fbpx

שלבי השמחה והאבל של המצביע הלהט”בי – באיזה שלב אתם?

אף להט"ב לא רוצה לראות להט"בפובים בכנסת ולא מייחל ליום בו יגבילו את זכויותיו, ועדיין - אנשים שונים מקבלים את תוצאות הבחירות בתחושה שונה לגמרי | זה הזמן להכיר את השלבים שעובר מצביע להט"ב, כדי שתדעו באיזה שלב אתם או חבריכם נמצאים, מה השלב הבא ומתי לעזאזל זה יעבור
ביצים
pixabay | CC0

אנחנו הולכים יחד להפגנות, צועדות יחד במצעדים, מרימות יחד בעפרה וחוסמים אחד את השני בגריינדר, אבל בימים שאחרי הבחירות אנחנו נמצאים בשני עולמות נפרדים – הלהט”בים מצביעי הימין נמצאים על גג העולם, ואילו הלהט”בים מצביעי המרכז שמאל שציפו לשינוי ומרגישים שסוף העולם הגיע, שוב.

אם אתם להט”בים מצביעי ימין שמוקפים בלהט”בים מצביעי ימין, בוודאי יש לכם גם חברים שמאוכזבים מתוצאות הבחירות, והאכזבה שלהם, כמו גם הדעה הפוליטית שלהם, אינה גורמת לכם להפסיק להיות חברים.

הדבר נכון גם לגבי להט”בים מצביעי שמאל – למרות ההצהרות בפייסבוק והקריאות לאנפרנד כל מי שלא מצביע כמוני, בסופו של דבר חצי מהקהילה הם להט”בים מצביעי ימין, חלקם חברים ומכרים שלכם, ותוצאות הבחירות הן לא מה שיפרידו ביניכם.

למרות הקושי להתמודד עם התחושות והתגובות של הצד השני, ולמרות התחושה שזהו, הפעם זה סופי, גם במצעד הבא נצעד ביחד.

אז לסביות, הומואים, טרנסים וביסים, מצביעי ימין ומצביעות שמאל, מאושרים ומאוכזבות – זה הזמן להתאושש. במיוחד בשבילכם אנחנו מפרטים את שלבי האבל של הלהט”ב מצביע השמאל מרכז, כדי שתדעו באיזה שלב אתם או חבריכם נמצאים, מה השלב הבא ומתי לעזאזל זה יעבור כבר ונוכל לחזור לויכוחים על נושא המצעד ומחיקה ביסית.

כמובן שהשלבים לא חלים על להט”בים מצביעי ימין, שקופצים ישר לשלב הקבלה מלאי אושר ואופוריה, אבל הרשימה מיועדת גם לכם. זכרו – תמיכה היא חשובה, וכך תוכלו לראות באיזה שלב נמצאים חבריכם מצביעי השמאל מרכז, ולעזור להם לעבור את השלבים.

שלב 1 – הכחשה

בשלב הזה המצביע לא מאמין, לא לסקרים ולא לפרשנויות, הוא משוכנע שמדובר בטעות ומעדיף להמתין לתוצאות האמת. לשלב הזה יש תפקיד בהגנה על התודעה – ההכחשה הראשונית מאפשרת מעין פסק זמן שמיועד לאיסוף הכוחות הדרושים להתמודדות עם הבשורה. ההכחשה היא לרוב הגנה זמנית המבטאת את הקושי להתמודד עם המציאות, והיא חולפת ומפנה את מקומה לשלב הבא.

משפטים אופייניים לשלב ההכחשה:
טוב זה רק סקר, חכו לתוצאות האמת
טוב אלו רק תוצאות ביניים, חכו לתוצאות הסופיות
טוב, אלו רק התוצאות הסופיות, חכו להסכמים הקואליציוניים

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

שלב 2 – כעס

המציאות התקשורתית של היום אינה אפשרת לנו להיות בהכחשה יותר די זמן, וכשההכחשה כבר לא עובדת, היא מפנה את מקומה לכעס, זעם, שנאה ונקמה. הכעס מופנה לכולם – לאלו שהצביעו הפוך מאיתנו ואפשרו למצב הזה לקרות, וגם לאלו שרצו שינוי בדיוק כמונו, אבל חשבו שיש דרך אחרת להגיע אליו.

משפטים אופייניים לשלב הכעס:
עוד פעם ההומואים הימניים האלו
שלא יבואו לבכות לנו כשלא ירשו להם להתחתן
צריך לבטל את מצעד הגאווה! להטריל את האירוויזיון.

שלב 3 – מיקוח

בשלב זה המצביע מנסה לדחות את הקץ. התחושות הקשות של אפוקליפסה העומדת להתרחש מביאות אותו להתמקח. המיקוח יכול להתרחש פעמים רבות בינינו לבין עצמנו, במטרה לרכך את התחושות הקשות של אפוקליפסה מתקרבת. השלב הזה מתאפיין בגמישות מחשבתית ויכולת לנוע קצת ימינה, ואולי אילו לכופף כמה עקרונות, כדי להשיג את המטרה.

משפטים אופייניים לשלב ההתמקחות:
ביבי וגנץ צריכים לשבת יחד
רוב העם בחר בשתי המפלגות הגדולות והשפויות
ליברמן/כחלון הוא הנציג שלי, הוא יכול למנוע קואליציית ימין

שלב 4 – דיכאון

בשלב זה תחושות חריפות של ייאוש וחוסר תקווה מחליפות את הכעס וניסיונות המיקוח. השלב מתאפיין ברגשות של בושה, כשלון והחמצה ובמחשבות עגומות במיוחד על העתיד.
למרות הקושי, הרגשת הדיכאון היא עיבוד רגשי חשוב של המצב והשלב הזה הוא השלב החשוב ביותר לקראת השלב האחרון – שלב הקבלה

משפטים אופייניים לשלב הדיכאון:
מזל שהוצאתי דרכון אירופאי
אין לי מה לחפש במדינה הזו
גם ככה כבר יש גטו להט”בי בת”א

שלב 5 – קבלה

ברוב המקרים, גם הלהט”ב מצביע השמאל-מרכז מגיע לשלב הקבלה וההשלמה. בשלב זה של קבלת המציאות, קל יותר להתמודד איתה ולחשוב כיצד לעבוד עם המצב הקיים. אחרי שרגשות הכעס והדיכאון עוזבים אותנו, קל יותר לראות את המצב בצורה בהירה יותר ומפוכחת, להסתכל על חצי הכוס המלאה ולחשוב כיצד ניתן להמשיך מכאן ומה ניתן לעשות כדי לנצל את המצב ולהוציא ממנו את המיטב.

משפטים אופייניים לשלב הקבלה:
לפחות הכנסנו 5 חכים הומואים לכנסת
לפחות שקד ובנט נשארו בחוץ
סה”כ אין הרבה שינוי מהממשלה הקודמת.


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן