fbpx

האם רחוב סומסום היא אויבת התמימות והילדות?

תכנית הילדים המוערכת פרסמה פוסט לחודש הגאווה וזכתה לביקורת נוקבות. "בוגדת ברעיון של ילדות תמימה"
רחוב סומסום

בשבוע שעבר צייצה תכנית הילדים רחוב סומסום ציוץ תמיכה בקהילה הגאה לכבוד חודש הגאווה, בו נראות דמויות התכנית בצבעי הקשת, התומכות במשפחות מכל הסוגים, המינים והצבעים.

המסר התומך זכה לאלפי שיתופים ותגובות מצד צופי התכנית, ותיקים וחדשים, שסיפרו כיצד התכנית השפיעה עליהם וסייעה להם בקבלת האחר.

בין כל התגובות החיוביות, היו כמובן כאלו שתקפו את תכנית הילדים על ששיתפה תוכן שאינו מתאים לילדים.

אחד המגיבים הבולטים נגד התכנית הוא הבלוג LifeSite, בלוג חדשות שמקדם את הערכים החברתיים של העקרונות היהודיים-נוצריים המסורתיים. הביקורת העיקרית שלו על הציוץ הייתה שהתכנית נטשה את רעיון התמימות והילדות, כדי לקדם את הפוליטיזציה והמיניות של הילדים.

עוד הסבירו בבלוג כי התכנית מאלצת את הילדים לקחת צד למלחמה פוליטת בה אין להם שום סיכוי להבין. “בעבר החבובות היו נטולות אידיאולוגיה מינית”, נכתב בבלוג, “כי בואו נודה באמת, החבובות לא קיימות מהמותניים ומטה. הן לא היו אלא דמויות ידידותיות לילדים. אבל באקלים הנוכחי שבו מה שקיים מתחת למותניים כבר לא מעיד על זהות מינית, וזו יכולה להיות פרי דמיון של אדם שאין לו ולא כלום עם הטבע או עם החוק הטבעי, רחוב סומסום מסוגלת להגיח כמקדמת האידיאולוגיה הלהט”בית”.

מנגד, היו כאלה שראו בחיוב את העמימות המינית והמגדרית של הדמויות. “מה שאהבתי במיוחד בדמויות של רחוב סוסמסום זה שלא הרגשתי צורך או לחץ לשייך אותן מגדרית למגדר זה או אחר, למוצא או לצבע”, כתב אחד המגיבים, “זה היה נהדר. כל אחד מהם יכול היה להיות אני. ואני הייתי יכול להיות כל אחד מהם”.


התכנית רחוב סומסום עלתה לאוויר בשנת 1969, אותה השנה בה התרחשו מהומות סטונוול, שהיוו את הבסיס למאבק הלהט”בי כפי שהוא מוכר היום.

במשך כל שנותיה, התכנית תמיד תמכה, במישרין ובעקיפין, במסרים של המאבק הלהט”בי. החל מאריק ובנץ שקיימו משק בית משותף, ואף כיכבו על שער הניו יורקר עם ההחלטה על נישואים גאים בארה”ב, וכלה בבובות ג’נדרפלואידיות רבות, שלא ניתן במתכוון לשייך אותן למגדר ספציפי.

ובינתיים בישראל:

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

עמוד הפייסבוק של החינוכית, ידיד אמת של הקהילה הגאה, העלה סרטון המציג את המצויירים של הערוץ מרימים לקראת מצעד הגאווה. מטיפטיפ ודורותי ועד טוב טוב הגמד והנעלולים, כולם צועדים למען שוויון זכויות לקהילה:

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן