fbpx

בעקבות התקיפה הלהטבפובית בראשל”צ – העירייה תקיים פעילויות הסברה בבתי הספר ובבארים בעיר

בסוף השבוע האחרון הותקף איתיאל סיאני בן ה-22 על ידי 15 צעירים שהתנפלו עליו בבעיטות ואגרופים, וניפצו את הרכב אליו ניסה להמלט. בעקבות המקרה הוחלט בעירייה על הגברת פעולות ההסברה בעיר וחלוקת מסרים נגד אלימות במקומות הבילוי בעיר
בארים ראשלצ

בסוף השבוע האחרון הותקף איתיאל סיאני בן ה-22 לאחר בילוי עם חבר ושתי ידידות באחד הבארים בראשון לציון. סיאני, תושב העיר ראשון לציון הותקף על ידי 15 צעירים שהיו במקום, שהתנפלו עליו בבעיטות ואגרופים, ובהמשך אף שברו את מראות מכוניתה של ידידתו שניסתה לחלצו משם.

בעיריית ראשון לציון הזדעזעו מהמקרה וקיימו בתחילת השבוע ישיבה דחופה בה דנו באפשרויות התגובה למקרה, זאת נוסף להגשת התלונה במשטרה.

במסגרת הישיבה הוחלט על הגברת שיתוף הפעולה עם ארגון חושן בעיר על מנת להגביר את סדנאות ההסברה במסגרות החינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בעיר. בנוסף הוחלט על פעילות הסברה כלל עירונית במסגרתה יודפסו תחתיות לשתייה עליהן יודפסו אמירות נגד להט”בפוביה שיחולקו בפאבים בעיר, עיקר באזור יס פלנט שם התרחשה התקרית המזעזעת.

“ראשון-לציון חרטה על דגלה שוויוניות וסבלנות כלפי כל אדם באשר הוא”, אמר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, “אנו אחרי שנה בה למדנו עד כמה חשובה סולידריות אחד כלפי השני, עד כמה אנחנו צריכים להיות זה למען זה. אין סכנה גדולה יותר במדינת ישראל מקיטוב פנימי, חוסר סובלנות ומחסור חמור בערך המקודש “ואהבת לרעך כמוך”. בעקבות האירוע, נקיים בימים הקרובים שיחות, שיעורים ופעולות, במסגרות החינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בעיר, במסגרתם נדגיש את ערכי השוויון, קבלת האחר ונקיים יחד עם הוועדה הגאה במנהל קהילה בעירייה – חלוקת מסרים נגד אלימות ושוויון במקומות הבילוי בעיר. ראשון לציון תמשיך להיות עיר פתוחה, סובלנית וליברלית, לכל הבאים בשעריה והמתגוררים בגבולותיה ואני מגנה באופן החמור ביותר כל אירוע שנאה כלפי כל אדם ולא אתן כי אירוע שכזה ישנה”.

“הזדעזעתי מאוד לשמוע על האלימות שהופנתה כלפי תושב עירנו מקהילת הלהט”ב”, מסרה אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קהילת הלהט”ב, “אני מגנה בכל תוקף את הארוע החמור הזה. עלינו לעשות כל מה שביכולתנו לעצור את מעגל השנאה וחוסר הסובלנות כלפי הקהילה הלהט”בית וכלפי כל קהילה אחרת, אנו מוכרחים להיות אקטיבים על מנת לגרום לשינוי אמיתי. התכנסנו היום לישיבת חירום בנושא ודנו במספר אמצעים שיופעלו בנושא ביחד עם שותפיי, ראש מינהל קהילה,מנהל מתנ”ס שיכון המזרח ורכז קהילת הלהט”ב והחלטנו על שיחות לנוער סביב המקרה, שיחות בבתי הספר ובמסגרות מרכזי תנועות הנוער, הוצאת תחתיות לפאבים בעיר נגד להטופוביה. אני מודה רז קינסטליך – ראש עיריית ראשון לציון שמגנה את הארוע באופן חד משמעי ,תומך ומחבק את קהילת הלהט”ב תמיד לתגובות שנאה מסוג זה אין מקום בעירנו דברי שנאה מסוג זה יש להוקיע! אנחנו נמשיך לחבק את קהילת הלהט”ב שלנו כל השנה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

“חשוב לנו להעביר לתושבי ותושבות העיר את המסר שהם לא לבד”, אמר אלי ביטון, רכז קהילה ונוער להט”ב ל-WDG, “אנחנו כאן עבורם ועבורן להקשיב, לטפל ולענות על כל צורך שקיים. אנצל את ההזדמנות להזמין אותם ואותן לקחת חלק בעשייה – הוועדה הגאה של מינהל קהילה בעיריית ראשון לציון פועלת בעיר בשנים האחרונות למען קידום ערכי השוויון, ההכלה וקבלת האחר. אנו נמשיך לפעול בעיר במטרה להעניק מענה ומרחב בטוח לכל תושבי ותושבות העיר חברי וחברות קהילת הלהט״ב. חשוב לי להודות לראש העירייה מר רז קינסטליך על התמיכה המתמדת ללא פשרות, למחזיקת תיק הלהט״ב אילנית הרוש, לראש מינהל קהילה איריס ארונין, למנהלת אגף הנוער והצעירים הנית עזוז פרחן, למנהל מתנ״ס שיכוני המזרח נועם דרסינובר ולמיקה בן שאול היקרה שנרתמה למהלך עם קטע שירה שכתבה”.

תקפו בבעיטות ואגרופים

התקיפה הקשה התרחשה במוצאי שבת האחרון, כשאיתיאל וחבריו היו בדרך חזרה לרכבם לאחר בילוי בבאר מקומי בעיר. לדברי איתיאל, חבורה של כ-15 צעירים ניגשו אליו ושאלו אותו אם הוא הומו, ושהוא ענה “כן” הם התנפלו עליו בבעיטות ואגרופים.

“הם התנפלו עלי והתחילו לחבוט בי בכל הגוף בבעיטות ואגרופים” סיפר איתיאל, “חברים שלי ניסו לעזור אבל הם השתוללו ותקפו את כל מי שהתקרב. מזל שלא הרגו אותי”.

לדברי איתיאל, נהג מונית שהגיע למקום סייע לו להכנס למכונית של חברתו שפיר שנכחה במקום, אך התוקפים לא ויתרו והחלו לתקוף את הרכב עצמו. “ברגע אחד חבורה של 20 ערסים תקפו את חבר שלי באגרופים”, כתבה חברתו ספיר קון, שהייתה עדה לארוע, “שברו לי את שתי המראות של האוטו, הכניסו לי את הבאגז לבפנים והכל רק כי הוא הומו!!! לאן הגענו?!?!?”.

העוברים ושבים שהיו במקום הזעיקו את המשטרה, אך התוקפים הספיקו להמלט מהמקום. המשטרה פתחה בחקירה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן