fbpx

אלפי משתתפים בהפגנת המחאה לשוויון בהורות: “תנתבו את הזעם ללחץ על חברי הכנסת”

כשלושת אלפים משתתפים הגיעו להפגנת המחאה נגד מדיניות הממשלה כלפי משפחות להט"ביות | "אנחנו לא ניתן שיחליפו אפליה ישנה באפליה חדשה ובוטה יותר. את מה שלוקחים מאיתנו - אנחנו מחזירים במאבק ואת מה שלא נותנים לנו - אנחנו נאבק לקבל"
צילום: גיא כהן
צילום: גיא כהן

כ-3000 א.נשים הגיעו הערב להפגנה שנערכה מול משרדי הממשלה בתל אביב בדרישה לשוויון בהורות לחברי הקהילה הגאה.

יו”ר האגודה למען הלהט”ב, חן אריאלי, פתחה את ההפגנה והתייחסה למצב בדרום: “אנחנו שולחות כוח וחיזוק לילדים שבזמן שאנחנו כאן מפחדים מטילים והפצצות רק 50 קילמוטר מכאן”, אמרה אריאלי, “אנחנו מחזקים את תושבי ותושבות דרום הארץ מעל הבמה שלנו. אני עומדת כאן מולכם, שנה אחרי ששטפנו את הכיכר הזו בעשרות אלפי נשים וגברים. אני עומדת כאן מלאה , בכעס, בעייפות. אנחנו מוכרחות לקחת את כל סערת הרגשות שלנו , את כל המחלוקות, את כל הביקורת, את הייאוש, לקחת ולהפוך לכוח. כוח אזרחי חזק שלא מוכן יותר לשמוע לא! יש קשר הדוק בין העתירות והמאבקים שאנחנו מנהלים, מול הכנסת, מול בג”צ, מול בתי הדין לבין מי שמחזיק בעמדות המפתח במדינה שלנו. הם נלחמים בנו, ויוצאים נגדנו. זה ייקח עוד שנה, או עוד 20 שנה – אבל גם הילדים של סמורטיץ’ , איילת שקד וגם הילדים של בנימין- נתניהו –יחיו בעולם שבו הם מוקפים להטבים. אנחנו כאן, אנחנו לא הולכים והולכים לשום מקום ואנחנו מתכוונות לשנות את המציאות הזאת אחת ולתמיד. היום אנחנו אומרות כן למדינה שאנחנו רוצות לראות ולחיות בה!”.

איתי פנקס- ארד, ממגישי בג”צ הפונדקאות, פנה לרוה”מ נתניהו ולשר ליצמן: “הצדק לא אתכם והעם לא אתכם. אתם האבא והאבא של האפליה הזו, ואתם נכנסים לרשימה המפוקפקת של דמויות שבגדו במחויבות הכי בסיסית של מנהיג לאזרחים שלו – וחוקקו חוקים מפלים במודע ובגלוי. למנהיגים כאלה אין מקום במדינה דמוקרטית, בהנחה שאתם בכלל מעוניינים במדינה דמוקרטית. אנחנו לא ניתן שיחליפו אפליה ישנה באפליה חדשה ובוטה יותר. את מה שלוקחים מאיתנו – אנחנו מחזירים במאבק ואת מה שלא נותנים לנו – אנחנו נאבק לקבל. אל תאבדו תקווה, תנתבו את הזעם ללחץ על חברי הכנסת. האבא והאבא של האפליה הזו יפסידו לאבא ולאבא ושל הילדים שלנו.זה המאבק שלנו על האהבה ועל החיים שלנו”.

מיקי אוזן דפס – חבר הועד המנהל של עמותת אבות גאים, התייחס לחוק הפונדקאות שצפוי לעלות להצבעה בשני הקרוב: “לפני שנה בג”צ שלח את המדינה לעשות שיעורי בית תוך הבהרה חד-משמעית שהמצב היחיד המקובל הוא חוק פונדקאות שוויוני לכולם – כל הסדר אחר יהיה מבזה! עבורנו זו הזכות הזו להיות הורים ואסור לשלול את הזכות הזה מאף אדם. אנחנו מסרבים להתחנן, לוותר, להתייאש, מסרבים שישלחו את הקהילה שלנו לקבל רישיון הורות במדינות זרות, מסרבים להמשיך לשמוע לא, מסרבים לפגיעה המתמשכת בקהילת הלהט”ב, במשפחות שלנו ובילדים שלנו ונמשיך בכוח עד שכולם יבינו שאנחנו כולנו סוג א’ – על אפם וחמתם!”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

צילום: גיא כהן

מארגני ההפגנה החליטו שלא להתרכז רק בתיקון לחוק הפונדקאות שיועמד להצבעה בשבוע הקרוב בכנסת, אלא בכל הקשיים שמערימה המדינה על הורים ומשפחות להט”ביות מכל הסוגים.

דניאל מריומה מרום, שהוא ובן זוגו יונתן הפכו לפני שנתיים להורים, סיפר בדבריו על הקשיים שמערימה עליהם המדינה: “מכיוון שיונתן הוא גבר טרנסג’נדר, הוא נשא את היריון וילד את בנינו ביולוגי המשותף. מאז הלידה, אנו נמצאים במאבק מול רשות ההגירה והאוכלוסין, אשר כלל הגשת שתי עתירות לבג”ץ, אחת מהן ממתינה עדיין לדיון. הקשיים שלנו התחילו מיד לאחר הלידה, כאשר משרד הפנים נמנע מלרשום את בננו במרשם האוכלוסין של מדינת ישראל (למרות שהוא נולד בבית חולים ציבורי בישראל לשני הורים ישראלים), וכל אותה העת נמנעות ממנו זכויות סוציאליות בסיסיות להן הוא זכאי, כגון ביטוח בריאות, קצבת ילדים, ועוד. שלא תטעו, ההפגנה הערב היא פוליטית. בישראל ישנן מאות משפחות להט”ביות מכל הסוגים ומקבלי ההחלטות על החיים שלנו מנסים לשמר מציאות שאינה רלוונטית לאף אחד מקהילת הלהט”ב. אף אדם לא צריך להגיש עתירה לבג”ץ רק כדי לקבל הכרה בסיסית במשפחה שלו. משמעותו של המאבק המשפטי הזה, היא שאין לנו לגיטימציה בישראל. המדינה אומרת לנו שאנחנו לא שווים בעיניה ושאם אנחנו מעיזים לחשוב על הקמת משפחה יהיה עלינו להילחם בשיניים כדי לקבל הכרה בה. חשוב לי להדגיש שהמקרה שלנו אינו ייחודי. אנחנו לא מקרה הראשון של גבר טרנסג’נדר שילד בישראל ואנחנו גם לא האחרונים. בעולם יש כבר מאות גברים טרנסג’נדרים שילדו, ולכן צריך למצוא פיתרון הולם לרישום הילדים שלנו. כזה שישקף את המציאות כפי שהיא, ולא יכפה עלינו הגדרות מבחוץ. אי אפשר לשמוע יותר את הטענה שאנשים כבולים למשמעת קואליציונית, אי אפשר יותר לשמוע שמתעלמים מהזכויות שלנו כהומואים, כלסביות, כביסקסואלים, כטרנסג’נדרים וכבני אדם. אתם שם למעלה יורקים לנו בפרצוף ושומרים על הכיסא שלכם. אסור לכם לתת למצב הזה להימשך. אתם שנמצאים בכנסת ישראל – אנחנו אומרים לכם הערב בצורה הישירה ביותר – אסור לכם להישאר אדישים לקבוצה פוליטית שמכריחה אותנו לחיות כמו שהם רוצים וכמו שהמציאות שלהם תיראה. אלו המשפחות שלנו, אלו הילדים שלנו וזה העתיד שלנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן