fbpx

האי עם האוכלוסיה הקטנה בעולם אישר נישואים גאים

באי פיטקרן חיים בסך הכל 49 תושבים, אף אחד מהם לא להט"ב. אבל זה לא מנע ממועצת האי לאשר בחוק נישואים גאים באי | "זה קורה בכל מקום אחר, אז למה לא פה?"
פיטקרן
Adamstown on Pitcairn Island | Makemake | CC BY-SA 3.0

האי פיטקרן, השוכן בדרום האוקיינוס השקט, הוא ביתם של 49 תושבים בלבד, אף אחד מהם אינו משתייך לקהילת הלהט”ב. אך למרות זאת, החליטה מועצת האי לאשר באי נישואים גאים.

האי נמצא תחת חסות בריטית, יחד עם עוד שלושה איים נוספים – הנדרסון, דיוסי ואונו, שאינם מיושבים. ההצעה לתיקון החוק הגיעה אל האי מצד השלטונות הבריטיים לאחר שאנגליה, וויילס וסקוטלנד אישרו נישואים גאים בשטחן בשנה שעברה, ואושרה פה אחד בחודש מאי השנה על ידי כל חברי המועצה של האי.

לדברי סגן המושל של האי פיטקרן, קווין לינץ’, דבר השינוי פורסם רק עכשיו מכיוון שאתר האינטרנט של האי נתקל בבעיות טכניות. אך כמו כל חוק חדש שעובר באי, מודעות על שינוי החוק נתלו על מרפסת העירייה ובחנות הכלבו של האי.

עוד הסביר סגן המושל, כי מכיוון שהכומר היחיד באי שייך לקהילת האדוונטיסטים, המתנגדת לנישואים גאים, מי שיבצע את טקסי הנישואים יהיה מנהל האי.

מרלדה וורן, דור שביעי באי, סיפרה לתקשורת כי למיטב זכרונה במשך כל השנים היה רק תושב אחד באי שהזדהה כהומו, וזה היה לפני הרבה מאד זמן. עוד הוסיפה וורן כי מאז אישור החוק לא התקיימו נישואים גאים באי, והיא לא יודעת על זוגות גאים המבקשים להינשא. “זה לא תושבי האי שקידמו את החוק הזה”, היא אמרה, “אבל כמו כל דבר אחר בעולם. זה קורה בכל מקום אחר, אז למה לא פה?”.

גם אם אין זוגות גאים המתגוררים בפיטקרן, ייתכן שיהיו כאלה שעזבו את האי וירצו לחזור כדי להתחתן בו. גם זוגות גאים מהאזור עשויים למצוא באי יעד רומנטי לחתונה, כולל אוסטרלים שאינם יכולים להינשא בארצם שלהם.

שינוי החוק גם שלח מסר חשוב. ומראה עד כמה שוויון והכללה חשובים לתושבי האי. “תיקון החוק מצהיר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי גם תושבים להט”בים מתקבלים בברכה באי פיטקרן, בדיוק כמו כל אחד אחר”, אמר רודני גרום מהעמותה לקידום נישואים גאים באוסטרליה, “וזה מסר חשוב וחיובי”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

האי פיטקרן, הנחשב לטריטוריה בעלת האוכלוסייה הקטנה ביותר בעולם, מיושב החל משנת 1790, אז הגיעו התושבים הראשונים לאי. מספר השיא של האוכלוסייה נרשם בשנת 1936, אז חיו באי 250 תושבים, מרביתם צאצאי המורדים של ספינת הצי הבריטי באונטי וחבריהם הטהיטיים.

פיטקרן הוא מהאיים המיושבים המבודדים ביותר בעולם. האיים המיושבים הקרובים אליו ביותר הם איי מנגרבה, מרחק של 529 ק”מ, אי הפסחא, מרחק של 2,075 ק”מ וטהיטי במרחק של 2,325 ק”מ. ניו זילנד מרוחקת כ-5,000 ק”מ מהאי, וצ’ילה מרוחקת 5,333 ק”מ מהאי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן