fbpx

תכנית אינטרנטית חדשה על הקהילה בעפולה – לשים במרכז את התרבות העפולאית הגאה

אחרי שהקימו את ליין המסיבות הקווירי "מה זה", העבירו סמינר בן יומיים לקהילה בעפולה, ארגנו מפגשים חברתיים ללהטבים צעירים בעמק והפיקו את אירוע הגאווה הראשון בעיר, תנועת הבוגרים של איגי מסמנות את יעד הבא - תכנית אינטרנטית על החוויה הלהט"בית העפולאית
MAZETV1

המועדונים ומוסדות התרבות סגורים כבר קרוב לשנה, אך התרבות הלהטב”קית ממשיכה להמציא את עצמה מחדש.

השבוע תעלה לראשונה תכנית אינטרנטית חדשה על הקהילה הגאה בעפולה, המופקת על ידי תנועת הבוגרים של איגי. התכנית, שתעלה בעמוד הפיסבוק של MA-ZE עוסקת בחוויה העפולאית ככלל והחוויה הלהט”בית העפולאית בפרט.

“התכנית היא מעין תכנית אירוח הכוללת פינות, ראיונות, מוזיקה ומערכונים”, מסבירה רון מההתארגנות הבוגרת של איגי, “היא תעסוק באנשים שאנחנו מכירים בעיר, בחוויות, וגם סתם בפורח והרמות, ותעשה זאת בעיקר בצורה הומוריסטית”.

מהיכן הגיע הרעיון לעשות תכנית אינטרנטית?
“הרעיון לעשות תכנית אינטרנטית הגיע לאחר שעבדנו בשיתוף פעולה עם תנועת תרבות על פסטיבל עפוליז- פסטיבל תרבות שקורה כל שנה בעפולה. השנה הפסטיבל התקיים בלייב בפייסבוק וכלל גם ערב גאה שבו היו הופעות של שירה, דראג, מוזיקה ואפילו תצוגת אופנה. יש לציין ששבוע לפני השידור כולנו נכנסנו לבידוד אז הערב התנהל כשאנחנו ממש מופרדים אחד מהשני, כל אחד הצטלם בביתו. הערב הזה הראה לנו שיש כל מיני דרכים ליצור תרבות איכותית ומרימה גם בזמן הקורונה. בוסף לכך, כשראינו את ההד שזה יצר וכמה מהנה ומרגש ומשמעותי זה היה עבור אנשים, הבנו כמה משמעות יש להחיות את התרבות דווקא בתקופה הזאת ולאגד אנשים סביב יצירה משותפת.

אנחנו שואפים שהתכנית תהווה פלטפורמה ליצירה עבור מגוון אנשים בקהילה בכל מיני תחומים שונים. בנוסף, חשוב בעינינו לשים במרכז התכנית את התרבות העפולאית והאנשים בה, ולייחס לתרבות הזאת חשיבות אל מול חברה ששמה את תל אביב במרכז ואומרת שלהט”בים יכולים לקיים חיים רק שם”.


עוסקים בתכנים שקשורים בלהט”ביות ופריפריה

תנועת הבוגרים של איגי מונה 17 א.נשים שסיימו את שנת השירות שלהן באיגי והחליטו להמשיך לחיות ביחד ובקומונות בעפולה. חברי התנועה עוסקים בחינוך, מקימות את הגרעינים הבאים של שנת השירות של איגי ומדריכות את הנוכחית, מדריכות הקבוצות של איגי בעפולה ובצפון ועוסקות ביצירת קהילה גאה מגובשת באיזור העמק.

מהן הפעילויות שעשיתן עד היום?
“הקמנו את ליין ה”מה זה”, ליין מסיבות קווירי שסובב סביב אבל גם יצירה וקהילתיות פריפריאלית. זה כולל בתוכו הופעות דראג ריקוד ופורחחחח. עשינו סמינר בן יומיים לקהילה בעפולה בו עסקנו בתכנים שקשורים בלהט”ביות ופריפריה, ארגנו מפגשים חברתיים ללהט”בים צעירים בעמק, הקמנו את אירוע הגאווה הראשון בעפולה ועבדנו בשיתוף פעולה עם תנועת “תרבות” בפסטיבל עפוליז שבתוכו היה יום הופעות בזום שנקרא גאווה בסלון.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

כרגע אנחנו עושים מפגשים קהילתיים פעם בשבוע, אנחנו מוציאות עיתון חודשי עם תכנים, ראיונות וטורים שקשורים בעפולה. בנוסף אנחנו משתפות פעולה עם תוכנית “מקום בעמק” מטעם החברה למתנ”סים, הפועלת כבר מספר שנים ליצירת קהילה גאה בעפולה ומקייימת אירועים למשפחות גאות, טיולים וכדומה”.

כיצד הקורונה השפיעה על פעילות הקהילה?
“הקורונה הביאה איתה מספר אתגרים. זה לא פשוט להקים קהילה בתקופה בה נדרש להמנע ממפגש אנושי. בזמנים בהם לא ניתן להפגש בכלל, המפגשים החברתיים עברו לזום וקיבלו שלל סדנאות והרצאות, חלקן הגיעו מאיתנו וחלקן מאנשים אחרים מתוך הקהילה. כשהנהלים מאפשרים אנחנו מקיימים מפגשים אינטימיים בקפסולות, בהן אנחנו מדברים, מבלים ולפעמים גם עוברים על תוכן ביחד”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן