fbpx

גרמניה הודיעה כי תפצה גברים שהורשעו בהומוסקסואליות

140.000 גברים הורשעו בהומוסקסואליות במהלך השנים בגרמניה. 22 שנה לאחר שבוטל החוק האוסר הומוסקסואליות בגרמניה, תפצה המדינה את אלו שנשארו בחיים
reichstag-273832_640
Pixabay | cc0

משרד המשפטים הגרמני הודיע השבוע כי יפעיל תכנית פיצויים מיוחדת שנועדה לפצות גברים שנאסרו והורשעו בהומוסקסואליות, במסגרתה יוענקו פיצויים בסך 30 מיליון אירו בתביעות אישיות וקבוצתיות.

בראיון שהעניק לעיתן הגרמני “Süddeutsche Zeitung”, הסביר שר המשפטים הגרמני הייקו מאס, כי מנגנון הפיצויים יסתמך על “מקרים אינדיבידואלים קונקרטיים”, כאשר בין הקריטריונים לפיצוי תלקח בחשבון תקופת המשפט וההרשעה.

הצעת החוק המסדירה את מנגנון הפיצויים תאפשר הגשת תביעות של יחידים ותביעות קבוצתיות, וכן תאפשר את ביטול ההאשמות וטיהור שמם של התובעים.

פסקה 175 הידועה לשמצה הייתה חלק מהמשפט הפלילי בגרמניה בשנים 1871 ועד 1994. הפסקה, שהגדירה יחסים בין גברים כפשע, הביאה להרשעתם של יותר מ-140.000 גברים בהומוסקסואליות.

החוקים נגד הומוסקסואליות הוחמרו בתקופת השלטון הנאצי, במהלכה נאספו אלפי גברים הומואים וביסקסואלים ונשלחו למחנות הריכוז.

גם לאחר המלחמה המשיכו בגרמניה המעצרים של גברים הומוסקסואלים, רבים מהם איבדו את מקום עבודתם ואת שמם הטוב בעקבות ההאשמות. על פי הנתונים, כ- 50.000 גברים נתבעו והואשמו בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה.

בשנת 1968 הפסיקה מזרח גרמניה לאכוף את החוק, שנה אחריה הפסיקה גם מערב גרמניה, עד שבשנת 1994 הוא בוטל.

בשנת 2002 בוטלו כל ההאשמות בהומוסקסואליות שבוצעו בתקופת המשטר הנאצי, אבל לא ניתנה חנינה עבור אלו שהורשעו במהלך השנים שלאחר המלחמה ועד ביטול החוק.

תנועות פוליטיות גרמניות ניסו במהלך השנים לדרוש פיצויים עבור אלו שנפגעו מהחוק במהלך השנים, בטענה כי העובדה שהדבר לא נעשה עד היום היא חרפה לגרמניה.

עתה, עם אישור הצעת החוק, צופים הגרמנים לכחמשת אלפים תביעות אישיות של אנשים שהורשעו ונפגעו מהחוק, ועודם בחיים.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן