fbpx

אחרי שנתיים של הפסקה – פסטיבל לסבית קטלנית חוזר

פסטיבל לסבית קטלנית חוזר עם אירוע הקרנה של שמונה סרטים קצרים, עכשוויים, העוסקים בחוויות לסביות מנקודות מבט שונות: נערות, בגרות, התאהבות ופרידה | "מפגש גאלה מרהיב של נשים גאות"
לסביתקטלנית2022

אחרי שנתיים של הפסקה בעקבות מגפת הקורונה, פסטיבל לסבית קטלנית עושה קאמבק ומחזיר את היצירה הנשית הגאה אל המסך הגדול.

לסבית קטלנית 2022 מציגה שמונה סרטים קצרים, עכשוויים, העוסקים בחוויות לסביות מנקודות מבט שונות: נערות, בגרות, התאהבות ופרידה. הבחירה להקרין מקבץ סרטים קצרים התקבלה על מנת לתת ייצוג לכמה שיותר יוצרות, לכמה שיותר לסביות, לכמה שיותר.

שמונת הסרטים יוצגו בסינמטק ת”א ביום שבת ה- 11.12, החל מהשעה 17:00 ועד חצות, בשני מקבצים נפרדים.

מקבץ ראשון:
טוב לא משנה – תסריט ובימוי יאלי ויס
הסנה הבוער – תסריט ובימוי נעם גרייף
שבי – תסריט ובימוי רז בדו
מקריאה אישית – תסריט ובימוי עומר קורן

מקבץ שני:
אלף לילה ולילה – תסריט ובימוי אלה אלטמן
שייך לענת – תסריט ובימוי יובל ברנע
את ואני את – תסריט ובימוי אילה ברבוי, נועה שוורץ
סימן רכות – תסריט ובימוי ויקטוריה אוצ׳יטל

האירוע יתקיים ביום שבת ה- 11.12 בסינמטק תל אביב, מהשעה 17:00 ועד לחצות. כרטיסים מומלץ לרכוש מראש מכיוון שמספר הכרטיסים מוגבל.

“אחרי 15 שנים של לסבית קטלנית כבר חשבנו שראינו הכל – את כל הרומנים והפרידות והחזרות וההתאהבויות והחירפון והרוך והקושי. ראינו את הקהל שלנו מגיעות כל שנה ממלאות את הרחבה של הסינמטק ואז את האולמות, מתרגשות, צוחקות, בוכות, צועקות. אבל שום דבר לא הכין אותנו לשנתיים שבהן לא היינו. פשוט לא היינו. ולקח לנו זמן להתאושש ולהתעשת ולקום על הרגליים ולהגיד לעצמנו ולכן – לסבית קטלנית היא לסבית קטלנית, אין סיכוי שלא חוזרות! אז הוצאנו קול קורא ועברנו על הסרטים ובחרנו את השמיניה שנותנת את הכל מהכל – שמחה ועצב, נערות ובגרות, המובן והמסתורי, ההתאהבות ושברון הלב ועכשיו נשאר רק לחכות ולראות את הרחבה והכניסה והאולם – שוב מלאים. אנחנו נרגשות להזמין את הקהל הרחב לפסטיבל הנפלא הזה אשר מעבר לסרטים עצמם מייצר מפגש גאלה מרהיב של נשים גאות”.

ייצוגים לסביים על המסך הגדול

לסבית קטלנית הוא פסטיבל קולנוע לסבי ישראלי המתקיים אחת לשנה מאז 2008 ,זו השנה החמש עשרה, ומביא למודעות את חשיבות היצירה הנשית האיכותית על גווניה. הסרטים המוצגים הם באורכים שונים ועוסקים במגוון נושאים רחב: זהות, אהבה, פוליטיקה, מגדר, יחסים ותרבות. מדובר באירוע אמנותי-תרבותי פורץ דרך וידוע בקרב הקהילה הגאה. הפסטיבל שם נשים במרכז ומתמקד בחוויה של נשים תוך דגש על חשיבה יצירתית, ישראליות, תרבות ועידוד אמנות.

עוד בנושא:  הסודות של ג’ורג’ פלאט ליינס - ארכיון צילומי העירום על מסך ענק

את הפסטיבל יזמו ומפיקות דנה זיו וענת ניר. כבר בימיו הראשונים של הפסטיבל הצטרפה אליהן כמנהלת אמנותית ושותפה חוקרת הקולנוע ויו”ר פורום הקולנועניות ויוצרות הטלוויזיה בישראל, ליאור אלפנט, אשר ליוותה את הפסטיבל שנים רבות. השנה, החליפה את אלפנט בתפקיד המנהלת האמנותית והפעילה הפמיניסטית, רז שפירא, אשר גם מוכרת גם כאוצרת המשנה של יריד האמנות והעיצוב המצליח ״צבע טרי״.

במהלך שנים של עבודה לסבית קטלנית זוכה להצלחה ולנראות חסרות תקדים. כל הכרטיסים לאירוע נמכרים כבר במכירה המוקדמת ואף מתקיימים אירועים עוקבים כדי לענות על הביקוש הרב לצפייה בסרטים. הנהירה לאירוע מסמלת את הצמא הקיים בקרב הקהילה לייצוגים לסביים על המסך הגדול.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן