fbpx

ד”ר רועי צוקר מונה לתפקיד מנהל תחום רפואת להט”ב

ד"ר רועי צוקר יאייש לראשונה בישראל את תפקיד "מנהל תחום רפואת להט"ב", שייתן מענה לקהילה בנושאים יייחודיים כמו גריאטריה להט״בית, רפואת מתבגרים להט״בית, מחקר בתחום הלהט"ב ועוד | "לקהילה הגאה יש צרכים רפואיים מיוחדים הדורשים התייחסות שונה"
דררועיצוקר
צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב

בית החולים איכילוב הודיע היום על מינויו הרשמי ד”ר רועי צוקר לתפקיד “מנהל תחום רפואת להט”ב”. ד”ר צוקר, מומחה ברפואה פנימית ומחלות זיהומיות, ימלא את התפקיד החדש, הן לו והן למערכת, לאחר שנשלח בעזרת בית החולים איכילוב להתמחות הראשונה בעולם בתחום זה בבית החולים “הר סיני” שבניו יורק.

במסגרת תפקידו החדש כמנהל תחום רפואת הלהט’ב יעזור ד”ר צוקר בחיזוק הנושאים הקיימים בבית החולים אך גם יתרום לפיתוח והבאת משאבים לנושאים שעדין לא נעשה בהם מספיק והנהלת בית החולים מבקשת לשים עליהם את הדגש בתקופה הקרובה כמו גריאטריה להט’בית, רפואת מתבגרים להט’בית, תחום ההתמכרויות בקרב הקהילה הגאה, ליווי של משפחות גאות, מחקר בתחום הלהט’ב ועוד.

“נושא רפואת הלהט’ב הולך ומתפתח עם השנים במדינות מערביות אשר מבינות כי לקהילה הגאה יש צרכים רפואיים מיוחדים הדורשים התייחסות מעט שונה”, מסביר ד”ר צוקר, “מחקרים בארץ ובעולם מראים שלהט’בים משתמשים הרבה פחות במערכות בריאות ולרוב יגיעו לטיפול רק במצבי “אין ברירה”. התוצאה הישירה לכך הנה פחות רפואה מונעת ויותר התפתחות של מחלות רקע ומצבי קיצון רפואיים. לצערנו הרב גם כאשר להט’בים מוכנים כבר להגיע למטפלים לא מעטות הפעמים בהן הם חווים אפליה או נתקלים במטפלים אשר אינם יודעים לתת את הטיפול המיטבי. בנוסף חשוב לזכור שעולם הרפואה ככלל שואף כיום לרפואה יותר הוליסטית, מותאמת אישית המשלבת בתוכה תרבות ומתאימה את עצמה לאוכלוסיות שונות.

בנוסף, בקרוב יכריזו ד”ר צוקר ובית החולים איכילוב על מיזם משותף עם עירית תל אביב שייקח את נושא רפואת הלהט’ב לשלב הבא בשאיפה להוות מודל עולמי להנגשת רפואה יותר טובה עבור קהילה זו.

“אנו מאמינים כי אין מקום טוב יותר מתל אביב בכלל ובית החולים איכילוב בפרט כדי ליזום פרויקטים יחודיים מסוג זה למען כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית”, מסביר ד”ר צוקר, “בית החולים איכילוב היה תמיד הבית הראשון לקהילה הלהט’בית ומטופלים בו מעל 1500 מטופלים טרנסג’נדרים, מעל 2000 אנשים החיים עם HIV וחלק ניכר מהם מהקהילה הגאה, ובכלל, הקהילה הגאה יודעת כי מדובר בבית חם עבורה מהביקור במיון דרך המרפאות ועד למחלקות האשפוז”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן