fbpx

בוגרי המכינות הקדם צבאיות בעצומה נגד מכינת עלי – “פוגעים בנו ובחברינו ואינם שותפים לדרך”

במסגרת העצומה שנפתחה בעקבות דבריו האחרונים של יגאל לוינשטיין, דורשים הבוגרים מראשי המכינות להוקיע לאלתר את מכינת עלי ממועצת המכינות, להעצים את השיח הסובלני בעולם המכינות, ולקרוא לשינוי חברתי ללא הבדלי גזע, מין ומגדר, ולהכניס שיח מגדרי לכל המכינות הקדם צבאיות | "השיח המגדרי הוא חלק אינטגרלי משינוי אמיתי וחיובי בחברה הישראלית"
בוגרימכינות

כהרגלו בקודש, חוזר יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם צבאית ”בני דוד” ביישוב עלי, לנצל את הבמה שניתנת לו כדי להתבטא נגד להט”בים.

בכנס מנהלי מוסדות הציונות הדתית שנערך הבוקר, אמר לוינשטיין: ”משכב זכר – אין דבר יותר שפל מזה. זה כבר לא שוליים. איפה אנחנו חיים? לא מסכימים כבר למסור את הנפש על גילוי עריות? עלינו להחזיר את האומץ שלנו להיות יהודים’. ‘צריכים להיות גיבורים ולהתמודד מול היצרים ומול הטוב והרע. היום כבר מחקו הכל, אין טוב ורע. ברחנו, אין לנו אומץ לב להגיד מה חשוב לנו ומה הנורמות שלנו”.

לוינשטיין התייחס גם לכרזות הבחירות נגד המשפחות הלהט”ביות ואמר: “מישהו פעם חשב שמשפחה היא לא אבא ואמא? כל יום מנסים למחוק את הזהות היהודית שלנו. אם לא נתעורר בזמן לא נמצא את הילדים שלנו בריאים ושלמים. צריכים להיות גיבורים ולהתמודד מול היצרים ומול הטוב והרע”.

אך הפעם דבריו לא נשמעים בשקיקה על ידי תלמידי המכינות, אלא זוכים לביקורת.

פורום בוגרי מכינות פרו-להט”בי שכולל כ-200 בוגרי מכינות שמבקשים להעצים אג’נדה פרו-להט”בית, פתחו עצומה בעקבות דבריו האחרונים של לוינשטיין, המיועדת לחניכים, בוגרים, וחברי הצוות של המכינות הקדם צבאיות, בה הם קוראים לראשי המכינות להתייצב לצד הציבור הלהט”בי ולגנות את דבריו של לוינשטיין.

חניכים, בוגרים או חברי הצוות של המכינות הקדם צבאיות? הצטרפו וחתמו על העצומה

מועצת המכינות שקדה על אמנה של בסיסה היא מתאגדת. סעיף מן האמנה הוא “המכינות מקבלות על עצמן לקיים שיח ענייני ומכבד גם בעת מחלוקת, תוך הימנעות מביטויים פוגעניים כלפי אנשים וקבוצות בחברה הישראלית בכלל ובעולם המכינות בפרט, כגישה עקרונית וכמודל עבור החברה הישראלית”, מסבירים כותבי העצומה, “אנחנו דורשים את הוקעתם של מכינת עלי מתוך הפרת ההסכם. פלורליזם הוא חשוב כאשר הוא מכבד את כל הצדדים. מכינת עלי פוגעת בי ובחבריי, וכן בחברות נוספות, ביניהן ציבור הנשים המשרתות שירות קרבי. על כן, זהו גבול אדום שעולם המכינות חייב לשים לעצמו מבחינתנו”.

חזון המכינות הקדם צבאיות הוא להצמיח מנהיגות אתית וחברתית שתוביל יחד שינוי משמעותי בחברה הישראלית, ותהווה את חוד החנית של מנהיגות מתנדבת בעלת אופק אתי והומניסטי”, נכתב בעצומה, “לצערנו, מכינת עלי פעם אחר פעם פועלת כנגד החזון שלנו, ולכן הגיע הזמן לצאת לצעדים אמיצים כנגדה”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

כותבי העצומה דורשים מראשי המכינות להוקיע את מכינת עלי ולעמוד לצד הבוגרים הלהט”בים:

“אנו, בוגרי המכינות הקדם-צבאיות הלהט”בים, קוראים לכם, ראשי המכינות שלנו, להתייצב לצידנו במערכה הערכית הזו. אנו, בוגרי המכינות הפרו-להט”בים, עומדים לצד הבוגרים הלהט”בים, חברינו לשורות המכינות, ויוצאים כנגד האדישות אל מול ניסיון מכינה אחת להדיר באופן עקבי מהשיח הישראלי את חברינו הטובים ביותר.

על פי רוב, בוגרי המכינות הלהט”בים לקחו חלק פעיל במהלך השנה במכינה, ביצעו שירות צבאי משמעותי, נשתרגו בעמדות מפתח בחברה הישראלית וכיום מובילים שינויים חברתיים חיוביים. לכן, היום אנחנו מפסיקים לשתוק.

המסמך המאגד את מועצת המכינות הוא מסמך אמנת המכינות הקדם-צבאיות. במסמך כתוב במפורש, כי על מנת לייצר את שיתוף הפעולה הדרוש, המכינות מקבלות על עצמן לקיים שיח ענייני ומכבד גם בעת מחלוקת, תוך הימנעות מביטויים פוגעניים כלפי אנשים וקבוצות בחברה הישראלית בכלל ובעולם המכינות בפרט, כגישה עקרונית וכמודל עבור החברה הישראלית. בהתאם לכך, אנו דורשים להוקיע לאלתר את מכינת עלי ממועצת המכינות. הם פוגעים בנו ובחברינו ואינם שותפים לדרך. יתרה מכך, עלינו כתגובה להעצים את השיח הסובלני בעולם המכינות, ולקרוא לשינוי חברתי ללא הבדלי גזע, מין ומגדר. על כן, אנו דורשים להכניס שיח מגדרי לכל המכינות הקדם צבאיות, כהבנה שהשיח המגדרי הוא חלק אינטגרלי משינוי אמיתי וחיובי בחברה הישראלית”.

חניכים, בוגרים או חברי הצוות של המכינות הקדם צבאיות? הצטרפו וחתמו על העצומה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן