fbpx

“רואות עולם” – הצצה לחיים של אחרים

רואות עולם

אחד הפרויקטים היותר שאפתניים ומקוריים שנולדו בקהילה הגאה הוא פרויקט “רואות עולם” של נדב שוורץ, אקטיביסט מקסים שחי בעיר הבירה ורואה את כוחה של הקהילה בעיר. הפרויקט נוצר בירושלים מתוך האמונה וההיכרות של נדב עם קהילה פעילה ושוקקת בעיר הבירה, שמחפשת תרבות מעט שונה מההצעות הקיימות כיום בתל אביב של ליינים של מסיבות וחגיגות מטורפות. חוויה מעט שונה וייחודית שאולי אפילו תגרום לתל אביביים הלה”טבקים להגיע עד לעיר הבירה.

הפרויקט המשותף העולמי הזה נוצר מתוך, לדעתי, הסקרנות האנושית, בעולם כל כך גדול ומגוון, כמו הקהילה עצמה, ישנה שונות בין מדינה למדינה, בין עיר לעיר ובין יבשת ליבשת. תרבויות שונות, עמים שונים, מסורות שונות וחוקים אחרים. הצורך האנושי לדעת, לגלות ולחקור הוביל את הפרויקט, אבל המטרה האמיתית הייתה לחשוף את המקומות הפחות ידועים, אלו שלא תראו מסוקרים בחדשות הערב, וכל זאת בשביל להכיר את הקהילות המקומיות, העולמיות.

הניסיון הראשוני היה כמובן ליצור דו שיח, לכן המפגשים הללו, שהתקיימו רק פעמיים מתוך שאיפה ליצור מסורת חדשה בירושלים, חיברו בינינו הקהילה הישראלית לבין אקטיביסטים להט”בקים מכל העולם שפעלו במסגרת הקהילות הלה”טבקיות שלהם. ההצצה שקיבלנו, אמנם עם בעיות תקשורת קטנות ושתיקות מעט מביכות, הובילו לחוויה יוצאת דופן שיצאתי ממנה עם טעם של עוד.

המפגשים נערכו בבר מקומי וביתי בשם “טרמינל” במתחם התחנה, ונערכו כשלוש שעות. הם הופקו על ידי נדב שעבד ללא הפסקה וללא שינה ימים כלילות, ובעזרתם של שני סטודנטים צעירים מאוניברסיטת תל אביב, אלונה ורז, שהיו אחראיים לחלק הטכני והעיצובי של הערב. יחד הם הרימו אירוע שהתחלק למפגשי שיחה ומעברים ססגוניים של לא אחרת מאשר ליידי מחבט, מלכת הדראג שנתנה הופעה עוצרת נשימה ואף נתנה טוויסט לה”טבקי של שואו שלגמרי היינו צריכים.

המפגש הראשון נוצר תוך התמקדות ביבשת אפריקה, אקטיביסטיים מכלל הארצות מהיבשת עלו לשיחת וידיאו איתנו, הקהל הישראלי, ושיתפו אותנו בחיי היומיום שלהם. לכל אחד מהם היה סיפור לספר, היה רצון לשתף ומכל אחד ניתן היה ללמוד משהו על העולם שלו.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

חיי הקהילה, זה לא סוד, אינם קלים אצלנו, אך לאחר המפגש עם היבשת הכי חמה בגלובוס הבנתי כי המצב אצלנו לא מזהיר אבל בהחלט בר קיימא. אקטיביסט אחד סיפר כי הומוסקסואליות אסורה לחלוטין במדינתו ואם תופסים אותך מבצע אקט מיני עם גבר אתה עלול לקבל ירייה במקום, לעומת נשים באותה המדינה שיכלו לחיות חיים מלאים מחוץ לארון ללא חשש לחייהן. אוסיף ואומר כי אין מה לדבר על זכויות או נישואים במדינות אלו, הם ממש לא שם.

הפרויקט עצמו הוא ראשון מסוגו בארץ, אם לא בעולם, הוא נתן לנו את היכולת ליצור קשר עם אנשים שכנראה לעולם לא נפגוש, ולשמוע סיפורים על מקומות שאולי לא נספיק לבקר, וגם הכניס המון פרספקטיבה. העולם לא מושלם אבל ישנה קהילה, חמה מקבלת ואוהבת שמקבל אותך בכל מקום. גם כאן וגם שם. אנחנו לא לבד.

עמוד הפייסבוק של הפרויקט נקרא, “רואות עולם” וניתן לעקוב אחריהם לעדכונים נוספים, את ליידי מחבט תוכלו למצוא באינסטגרם תחת אותו השם.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן