fbpx

אפשר לנצח גם בממשלה ובכנסת

אסףוויס

שינויים בוועדה לשינוי מין, מאבק בטיפולי המרה, הקמת ועדת תרומות הדם ותיקון חוק הפונדקאות, הם רק חלק מעבודתו של עו”ד אסף וויס, ששימש כיועץ לח”כ יעל גרמן. עם פרישתו מהתפקיד, ארגוני הקהילה מוקירים לו תודה, ואתם מוזמנים להגיע וללמוד מניסיונו במסגרת פרויקט החממה של המרכז הגאה


אסףוויס


הכנסת והממשלה תמיד נראות כזירה בלתי אפשרית לקידום אג’נדה להט”בית. במדינה שבה רוב הזכויות של הקהילה הגאה התאפשרו בזכות בתי המשפט וחוקים להט”בים נופלים באופן כמעט קבוע בכנסת נראה שלא ניתן לקדם נושאים להט”בים בחזית המחוקקת והמבצעת.

עם זאת, ישנם אנשים שפועלים קשה בזירות האלה ואכן מצליחים להבקיע חלק מהחומות שנראות בלתי אפשריות. אחד מאותם אנשים הוא עו”ד אסף וייס ששימש במשך שלוש וחצי השנים האחרונות כיועץ של ח”כ יעל גרמן. במהלך כהונתה כשרת הבריאות, אסף כיהן כיועץ בכיר לשרה וריכז את העבודה בנושאים להט”בים רבים.

בשלוש השנים האחרונות נראה שהפעילות הלהט”בית בכנסת ובממשלה עלתה דרגה ולראשונה הקהילה מתחילה לראות פעילות ענפה בשתי הזירות שבעבר נחשבו כבלתי אפשריות. הכנסת הקודמת הייתה בין הפעילות ביותר בנושאים להט”בים ונראה היה שהרבה מצוקות להט”ביות עולות לסדר היום ומתקדמות בפתרונן. מאחורי הקלעים של פעילות רבה עמדו אסף וח”כ גרמן.

בין השאר, אסף ניהל את העבודה על שינוי חוזר משרד הבריאות לניתוחים לשינוי מין. המהפכה בניתוחים לשינוי מין שינתה את החוזר לניתוחים לאחר 30 שנה של מאבק לשנותו. במסגרת השינוי שניהל אסף יחד עם אלישע אלכסנדר מארגון מעברים, נורה גרינברג, גרסיאלה כרמון ואילנה ברגר, הורד גיל הניתוח מ-21 ל-18, תקופת ההמתנה קוצרה משנתיים לשנה, מונתה נינה הלוי כנציגת הקהילה בוועדה ונתנה אפשרות לביצוע ניתוחים מנקבה לזכר בחו”ל במימון ציבורי.

בנוסף, אסף ריכז את העבודה יחד עם ארגון הו”ד במאבק בטיפולי המרה במסגרתו הוציא משאסףוויס1רד הבריאות אזהרה נגד הטיפולים ונזקיהם והחל לפעול נגד פסיכולוגים ופסיכיאטרים המבצעים אותם. אסף גם פעל בניצוחה של שרת הבריאות לשעבר לקידום פעילות למניעת הדבקה בHIV והחזרת המימון לבדיקות הוועד למלחמה באיידס, לשילוב ארגון הנוער הגאה (איגי) בפעילות להסברה ולחינוך התנהגות מינית חכמה, הקמת ועדת תרומות הדם שהמליצה להקל בתנאים של להט”בים לתרום דם.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

גם בזירת החקיקה בכנסת אסף ריכז את העבודה על התיקון לחוק הפונדקאות שנועד לאפשר גם לגברים ונשים רווקות לבצע הליכי פונדקאות בישראל בדומה לזוגות סטרייטים. התיקון נתקל בהתנגדות גדולה של הבית היהודי ורק לאחר מאבק פוליטי קשה הצליח לעבור בקריאה ראשונה בכנסת זמן קצר לפני שזו התפזרה.

בכנסת הנוכחית ומתוך אופוזיציה אסף המשיך בפעילותו יחד עם ח”כ יעל גרמן בקידום אג’נדה להט”בית. בין הבולטים היה יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת שהופק בשיתוף של השדולה הגאה והאגודה. אסף היה מהמארגנים הבולטים של היום ההיסטורי במסגרתו הכנסת ציינה לראשונה את יום זכויות הקהילה הגאה וקיימה דיונים רבים בנושאים קהילתיים בוערים, כגון: התמיכה התקציבית בארגוני הקהילה, טיפול רשויות המדינה בקהילה הטרנסג’נדרית והכשרת סגלי חינוך לטיפול בתלמידים להט”בים. היום היה בהשתתפות כל ארגוני הקהילה הגאה וכ-350 משתתפים.

במקביל אסף מסייע לארגוני קהילה וללה”טבים הזקוקים לעזרה למול רשויות המדינה. כך לדוג’ מייעץ אסף לארגונים הפעילים במאבק שינוי סעיף המין בתעודת הזהות מול משרד הפנים ובעבודה מול משרד הבריאות בנושאי הוועדה לניתוחים לשינוי מין ואישור ניתוחי נישוי פנים.


עבודתו של אסף הוכיחה לכולנו שניתן להגיע להישגים בנושאי זכויות הקהילה הגאה דווקא בזירות שנראות לכולם כבלתי אפשריות לחלוטין – הממשלה והכנסת. למרות שאלו בין הזירות החשובות ביותר בדרך לשוויון, רבים ורבות מאיתנו לא יודעים איך עובדים עם השרים, חברי הכנסת ומשרדי הממשלה השונים בשביל לקדם מאבקים חברתיים להט”ביים.

ביום חמישי, 30.6.16, ירצה אסף במסגרת פרויקט החממה של המרכז הגאה, כדי שכל אחת ואחד שרוצים לקדם מאבק חברתי ושינוי בכנסת ובממשלה יוכלו לקבל את הכלים לעשות כן.

קידום אג’נדה להט”בית בממשלה ובכנסת | יום ה’ 30.6.16 בשעה 20:00 | המרכז הגאה גן מאיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן