fbpx

בעקבות דברי סגן ראש העיר חולון – מחאות בחולון ואשקלון בדרישה להדחתו מתפקידיו הציבוריים

בעקבות פוסט השנאה שפרסם סגן ראש העיר חולון, בהם כינה את חברי הקהילה הגאה "חיות דו-רגליות, מבחילות ודוחות" מתארגנת הפגנה הקוראת להדחתו מתפקידיו הציבוריים | "אדם כזה אינו ראוי להיות בתפקיד ציבורי"
חולון עיר הילדים | צילום: דר אבישי טייכר | פיקיוויקי | CC BY 2.5
צילום: דר אבישי טייכר | פיקיוויקי | CC BY 2.5

בניסיון לקושש קולות לקראת הבחירות הקרובות, בחר סגן ראש העיר חולון, יואל ישורון, לפרסם פוסט מתלהם נגד תופעות ציבוריות הנוגדות לדבריו את תפיסת עולמו, בצורה בוטה ומעוררת בחילה במיוחד.

ישורון, המכהן כסגן ראש העיר חולון וכדיקן הסטודנטים במכללת אשקלון, תקף בפוסט הקשה ורווי השנאה גם את הקהילה הגאה: “במדינת תל אביב צמחו גידולי פרא, מפלצות בסגנון סרט “היורה” שרקחו ממוחם הננסי והמעוות מצעדי חיות דו-רגליות, מבחילות ודוחות.. שם בחוצות העיר תל אביב, צועדים על שתיים בגאווה, שרוטים לעומק, חרמני משכב זכר (בעעעע) ואסופת חיות ממין נקבה, מכוערות עם קעקועי “אני שרמוטה”.

עוד בפוסט השתלח ישורון בראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אותו כינה “קשיש בלוי” על תמיכתו בארועי הקהילה, וכן באתרי החדשות ובערוצי התקשורת השונים על הצגת הקהילה כנושאי הדגל.

דבריו של ישורון עוררו תגובות קשות. חברי גאווה בליכוד תקפו אף הם את סגן ראש העיר, המגיע ממפלגתם, על כך שדבריו הקשים נוגדים את חוקת המפלגה ואת רוח מייסדיה.

“שמענו שיואל ישורון – סגן ראש העיר חולון לא כל-כך מתלהב ממצעד הגאווה, וכי יש לו שלל תובנות לגבי טיבם של הצועדים בו”, נכתב בעמוד הפייסבוק של גאווה בליכוד, “כשירות לציבור ולמר ישורון, נרצה להביא כאן שלושה ציטוטים מרכזיים. הראשון הוא סעיף ה’ מתוך פרק ב’ (פרק המטרות) של חוקת הליכוד, המפלגה שגם אנחנו וגם מר ישורון חברים בה. וכך אומר הסעיף: “קיום משטר ממלכתי-דמוקרטי במדינה: הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חירות הפרט, שוויון זכויות והזדמנויות לכל אזרחי המדינה ומניעת כל אפליה על רקע מין, *נטייה מינית*, גזע, עדה, דת, מעמד או השקפה”. השניים הבאים הם ציטוטי-מופת של אביה הרוחני של תנועת הליכוד, זאב ז’בוטינסקי (יצא לך לשמוע עליו, מר ישורון?) – “כל אדם מוכרח להיות מלך בין מלכים. אם לאו – אין החיים כדאיים”. “למחרת מפּלה, תבדק ותבחן את עצמך – “אולי באמת, סוף-סוף, לא צדקת?” אם לא צדקת, רד מהבמה ושתוק. אך אם צדקת, – אז לא תאמין לעיניך: מפלה איננה מפלה, “לאו” אינו מענה, המתן כשעה והתחל מחדש”.

בעקבות התגובות הקשות הוסר הפוסט, אך ישורון המשיך ודבק בדבריו.

“את הפוסט כתבתי בדף הפייסבוק הפרטי שלי”, מסר ישורון בתגובה, “אינני חוזר בי מדבריי בפוסט. דבריי לא כוונו, אפילו לא ברמז, אל החברה הלהט”בית אלא נגד המצעדים ומוחצנותם. אגב, בתוך הקהילה הלהט”בית עצמה יש ביקורת על מצעדים אלה והנזקים שהם מחוללים למאבק שלהם עצמם”.

ראש העיר חולון מוטי ששון אמר בתגובה: “מדובר בדעתו הפרטית של סגן ראש העיר שנרשמה בדף הפייסבוק הפרטי שלו, אשר כמובן אינה משקפת את תפיסתה ומדיניותה של עיריית חולון ושל העומד בראשה. אין לנו אלא להצטער על הדברים”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) שלח מכתב דחוף לראש עיריית חולון, מוטי ששון, בדרישה לפטר לאלתר את ישורון בעקבות התבטאויותיו.

“אין זה מן הראוי שנציג ציבור יפרסם אמירות הומופוביות ומילות שנאה שכאלה, ולהוסיף חטא על פשע, ישורון הודיע כי הוא לא יחזור בו מדבריו. העובדה שמדובר בחשבון פרטי אינה נכונה, מדובר בדף הפייסבוק הרשמי של ישורון המשמש אותו כסגן ראש העיר”.

בעקבות הדברים תקיים ביום חמישי אגודת הלהט”ב הפגנת מחאה מול בניין עיריית חולון בדרישה להדחתו של סגן ראש העיר מתפקידו. עוד קודם לכן, ביום שלישי בשעה 14:30, תקיים האחווה הסטודנטיאלית הגאה הפגנת מחאה במכללת אשקלון, בדרישה לפטר את יואל ישורון מתפקידו כדיקן הסטודנטים במכללה.

“מפלצות, בהמות, חיות מבחילות ודוחות, חרמני משכב זכר וחיות מגעילות ממין נקבה. קשה לתאר מצב שבו נבחר ציבור היה מכנה בשמות הגנאי האלה כל קבוצה אחרת בציבור מבלי שהיה משלם על כך בתפקידו”, אמרה חן אריאלי יו”ר האגודה למען הלהט”ב, “רק דמיינו לעצמכם סגן ראש עיר באירופה מתבטא כך על יהודים. או סגן ראש עיר בישראל מתבטא כך על עולים חדשים. אבל כשמדובר בקהילה הלהטבית הכל מותר. הכל במסגרת חופש הביטוי. יואל ישורון, שאולי מתחרמן בעצמו ממשכב זכר ולכן בחר לעסוק בנושא בכזו הרחבה, לא ראוי לכהן לא כסגן ראש עיר ולא כדיקן סטודנטים. אני קוראת לחברי יו”ר התאחדות הסטודנטים רם שפע להשבית לאלתר את הלימודים במכללה האקדמית אשקלון ולמנוע את קיומו של סמסטר קיץ עד שישורון יודח מתפקידו ואני קוראת למוטי ששון לפטר את ישורון לאלתר ולהוכיח שהוא ראוי לאמון הציבור הלהט”בי בעיר בבחירות הקרובות. ביום חמישי הקרוב נגיע מכל הארץ, מפלצות, בהמות וחיות, ונראה למוטי ששון וליואל ישורון שבניגוד אליהם – אנחנו בני אדם”.

“בעוד כמה חודשים מוטי ששון יבקש מאיתנו לבחור בו בפעם השישית”, אמרה לירון שליש, פעילה להט”בית תושבת חולון וממארגני האירוע, “אבל מי שלא רואה לנכון להדיח מתפקידו אדם שרואה בעשרה אחוז מתושבי העיר ‘מפלצות’ ו’חיות’ לא ראוי לאמון שלנו. מיואל ישורון הטיפש, החשוך והנבער אין לי ציפיות. אבל ממוטי ששון יש לי דרישה ברורה: או שאתה מדיח אותו או שאתה מזדהה עם דבריו. תושבות ותושבי חולון ראויים לתשובה”.

הפגנת המחאה תתקיים ביום חמישי הקרוב, ה- 21.6, בשעה 19:00 מול עיריית חולון.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן