fbpx

בכירי עיריית ניו יורק ביקרו במרכז הגאה ת”א – “מודל ייחודי בעולם”

בכירי מועצת העיר ניו יורק הגיעו לביקור במרכז הגאה כדי ללמוד את המודל הייחודי של מרכז גאה שהוקם ומתוקצב ע"י עירייה | "מודל ייחודי המשמש השראה לקהילות רבות בערים ברחבי העולם"
JCRC
צילום: עומר שלו

לפני מספר שבועות ציין המרכז הגאה בתל אביב עשר שנים של פעילות. במהלך העשור האחרון שימש המרכז הגאה בית לארגונים, פעילויות, ויוזמות קהילתיות, שנהנו מתמיכתה של עיריית תל אביב, שהייתה העיריה הראשונה בעולם שהקימה מרכז מסוג זה לקהילה הגאה. המודל הייחודי של המרכז הגאה שימש השראה לקהילות רבות בערים ברחבי העולם, שהגיעו למרכז על מנת ללמוד על פעילותו.

הביקור האחרון, ורם הדרג מכולם, התקיים בבוקר יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, עם הגעתה של קבוצה המונה 18 חברי מועצה מהעיר ניו יורק, בהם גם ראש המועצה, קורי ג׳ונסון, בן 36, הומו גאה, ומועמד רציני לתפקיד ראש העירייה בבחירות 2021.

חברי המועצה המייצגים אזורים שונים בעיר ניו יורק, בליווי דובר העירייה, הגיעו לישראל מטעם הפדרציה לקשרי קהילה יהודית של ניו יורק (JCRC), כדי ללמוד על הארץ. במהלך ביקורם נפגשו חברי המועצה עם צחי הנגבי ויצחק הרצוג, ערכו סיור בשדרות, נפגשו עם פעילים פלסטינים ועוד.

למרכז הגאה הגיעה הקבוצה כחלק מהסיור הלימודי שלהם בארץ, שכלל גם חלק להט”בי. הבחירה במרכז הגאה בת”א-יפו כחלק מהסיור הלימודי נבעה מהעובדה שזהו המרכז הגאה היחיד בעולם שהוקם, מנוהל ומתוקצב ע”י עירייה, מודל שחברי המועצה ביקשו להכיר וללמוד.

“היה לי חשוב לציין שאנחנו בכל מקום, אנחנו חלק מהחברה הכללית”, מסביר ראסל לורד שאירח את חברי הקבוצה, “אני עובד בתיירות נכנסת ולפעמים מבקשים ממני מלון באזור הגאה. אני עונה שאין איזור גאה, אנחנו בכל מקום ושזורים בכל השכונות. אחת מהמטרות של הקהילה היה לצאת מה”גטו”. אנחנו רוצים להיות חלק מהחברה, למלא את כל החובות ולקבל את כל הזכויות. המצב בארץ מתקדם יחסית והגענו להרבה הישגים, אך כמובן שיש עוד עבודה רבה ומקום לשיפור, בעיקר בכל הנוגע לזכויות טרנסג׳נדרים, להט”בים בחברה הדתית ולה”טבים בפריפריה”.

את הסיור העוסק בנושא הלהט”בי ליוו איש התיירות ראסל לורד וחבר מועצת העיר ומקים המרכז הגאה איתי פנקס, שסקרו עבור חברי המועצה את היסטורית המאבק לזכויות הלהט”ב מקום המדינה עד היום, החל מאיסור ביטול משכב זכר, דרך המאבקים על הכרה בנישואים, אימוץ ופונדקאות ועד לשילוב להט”ב בצבא ובחברה באופן כללי.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

“תל אביב-יפו תפסה במשך השנים מקום מרכזי בין הערים הגאות הטובות בעולם, למרות שהיא אינה עיר גדולה בקנה מידה בינלאומי”, אמר איתי פנקס, חבר מועצת העיר ת”א ומקים המרכז הגאה, “חיי הלילה, התרבות, האוכל והחופים הם אלמנטים מושכים מבחינת תיירות להט”ב. המרכז הגאה משלים את התמונה בהיבט הקהילתי לצד הארגונים הרבים שפועלים בעיר. ברגע שראש העירייה רון חולדאי קיבל את הגישה שלי והסכים שהמרכז יהיה חלק אינטגרלי מהעירייה וממערך השירותים שלה לתושב- המרכז הפך להיות פורץ דרך ברמה עולמית. כך אנחנו נהנים לאורך השנים מיציבות וביטחון ביכולת שלנו לתפקד ולהוביל את חיי הקהילה בעיר ובכלל בישראל. הדוגמא הטובה ביותר לכך היתה כשעלה צורך לשדרג את הבניין, לשלש את שטחו ולמעשה לבנות אותו מחדש – העירייה הקצתה עשרות מיליוני ש”ח הדרושים לכך. באירופה, בצפון אמריקה ובשאר העולם, מרכזי הלהט”ב צריכים לגייס כתרומות את מרבית הכספים הדרושים לכך”.

“המודל הייחודי שלנו הוא בדיוק מה שהביא אלינו את קבוצת חברות וחברי מועצת העיר ניו-יורק”, מסכם פנקס, “יש לנו לא מעט מה ללמוד מהם, אבל לא פחות מכך – יש הרבה במה להתגאות וגם רעיונות חדשים להפיץ וללמד. על ביקור נשיא המדינה, כמו זה שזכינו להתברך בו רק לפני מספר חודשים – בניו-יורק לצערי אפשר רק לחלום”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן