטמן סובל ממחלה דלקתית חמורה פחות, בעלת מאפיינים דומים שנקראת מחלת קיקוצ’י.

בתקופה האחרונה התגייס למאבק ללא לאות למען הקהילה הגאה בכלל ומצעד הגאווה הירושלמי בפרט, והיה אמור להנחות את מצעד הגאווה בירושלים, שיערך ב-3.8. בפוסט שפרסם לפני מספר ימים, הפציר גוטמן באמנים לנקוט צעד ולקחת חלק במצעד.

בימים האחרונים, בעקבות התנגדותה של המדינה לאימוץ ילדים בידי זוגות להט”בים, תקף גוטמן את הממשלה ופנה אל חבר הכנסת הגאה אמיר אוחנה מהליכוד, ואמר: “הוא צריך לעזוב את המפלגה שלו אם זה המסר שלה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן