fbpx

די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

העיבוד הקולנועי של אוליבייה פיון לרומן האוטוביוגרפי של פיליפ בסון לא נאמן למקור, וזה בסדר. סיפור האהבה וההתבגרות היפהפה נשאר נוגע ללב ומרגש בזכות המשחק המשובח והצילום | גור רוזן ממליץ
ARRETE-AVEC-TES-MENSONGES-9-©-TS-Productions
ציון בסולם גור -
4/5

ב-2017 יצא הספר האוטוביוגרפי של פיליפ בסון “די כבר עם השקרים שלך”, שהפך מהר מאוד לרב-מכר ואף תורגם לעברית. בספר חוזר בסון לתקופת נערותו בכפר קטן בצרפת, ומספר את סיפור אהבתו הראשונה והסודית לנער אחר שלמד איתו בבית הספר. התשוקה ההדדית והאהבה הבלתי אפשרית נגדעו באיבן, כשחברו מחליט לנתק את הקשר באופן חד-צדדי. אך כעבור 23 שנים, בזמן שהוא מתראיין על ספר אחר שלו, רואה בסון במקרה פרופיל של בחור צעיר שמזכיר לו את אהובו משכבר הימים. מסתבר שזהו בנו של אהובו, ולאט לאט הוא שומע מפיו של הבן את הסיפור של אביו.

בתחילת 2022 עלתה בתיאטרון תמונע ההצגה באותו שם, שמשחקת שם עד היום, ואף זכתה לתשבחות מפיליפ בסון עצמו. במינימום דמויות ואביזרים מפליאה ההצגה להמחיש את עלילתו של הספר בצורה אמינה ומרגשת, ואם עוד לא ראיתם אותה כדאי לכם מאוד לעשות זאת. כרטיסים תמצאו כאן.

ועכשיו מגיע תורו של הסרט, שעלה בימים אלה בסינמטק תל אביב. בניגוד להצגה, הסרט אינו נאמן אחד לאחד לספר, והוא עיבוד חופשי. מה שאומר שחלק מהעלילה בסרט לא קיימת בסיפור המקורי, וגם – שיש פה גם דמויות שלא מופיעות בהצגה. גם השימוש במדיום הקולנועי כדי לנוע על ציר העלילה אחורה וקדימה באמצעות פלאשבקים, הוא משהו שקשה יותר לעשות על במה. אם כי לזכותם של יוצרי ההצגה ייאמר, שהם פתרו את זה מאוד יפה.


באדיבות: יח”צ

במרכז העלילה – סופר מהולל בגיל העמידה בשם סטפן בלקורט שחוזר, לראשונה מזה 35 שנה, לעיירה שבה נולד בדרום מערב צרפת, שנודעת בעיקר בזכות הקוניאק המפורסם שמיוצר בה.

באירוע חתימה על ספרו פוגש סטפן בבחור צעיר בשם לוקא, ועל פי שם משפחתו מתברר לו שלוקא הוא בנו של תומא, אותו הכיר בנעוריו בבית הספר. מסתבר, שתומא מת שנה לפני כן, בנסיבות שעוד יתבררו בהמשך הסרט.

מכאן אנו עוברים בפלאשבק לסטפן בגיל 17, ולסיפור אהבתם הסודי של סטפן ותומא, החוואי היפה והארוניסט.

לסטפן המבוגר נשארו שאלות רבות לשאול את לוקא על אביו ז”ל. וגם לוקא, שלא מכיר את כל התמונה אבל יש לו מושג קל לגבי הרומן בין סטפן לאביו, משתוקק לשמוע כמה שיותר פרטים על חייו הסודיים של האב.

תצוגת משחק מרשימה

הסרט סוחף ומרגש בעיקר בגלל תצוגת המשחק הנהדרת של כל הדמויות פה. גם של האוהבים הצעירים (ג’רמי ג’ילה וג’וליאן דה סנט ז’אן), ובעיקר של סטפן הסופר (גיום דה טונקודק) שדמותו מתפתחת מאישיות נרגנת ומעצבנת לאיש מלא רגש וחמלה, ושל לוקא, בגילומו הנפלא של ויקטור בלמונדו – נכדו של השחקן האגדי ז’אן פול בלמונדו. כיף לראות שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ, ובלמונדו הצעיר מגלם כאן דמות נהדרת של בחור אובד עצות ומבולבל שרוצה לגלות כמה שיותר מידע על אביו ומוצא את עצמו בסערת רגשות שנפתרת רק ברגע האחרון.

גם דמות המשנה של מארגנת האירועים בגילומה של גיליין לונדז ראויה לציון, עם חיוך ענק ומתוח שמסתיר גם הוא מצוקות לא קטנות.

ומעל לכל – צרפת המהממת, שמצטלמת נהדר בצילום מרשים על מסך רחב – גם בפלאשבקים הבהירים של הכפר היפהפה, וגם בצבעים אמיתיים בחזרה אל המציאות של הביקור הנוכחי של הסופר במחוזות ילדותו. אין סט מושלם יותר בעולם כולו לסיפור המקסים הזה, שמתפתח יפה בקרשנדו עד לקתרזיס המתבקש. אה כן, ואל תשכחו את המטפחות.

די כבר עם השקרים שלך, סינמטק תל אביב. כרטיסים כאן


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן