fbpx

איום על מפיקת המצעד בירושלים: “גורלה של שירה בנקי מחכה לכם”

יממה לפני הזנקת מצעד הגאווה ה-20 בירושלים, קיבלה מפיקת המצעד הודעת איום על חייה מחשבון בשם "האחים של ישי שליסל" | הודעה דומה נשלחה גם לחברי כנסת התומכים בהילה הגאה
איוםעלהמצעדבירושלים

לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיערך מחר (2.6), קיבלה הבוקר מפיקת המצעד הודעת איום בהודעה אישית בפייסבוק.

בהודעה שנשלחה מטעם “האחים של ישי שליסל” נכתב: “לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם” (מצ”ב צילום מסך). מקור ההודעה מתייחס כידוע לרצח של שירה בנקי ז”ל שנרצחה במצעד לפני 7 שנים על ידי ישי שליסל.

את ההודעה קיבלה לחשבון הפייסבוק הפרטי שלה אמונה קליין בר נוי, מנהלת קהילה בבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות ומפיקת המצעד.

“ההודעה הזאת הפתיעה אותי על הבוקר ואין ספק שהיא מאוד מטרידה”, אמרה קליין בר-נוי, “מצד שני, זאת תזכורת חשובה על חשיבות המצעד בירושלים. אני מאמינה שהתשובה האמתית להסתות והאיומים מסוג זה היא שכל מי שתומך בחופש, שוויון ופלורליזם במדינת ישראל יגיע לצעוד איתנו מחר. הכח שלנו כיחידה אחת גדולה וחזקה יבהיר בצורה הכי ברורה כי הקריאות הלהט”בופוביות שכ”כ צורמות לנו באוזניים, שייכות למיעוט שולי וקיצוני”.

הודעה דומה קיבלו גם חברי כנסת רבים, בהם יו״ר השדולה הגאה בכנסת ח”כ איתן גינזבורג, ח”כ נעמה לזימי וח”כ גלעד קריב, המקיים מדי שנה מעמד אזכרה ואמירת קדיש במקום הירצחה של שירה בנקי ז”ל.

“זו ההודעה שנשלחה אלי לפנות בוקר, כמו לעוד כמה חברי כנסת וחברי הקהילה הגאה הירושלמית”, מסר ח”כ גינזבורג, “איומים מפורשים לרצח על רקע נטייה מינית. אז אני מודיע לפחדנים שמסתתרים מאחורי חשבון פיקטיבי – ‘האחים של ישי שליסל’ – אנחנו נצעד. בראש מורם. בשמחה. בגאווה. האלימות, האיומים ושיח השנאה לא ירתיעו אותנו מהמשך המאבק הצודק שאנו מקיימים לשוויון זכויות מלא לחברי הקהילה הגאה. אני מחזק את משטרת ישראל שפתחה בחקירה, ומקווה שתאתר את העומדים מאחורי ההודעה המסוכנת. כל איום שכזה רק מוכיח לנו שדרכנו היא הנכונה, ושיש לנו עוד דרך לעבור. מצפה לראות את אלפי הצועדים למען שוויון מחר בבירה”.

 


ממשטרת ישראל נמסר: “הבוקר התקבלה במשטרה תלונה אודות חשד לאיומים ברשת החברתית על מפיקה של מצעד הגאווה והסובלנות שצפוי להתקיים מחר בעיר ירושלים. בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד איומים מכל סוג שהם, ברשתות החברתיות ובכל מקום אחר, כמו גם נגד כל ניסיון לפגוע במהלכו התקין של מצעד הגאווה שיתקיים מחר בירושלים”.

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

צועדים בסימן 20 שנה

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ייערך מחר, 2.6.2022 ויהיה בסימן 20 שנה למצעד הראשון שהתקיים בבירה. את המצעד מפיק כמדי שנה הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות והוא ישמש כיריית הפתיחה לאירועי חודש הגאווה בישראל.

מסלול המצעד ולוח זמנים:

15:00 – פתיחת שערים – התכנסות והפנינג גאווה בגן הפעמון. במקום יהיו דוכנים, עמדת בידוק למחלות מין, מתחם שקט, מתחם לילדים.

16:30 – במת פתיחה בגן הפעמון – הקראת “תפילת הדרך” ונאומים פוליטיים – את הנאומים תפתח שרת התחבורה, מרב מיכאלי ואחריה ידברו השרים ניצן הורביץ ומירב כהן. לאחר מכן יוזנק המצעד על ידי שגרירי קנדה והולנד

17:00 – הזנקה –מסלול המצעד: מגן הפעמון לכיוון כיכר פריז, דרך הרחובות קינג ג’ורג’, הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות.

19:00- במת הסיום בגן העצמאות – מנחת במת הסיום תהיה אשת התקשורת, שיר ראובן ועל הבמה יופיעו: הזמרת רונה קינן, השחקנית אניה בוקשטיין, הראפרית אקו, הזמר והשחקן שחר טבוך והזמרת איה זהבי פייגלין. בנוסף יתקיים נאמבר מיוחד שמביא על במה אחת את מלכות הדראג שהיו פעילות בירושלים וביניהן – דיווה די, גלינה פור דה-ברה, קיארה, הקינג פלואיד סנואו, ליידי די ואלקטרה איוול. לצידם ינאמו אורי בנקי, פעיל הקהילה הגאה עומרי פיינשטיין וד”ר רויטל ארבל מועדת סל הבריאות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן