fbpx

בעקבות הקורונה: כמחצית מהקהילה הגאה סובלת מבדידות; 42% דיווחו על דיכאון

מחקר חדש שערכה האגודה למען הלהט"ב בנוגע למצוקת הקהילה הגאה בתקופת מגפת הקורונה מציג תמונת מצב קשה מבחינה נפשית, תעסוקתית וחברתית | באגודה יצאו בפרויקט תמיכה וסיוע לקהילה הגאה בפריסה ארצית בו יינתן לחברי וחברות טיפול רגשי קצר וממוקד להתמודדות עם הקשיים במחיר סמלי בלבד
דיכאון
pexels | cc0

מחקר חדש שערכה האגודה למען הלהט”ב בנוגע למצוקת הקהילה הגאה בתקופת מגפת הקורונה מציג תמונת מצב קשה מבחינה נפשית, תעסוקתית וחברתית. על פי נתוני המחקר בו השתתפו 620 חברי וחברות הקהילה הגאה, כ-54% דיווחו שהם סובלים מבדידות (לעומת 21% באוכלוסיה הכללית לפי סקר הלמ”ס) וכ- 42% דיווחו על דיכאון בעקבות המגיפה (לעומת 19% באוכלוסיה הכללית לפי סקר הלמ״ס).

נמצא כי האוכלוסייה שהכי נפגעה מבדידות הם נוער להט”ב מתחת לגיל 18 (52%), על רקע חוסר יכולת לקיים חיי חברה, תוך הימצאות במרחב שאינו מכיל או בטוח. עוד עולה מהמחקר כי 27% מהלהט”ב הצעירים בני 18-25 שחזרו לגור עם המשפחה, דיווחו על להט”בופוביה מצד המשפחה בעת השהייה בבית והסתרת זהותם. בנוסף, אנשים על הקשת הטרנסית ממגוון גילאים העלו קשיים נפשיים בגלל חוסר רצף טיפולי, תחושת סיכון לצאת לעבודה וקושי נפשי להיות עם המשפחה.

מפילוח לפי אזור מגורים, נמצא כי להט”ב המתגוררים בירושלים סובלים הכי הרבה מחרדות ודיכאון בגלל המגפה (61%) לעומת שאר האזורים (42%) וכי להט”ב המתגוררים בב”ש והדרום סובלים יותר מבדידות (71%), לעומת (54%) שאר האוכלוסיה הגאה.

עוד עולה כי רוב העונים על הסקר מתקשים בשמירת הקשרים החברתיים (45.2%) וביצירה או קיום של קשרים זוגיים (38%). בנוסף, כ-16% מהמשתתפים דיווחו על שימוש מוגבר בסמים, אלכוהול וסיגריות בזמן המגפה.

מצבם התעסוקתי של אנשים מהקשת הטרנסית חמור יותר ביחס לכלל האוכלוסייה הגאה: כ-38% מהטרנסיות יצאו לחל”ת לעומת 24% בקרב כלל הקהילה. כמו כן, כ-37% מהטרנסיות לא עבדו לפני המשבר לעומת (23.5%) באוכלוסייה הגאה. בקרב הטרנסים יצאו כ-30% לחל”ת לעומת 24% באוכלוסייה הגאה. זאת כאשר רק 21% מהאנשים על הקשת הטרנסית עדיין עובדים לעומת (35%) באוכלוסייה הלהט״בית הכללית.

באגודה למען הלהט”ב יצאו בפרויקט תמיכה וסיוע לקהילה הגאה בפריסה ארצית בו יינתן לחברי וחברות טיפול רגשי קצר וממוקד להתמודדות עם הקשיים במחיר סמלי בלבד. הטיפול יוענק בקליניקה הלהט”בית ובקליניקה למשפחה הגאה ע”ש אמיר פרישר גוטמן של האגודה למען הלהט”ב במטרה להוות אוזן קשבת, להבין את הקשיים, להקל על ההתנהלות היום-יומית, לשפר את איכות החיים ולסייע לחזור לתפקוד מיטבי.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

“הקהילה הגאה מתמודדת יום יום עם מצוקות שנובעות מאפליה וההשלכות החברתיות שלה, חוסר במרחב בטוח ולהט״בופוביה”, אמר אוהד חזקי, מנכ״ל האגודה למען הלהט”ב, “תקופת הקורונה החמירה את הקשיים והשאירה את חברי וחברות הקהילה מאחור. אנחנו מבקשים מכל מי שצריך עזרה לפנות אלינו כדי לנוכל לסייע”.

לפרטים נוספים והרשמה


קו הקשב “יש עם מי לדבר” של האגודה למען הלהט”ב – פועל בימים א’-ה’ ומוצ״ש בשעות 19:30-22:30, בטלפון: 03-6205591 או באפליקציית וואטסאפ (whatsapp) במספר: 058-6205591

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן