fbpx

אנחנו חיפה – מצעד הגאווה בסימן הקהילות הגאות השונות בעיר

מצעד הגאווה ה-11 בחיפה יערך בסימן הייחודיות של הקהילה הגאה בחיפה, והאתגרים עמם מתמודדים בני הקהילות הגאות השונות, בהם ערבים, יוצאי אתיופיה ומדינות חבר העמים
Gay_Pride_in_Haifa_2014_-_Herzl_st_(25)
מצעד הגאווה חיפה 2014 | Hanay | CC BY-SA 3.0

עונת המצעדים נמשכת – שבוע אחרי מצעד הגאווה בבאר שבע, יתקיים ביום שישי, 30.6 מצעד הגאווה בחיפה.

זהו המצעד ה-11 שמתקיים בחיפה, והפעם השניה שהוא נערך בשיתוף עם העירייה, לאחר מספר שנים בהן נערך כהפגנת מחאה על התעלמות העירייה מהקהילה הגאה בעיר.

השנה יתקיים המצעד תחת הכותרת: “אנחנו חיפה – מצעד הגאווה 2017” במטרה לשקף את הייחודיות של הקהילה הגאה בחיפה, בה מתגוררים יחדיו בני קהילות, דתות ותרבויות שונות. תחת הכותרת הזו מבקשים יוזמי המצעד לתת ביטוי ולהציף את הקשיים עמם מתמודדים בני הקהילות הגאות השונות, בהם ערבים, יוצאי אתיופיה ומדינות חבר העמים.

“מצעד הגאווה בחיפה הוא מפגן של שמחה”, אמר ראש העיר חיפה יונה יהב, “בו אנו חוגגים את הקיום המשותף ואת החשיבות שלנו כחברה לקבל אחד את השני ברוח הסובלנות החיפאית”.

ויוסי שלום, מחזיק תיק הנוער, צעירים והקהילה הגאה במועצת העיר מוסיף: “מצעד הגאווה בחיפה הוא מפגן של סולידריות המאחד בין דתיים וחילונים, יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים”.

בשעה 10:00 תחל התכנסות הצועדים והצועדות בצומת כרמליה, ובשעה 11:30 יצא המצעד מצומת כרמליה לאורך שדרות מוריה ועד לגן האם, בליווי משאיות עם מוסיקה. בסביבות השעה 13:00 יגיע המצעד לגן האם, שם יתקיים הפנינג גאווהיערך  בו יופיעו אניה בוקשטיין, נסרין קאדרי, אביאור מלסה ועברי לידר ותומר מייזנר.

הקהילה הגאה בחיפה החלה כבר בחגיגות הגאווה בתחילת החודש, עם מסיבת הפתיחה של בית הקהילות, המשמש בית לכל הקהילות הגאות בחיפה ומקיים פעילויות מגוונות לבני כל הגילאים. במהלך החודש תפתח בבית הקהילות הקבוצה הביסקסואלית, יערך ערב שירה, קבלת שבת, אירוע משפחות, מסיבת רחוב, תערוכת צילומים ועוד.

סינמטק חיפה מארח השבוע את פסטיבל TLVFEST של סרטי גאווה שנפתח במפגש עם במאי הסרט “אבא של איטליה” ומנהל הפסטיבל.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ערן הגב

    וואו איזה יופי. בתור מי שגר בחיפה וברח ממנה, כיף לראות שיש כזה שינוי. זוכר את הפעילים המסורים של הפורום החיפאי שיצרו את המצעד למרות כל ההתנגדויות. מזל שיש חלוצים כאלה בינינו

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן