fbpx

האחרון מעליך | אופיר קידר

אופירקידר

יודע מבפנים איך נשברת גם כשאמרת שבסדר
ואיך הקירות רעדו כשעזבתי את החדר
לא התכוונתי להכאיב רק לחיות כמו שרציתי
ויום אחד אולי תסלחי על הבחירה שעשיתי


אופיר קידר (34), זמר ויוצר התחיל את המוזיקה שלו לפני עשור כשעבד עם משינה ובעבר היה בלהקת צעירי ת”א. בחור דתי מבית טוב שגדל בבני ברק וחי אורח חיים דתי אבל רק למראית עין – עושה קידוש, שומר כשרות ויוצא לרקוד באומן 17. עד שבגיל 25 עזב את הבית, ולקית את הדת, ועבר לגור בתל אביב.

לטענתו, המורכבות וההתעסקות עם הדת הייתה מאוד לא פשוטה, כמו גם החיים הכפולים שניהל, אך משם קלחו הרעיונות לכתיבה והיצירה. בין היתר על הזוגיות מעל ל15 שנה וכמחצית הזמן בו הסתיר את בן זוגו מהוריו, על הכיפה שהיתה בכיס בהופעות, הקבלה של אימו ושל בן זוגו והמוות הפתאומי של אביו בגיל 19.

השיר הראשון שכתב אופיר שכתב ויצא לרדיו לא מזמן הוא “האחרון מעלייך” שנכתב לאימו על היציאה מהארון והחוסר איזון בין העולם החרדי לחילוני.  השיר נכתב ממקום מאוד אישי ופרטי בו הוא חושף סודות על דרכיו ואמנותו ולפי הכתיבה אפשר להבין שאופיר אכן רץ למרחקים ארוכים.

“האחרון שמהבהב מעלייך, ההיבהוב הזה זו ההילה (הבייגלה הקטן …) של המלאך שיש לכולנו על הראש”, מסביר אופיר, “לפעמים, אנחנו רוצים להרגיש שהוא שם, אנחנו לא נכבים, לפעמים מסתתרים, די שאנחנו ערים לקיומו ומבקשים שיבוא מישהו ידליק ויזכיר לנו את האור מעל ראשנו, בכל מטרה בחיים. האור הזה רוצה להתרגש לצאת ולא לפחד יותר, במקרה הזה, בימים שעברתי לעיר הגדולה כל מה שרציתי זה רק את אימא לידי”.

אחרי זמן לא קצר אותו ניצל אופיר להבשיל ולהוציא לאור את שיריו, מילות סינגל הבכורה שלו “האחרון מעלייך”, עשויות ומורכבות מהחיים שלו, ומציגות את המורכבות באווירה פופית אלקטרונית סוחפת. הקליפ שבדרך, כך מבטיח אופיר, יהיה קליפ מטורף ואחר לגמרי מהסצנה הישראלית המוכרת.

מילים: אופיר קידר ויואב אסיף | לחן: אופיר קידר

עוד בנושא:  דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד "ניפגש יום אחד"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן