fbpx

ראש הממשלה נפגש עם נציגי ארגוני הקהילה הגאה: “אני שומע אתכם ואני אפעל למענכם”

במהלך הפגישה של נציגי מטה הבחירות הגאה עם ראש הממשלה אמר נתניהו: "אני שומע אתכם ואני אפעל למענכם" | גורמים שנכחו בפגישה מסרו כי נתניהו לא התחייב להכניס להסכמים הקואליציוניים את שוויון הזכויות וסיום האפליה נגד הקהילה הגאה
מטהבחירותליכוד
צילום: יונתן אוריך, דוברות הליכוד

ראשי ארגוני הקהילה הגאה נפגשו הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשונה מזה עשר שנים. בפגישה נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, חברי הכנסת אמיר אוחה, יואב קיש וגילה גמליאל, וכן נציגי גאווה בליכוד.

ראש הממשלה סירב להתחייב על קידום שוויון זכויות כתנאי להקמת הקואליציה והביע חשש מפני התנגדות הסיעות הדתיות והחרדיות בכל קואליציה שתקום. עם זאת הצהיר כי תיק החינוך יישאר בידי הליכוד ולא יעבור לידי הסיעות השמרניות וכן הצהיר על מחויבותו האישית ומחויבות הליכוד לפעול לקידום הקהילה הלהט”בית.

“אני שומע אתכם ואני אפעל למענכם”, אמר נתניהו לנציגי מטה הבחירות הגאה, “אני חושב שזה פשוט צו אנושי. הנושא של הנערים והנערות הוא הכי אקוטי והכי קורע את הלב. כמו חיות קטנות ביער שכולם טורפים אותם, ואנחנו נפעל בשבילכם”.

ח”כ אמיר אוחנה הגדיר את הפגישה תקדימית וחשובה ואמר: “הליכוד מתכוון לפעול כדי להמשיך ולקדם נושאים להט”ביים. ככל שהליכוד תהיה מפלגה יותר גדולה, כך היא תהיה פחות תלויה במפלגות קטנות שאינן מחזיקות בהשקפות דומות”.

השרה לשוויוון חברתי גילה גמליאל ברכה על הדיאלוג החשוב והוסיפה: “נוסיף להיאבק באפליה על כל רקע שהוא, לכל אדם בלי קשר למוצאו, מגדרו ונטייתו המינית. אני מציעה לא ללכת שבי אחרי ההבטחות הריקות של לפיד וגנץ”.

בפגישה נכחו גם נציגי גאווה בליכוד, בהם ד״ר אוון כהן, יו”ר גאווה בליכוד:, שאמר: “ראש הממשלה ורעייתו שמו את הדגש על הסוגיה המרכזית ביותר – צעירי הקהילה, ילדים ונוער ובקשיים העומדים בפניהם. מטרתו של ראש הממשלה להשאיר את תיק החינוך בידי הליכוד יכולה לאפשר זינוק במאבק בהומופוביה בכלל, ולשמור על צעירינו בפרט”.

אוהד חזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, התייחס לפגישה ואמר: “ישנה חשיבות פוליטית וציבורית לעצם קיומו של דיאלוג ישיר עם ראש הממשלה ואנו מקווים כי האמירות החיוביות והיפות ששמענו היום יתורגמו בקדנציה הקרובה לחקיקה ולעמידה על זכותנו לשוויון ולא יישארו הבטחות ריקות כפי ששמענו עד כה”.

פוסט שפרסמה האגודה למען הלהט”ב לאחר הפגישה הביע אי שביעות רצון מתוצאותיה: “הגענו הבוקר לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו למה שהיה אמור להיות דיון כנה ופתוח על זכויות הקהילה הגאה. תחת שלטונו פרחה תרבות חדשה בה רבנים וראשי מכינות מפיצים להט”בופוביה במימון המדינה, ראש הממשלה בחר שלא להגיב או לגנות ולו פעם אחת. זאת ועוד ממשלתו הפילה בקדנציה האחרונה כ-40 חוקים שבאו להסדיר את אי השוויון החוקתי שמפלה את הקהילה הגאה. ראש הממשלה לא הצביע ולו פעם אחת בעד שוויון. לצערנו למעט חיבוקים ומילים חמות לא קיבלנו שום התחייבות למנוע את ההסתה ללהט״בופוביה ולא מחוייבות שלו לסיים את האפליה! המאבק של הקהילה הגאה לא נמצא בשלב שבו אנחנו מסתפקים בחיבוקים- הציבור איתנו. חבל שראש הממשלה ומפלגתו – לא”.

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

צילום: יונתן אוריך, דוברות הליכוד

זוהי הפגישה האחרונה הנערכת במסגרת סבב פגישות שיזם מטה הבחירות המשותף של 16 ארגוני הקהילה, שהוקם על מנת להקים קואליצית שוויון של ח”כים התומכים בשוויון זכויות מלא לקהילה הגאה ולעודד את חברי הקהילה ותומכיה להצביע רק למפלגות המחוייבות לכך.

פגישות קודמות נערכו עם ראשי מפלגות העבודה, מרצ, זהות, כחול לבן, כולנו וגשר. בפגישות לקחו חלק נציגים מטעם 16 ארגונים בקהילה הגאה אשר הציגו לראשי המפלגות תמונת מצב עדכנית של הקהילה ומעמדה החוקי, את מסמך הדרישות המשותף לכלל ארגוני הקהילה ושאלות פרטניות הנוגעות למפלגה ולמחויבותה לקידום שוויון זכויות לקהילה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. כתב הגב

    שביבי ילך לחפש ת החברים החרדים החשוכים שלו. שיזחלו למאורות שלהם. הגיע הזמן להחליף את השלטון הרקוב הזה

  2. יודנראט הגב

    מי האוסף אפסים המפוחדים שהלך לחלות את פניו של הפירהר?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן